Permalänk

Gamingskärm vad gäller

Hej alla hardcore gamers.

Behöver hjälp med att köpa en ny skärm.
Har budget på ca 8000 kr.
Lirar Lol och CS samt strategispel.

Vad gäller och vad ska jag tänka på.

Vill ha minst 27 tum.

Tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-xb270hudbmiprz-tn-...

Bästa skärmen för vad du spelar med tanke på priset, jag antar att du vet skillnad på Tn och ips panel?

Visa signatur

Äsch då!

Permalänk
Medlem

om du har råd ska du givetvis köpa: https://www.komplett.se/product/858037/datorutrustning/bildsk...

den har allt du kan tänka dig i funktioner just för gaming och allt detta med en härlig IPS panel som ger dig bra färger

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk

Med den budgeten kan du ju välja nästan vilken skärm som helst.

Vad har du för grafikkort? Vad är viktigast för dig? Upplösning, frekvens, bildkvalitet, färger?

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

om du har råd ska du givetvis köpa: https://www.komplett.se/product/858037/datorutrustning/bildsk...

den har allt du kan tänka dig i funktioner just för gaming och allt detta med en härlig IPS panel som ger dig bra färger

Är novis. Kan du förklara lite mera.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Adrenochrome:

Med den budgeten kan du ju välja nästan vilken skärm som helst.

Vad har du för grafikkort? Vad är viktigast för dig? Upplösning, frekvens, bildkvalitet, färger?

Är som sagt lite grön.

Vad vill man ha som önskemål egentligen som gamer.

Låga ms har varit prio förut men nu är det andra faktorer med.

Sitter med en bra gaming rigg med asus matrix 4 gb grafikkort mm.

Är väl ingen mening med 4k skärm med detta kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekonomfan:

Sitter med en bra gaming rigg med asus matrix 4 gb grafikkort mm.

Är väl ingen mening med 4k skärm med detta kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Är det ett 980? Isf vill du nog ha en 1080p skärm för att kunna få ut så många frames som möjligt.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Skrivet av Ekonomfan:

Är som sagt lite grön.

Vad vill man ha som önskemål egentligen som gamer.

Låga ms har varit prio förut men nu är det andra faktorer med.

Sitter med en bra gaming rigg med asus matrix 4 gb grafikkort mm.

Är väl ingen mening med 4k skärm med detta kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Av de grafiktester jag sett så sker ett rätt rejält prestandatapp mellan 1080 och 1440, men du nämner CS och strategispel, så du borde vara future proof ett bra tag framöver med en 1440 skärm. Vet inte exakt vad "matrix" är för kort men antar att det är ett GTX 980 eller dylikt?

Jag sitter typ i samma båt, vill ha en ny större skärm (minns 24") men jag behöver även byta upp mig ifrån nuvarande grafikkort...Intel HD 4600

Men då jag sitter och trycker på ett litet Node 304 chassi så är jag begränsad vad gäller grafikkort, GTX 970 Strix är typ så långt jag kommer, och då lutar det mer åt en 24" 1080 skärm för mig, p.g.a. att jag ämnar spela de nya krävande spelen (så länge det är möjligt med det kortet..).

Permalänk
Medlem

1440p 144hz är det som gäller.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ekonomfan:

Är novis. Kan du förklara lite mera.

Skickades från m.sweclockers.com

https://www.youtube.com/watch?v=zfNld4xbYyQ

Dock saknar den skärmen alla "nackdelar" som en vanlig IPS panel har när det gäller responstid och uppdateringsfrekvens eftersom den är specialanpassad för just gaming

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scj:

http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-xb270hudbmiprz-tn-...

Bästa skärmen för vad du spelar med tanke på priset, jag antar att du vet skillnad på Tn och ips panel?

Det där är en TN.
Bästa, lol, nej.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Det där är en TN.
Bästa, lol, nej.

Sett till vad han faktiskt spelar så tycker jag att skärmen passar, låg responstid är väl ändå det viktigaste i Mobas och fps?.. Priset är bara ett plus, och givetvis finns bättre och dyrare skärmar.

Visa signatur

Äsch då!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Oliver91:

om du har råd ska du givetvis köpa: https://www.komplett.se/product/858037/datorutrustning/bildsk...

den har allt du kan tänka dig i funktioner just för gaming och allt detta med en härlig IPS panel som ger dig bra färger

Rekommenderar denna, riktigt bra

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scj:

Sett till vad han faktiskt spelar så tycker jag att skärmen passar, låg responstid är väl ändå det viktigaste i Mobas och fps?.. Priset är bara ett plus, och givetvis finns bättre och dyrare skärmar.

1ms har den inte.
Och inga recensioner finns det.

Ska han endast ha skärmen till gaming så finns det ju billigare TN alternativ. Typ XL2411Z om man nu endast lirar LOL/CSGO.
DELL har även en 27" 144hz skärm i 1440p, TN, bättre QC än det Acer släpper.

Till andra spel vill man ju ha lite bättre visuell upplevelse, så en IPS/VA är att föredra. Typ PG279Q/XB271HU.

Förövrigt så existerar inte "XB270HU" TN varianten på Acers hemsida.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

1ms har den inte.
Och inga recensioner finns det.

Ska han endast ha skärmen till gaming så finns det ju billigare TN alternativ. Typ XL2411Z om man nu endast lirar LOL/CSGO.
DELL har även en 27" 144hz skärm i 1440p, TN, bättre QC än det Acer släpper.

Till andra spel vill man ju ha lite bättre visuell upplevelse, så en IPS/VA är att föredra. Typ PG279Q/XB271HU.

Förövrigt så existerar inte "XB270HU" TN varianten på Acers hemsida.

2 recensioner på CDON ?
Fortfarande är acern billigare.
Fins på både CDON och Inet vad jag vet. 1ms står det också i beskrivningen.

Visa signatur

Äsch då!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av scj:

2 recensioner på CDON ?
Fortfarande är acern billigare.
Fins på både CDON och Inet vad jag vet. 1ms står det också i beskrivningen.

Med recension så menar jag Recension. Och inte "omg yolo 420 bra monitor bra färger" utan tftcentral, pcmon osv.

"1ms står det" XD tror du också på att den har 1000:1 kontrast?

Finns på cdon, inet och overclockers.co.uk, men existerar inte på Acers hemsida eller någon annanstans.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Jag skaffa nyligen en Predator XB271HU G-Sync IPS (https://www.inet.se/produkt/2205480/acer-27-predator-xb271hu-...)

Gick från en gammal 24" skärm, och jag kan säga att än så länge är jag riktigt nöjd.
Det som möjligtvis får lite minus är skärm menyn som inte är allt för lätt, men skärmen är riktigt bra i mina ögon.

Så den kan jag rekommendera