Battlefield 1 jämförs på konsol och PC

Permalänk
Melding Plague

Battlefield 1 jämförs på konsol och PC

I och med att alfaversionen av Battlefield 1 har nått ut till en utvald skara anländer också de första grafikjämförelserna mellan konsol och PC.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är ändå sjukt imponerad av vad de lyckas trycka ur hårdvaran i konsolerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite väl suddigt på Xboxen?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

hur suddigt som helst på konsolerna, usch.

Permalänk
Medlem

Får hoppas att xb1-spelarna är konstant nyvakna för usch vad suddigt det var

Visa signatur

"if you remain a fool, living a life of pain will be your reality"

i5 8600k @ 4,8 Ghz - NZXT kraken x52 - Asus Rog Strix z370-h -Corsair Vengeance Led 2x8gb 3000Mhz -Asus Rog Strix 3070 TI OC - EVGA Supernova G3 750w - Phantek Eclipse P500A - LG 27'' UltraGear 27GL850

Permalänk
Skrivet av Devil May Cry:

Lite väl suddigt på Xboxen?

720p mustard race.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Såg ingen större skillnad mellan dom, dock på vissa bilder kunde jag se en liten skillnad bara.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

När man ser sådant här så är man glad att man spelar på PC.

Permalänk
Medlem

Det märks att BF serien är ett PC spel. Skönt att det finns sådant i en tid som denna.

Det jag menar är att spelet är utvecklat framför allt för PC men med konsolerna i åtanke också. Precis som det skall vara inte tvärt om, *host* *host* Arkham Knight *host* *host* bara som ett exempel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"Citera för svar!"

Speedrunner

Permalänk
Medlem

Såna här jämförelser är VÄRDELÖSA! Det som spelar roll för mig på PC, när jag game'ar är upplösning och bilduppdateringsfrekvens, något som enbart kan ses på skärmen jag själv spelar på.

Lycka till att klämma ut samma grafik i 4k eller i 165hz på en konsol.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Rent visuellt så blev det lite mindre detaljer samt viss suddighet gällande konsolerna. Men ärligt talat, om jag ägde en konsol så är det nog inget jag skulle tänka på under spelets gång när jag adrenalinstinn har fullt upp med att ducka för kulor, gömma mig från tanks m.m.

Jag älskar ögongodis, men för att hinna njuta fullt ut så passar det bäst(för mig) i spel med lugnare tempo(t.ex. Witcher 3).

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Såg ingen större skillnad mellan dom, dock på vissa bilder kunde jag se en liten skillnad bara.

Hehe skaffa glasögon kanske..
Suddigt och mindre detaljer på konsolerna

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre tagit sämre texturer och modeller är den där suddiga bilden på XB1.

Permalänk
Inaktiv

Har aldrig förstådd varför man gemför konsoller mot pc.En konsoll kommer aldrig nå samma nivå som en pc.

Permalänk
Proffsmobbare

Just Dice är väl kända för att klä Alpha-versioner i nedstrippade texturer?

Permalänk
Entusiast

Trevligt att de äntligen avliver Battelog. Fick den aldrig att fungera för mig när jag testade BF3. Sjukt irriterande med plugin till webläsare för att spela ett spel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Kan vi snälla sluta med trenden att skicka ut grafik jämförelser på YT utan hög kvalités alternativ?... Sådant här ger mig lust att ladda upp ordentliga jämförelser själv. (På spel jag har då, saknar tyvärr BF1. )

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Jag hade hellre tagit sämre texturer och modeller är den där suddiga bilden på XB1.

Att bilden är suddig på PS4/XB1 beror ju på att texturen är "sämre". Det är så det ser ut med lägre upplösning...?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Att bilden är suddig på PS4/XB1 beror ju på att texturen är "sämre". Det är så det ser ut med lägre upplösning...?

Fast det är ju ett lika stora steg mellan PC och PS4 som det är mellan PS4 och XBONE, ingen av dem är dåliga iom men side by side är den en klar trappa. Nu är ju detta bara Alpha men förvånad över att det är sådan skillnad på PS4 och XBONE (äger ingen av dem, kör numera allt på PC typ).

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

Hade varit kul att se hur en dator för 2300kr hade presterat. Antagligen inte särskilt bra Själv funderar jag på att skaffa en XBox one men sådana jämförelser avskräcker lite, även om jag inte tror jag kommer bry mig när jag väl spelar.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Såg ingen större skillnad mellan dom, dock på vissa bilder kunde jag se en liten skillnad bara.

Antagligen för att det är Youtube. Har många gånger sett jämförelser mellan PC och PC (högsta och medium exempelvis) och då inte märkt någon vidare skillnad. Fast att när jag prövat jämförelsen i spelet på min egen dator så är det en väldigt tydlig sådan. Det är alldeles för hårt komprimerat.

Permalänk
Medlem

När spelet släppts vill jag se hur PS4-versionen står sig mot en PC med HD 7850/7870 och 750 Ti.

Battlefield-serien har alltid haft högre grafikinställningar på PC, men att de mycket kraftfullare GTX 970 och 1080 kan utklassa PS4 är ju föga förvånande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DerpMcDerp:

Är ändå sjukt imponerad av vad de lyckas trycka ur hårdvaran i konsolerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Mja det är väl snarare det man kan förvänta sig av hårdvaran som sitter i, sen är skillnaden också ännu större men syns inte pga youtubes komprimering.

Skrivet av jOnÄTÄn:

Hade varit kul att se hur en dator för 2300kr hade presterat. Antagligen inte särskilt bra Själv funderar jag på att skaffa en XBox one men sådana jämförelser avskräcker lite, även om jag inte tror jag kommer bry mig när jag väl spelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sapiens:

Mja det är väl snarare det man kan förvänta sig av hårdvaran som sitter i, sen är skillnaden också ännu större men syns inte pga youtubes komprimering.

https://www.youtube.com/watch?v=LZjQi8bFXrA

Det såg ju ok ut men det är ju dyrare än 2300kr och sedan så har de ju köpt begagnade grejer och inte nya. Sen verkar inte windows ha ingått i budgeten, och det är ju några hundringar om man inte nöjer sig med steam os och liknande.

Edit men kul kanal ska följa den

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@Sapiens: Skulle vara spännande att veta vad han har för delar i den där datorn, har svårt att tro att man får en dator som klarar dom senaste spelen på medium för 375$ i Sverige om man inte köper en begagnad på blocket

Permalänk
Medlem
Skrivet av confal:

@Sapiens: Skulle vara spännande att veta vad han har för delar i den där datorn, har svårt att tro att man får en dator som klarar dom senaste spelen på medium för 375$ i Sverige om man inte köper en begagnad på blocket

i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
8GB DDR3 memory
MSI GTX 760 2GB
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
EVGA 430 watt PSU
Logitech KB+M combo
Windows 10 64-bit

https://www.youtube.com/watch?v=ziUsM4fqfbI

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@confal: Hittade svaret på min egen fråga.
i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
4GB DDR3 memory
GTX 760
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
Logitech wireless mouse and keyboard

Och ny priset på den skulle säkert vara runt 7000kr vilket gör en konsol väldigt prisvärd
om man tänker sig vad man får för pengarna

Permalänk
Medlem

Man kan emulera konsol grafik genom att slå på Motion blur på PCn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Det såg ju ok ut men det är ju dyrare än 2300kr och sedan så har de ju köpt begagnade grejer och inte nya. Sen verkar inte windows ha ingått i budgeten, och det är ju några hundringar om man inte nöjer sig med steam os och liknande.

Tja de köpte in den 2014 för det priset och då kostade en xbox1 runt 4.5-5k och inte som att delarna i en xbox1 är speciellt "nya" heller =).

Skrivet av confal:

@confal: Hittade svaret på min egen fråga.
i5 750 overclocked to 3.7 ghz
Asus P7H55 LGA 1156 motherboard
4GB DDR3 memory
GTX 760
320GB Samsung Spinpoint HDD
Cooler Master Wavemaster Case
Arctic Alpine 11 GT cpu cooler
Logitech wireless mouse and keyboard

Och ny priset på den skulle säkert vara runt 7000kr vilket gör en konsol väldigt prisvärd
om man tänker sig vad man får för pengarna

Är nog svårt att hitta en ny dator med en cpu som är 6 generationer gammal. Skulle heller inte lägga ut 7k för en sådan kass rigg, finns nog flera liknande på blocket man kan köpa för några tusenlappar. Är nog också enkelt för de flesta att uppgradera sin rigg för att få liknande eller bättre presstanda. Sen vad man får för pengarna, tja du får en maskin som kan lira de flesta av dagens spel hyfsat samt tillgång till gigangiskt antal äldre spel + en dator med allt som det innebär.

Xbox1 får man en burk som kan lira relativt få antal spel, som ibland funkar bra och ibland inte funkar alls bra och om så är fallet sitter man i skiten då man själv oftast inte kan ändra inställningar och få spelet spelbart. Prisvärt eller inte avgör man själv men jag tycker inte det är väldigt prisvärt med tanke på hur lite egentligen man får jämnfört med en vanlig gammal halvkass PC.

Har man pengar att slösa är väl sen 2400kr inte så farligt, dock skulle jag primärt lägga ut dem stålarna först på en bättre rig och spela spelen i bra upplösning och fps. Tex ett grafikkort idag för 2400kr får du något som presterar 3-4x bättre än det som sitter i ps4 och xbox1.

Permalänk
Medlem

Detta spel är ensamt orsaken till att jag behöver köpa en ps4a ... ;).

Visa signatur

glaset är halvfullt