Oneplus one fortfarande bra?

Permalänk
Medlem

Oneplus one fortfarande bra?

Ute efter en "ny" telefon(ska bara skaffa en annan än den jag har, en gammal samsung galaxy) och undrar om oneplus one fortfarande är värt det?(begangnad)
Inte ute efter en ny fancy tele så som en iphone 6s eller liknande för 5k+.
Tack på förhand.

Visa signatur

Ryzen 5900x | ASUS ROG Strix B450-F | Arctic Liquid Freezer II 240 | MSI 4080 | 16 GIG ram | Corsair 850W | define s

Permalänk
Medlem
Skrivet av adillboy:

Ute efter en "ny" telefon(ska bara skaffa en annan än den jag har, en gammal samsung galaxy) och undrar om oneplus one fortfarande är värt det?(begangnad)
Inte ute efter en ny fancy tele så som en iphone 6s eller liknande för 5k+.
Tack på förhand.

Nja, beror lite på. Har läst en hel del problem med den telefon, t.ex de facto att den inte stödjer lågfrekvensbandet för 4G, sedan ghost touch problem

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@adillboy: Tror nog du får mer för pengarna om du köper en Huawei Honor 7 Lite ny om du vill komma undan billigt för ungefär samma prestanda som en Oneplus One.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=3734356

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Sitter fortfarande med min OPO och den fungerar fortfarande som en dröm. Ghost touch problemet hade jag i höstas (tror jag det var) när jag testade Lollipop, android 5.0.
Det kom fixar till det redan första veckan dock och sedan dess har jag inte haft ett enda problem med telefonen. Numera kör OPO på nästa version av android, Marshmallow, och somsagt så har jag inga problem med den.

Med det sagt så skulle jag dock ändå inte rekommendera dig att köpa den. Avsaknaden av 4G kan driva mig till vansinne ibland. Framförallt på stugan där vi har 4G sändning men inte 3G. Nu har jag iofs wifi där men ändå. Givetvis så finns det fler ställen där liknande scenario kommer att finnas.

Summan av kardemumman: Köp inte telefon utan 4G idag.