Grafikkort för 3 eller fler skärmar

Permalänk

Grafikkort för 3 eller fler skärmar

Hej SweC

Jag har ett problem på jobbet, en utav killarna vill ha en tredje skärm. Han har en HP Z220 Workstation som vi köpt åt honom 2013 då han jobbar med lite tunga program och sådant, men i den satt det ett Nvidia Nvs 310 som bara har 2 Displayportar och inget mer. Jag testade att kasta i ett Nvidia Quatro 2000 som jag tog ifrån en annan dator in i hans men fick det inte att fungera. Det visar sig att Quatro 2000 är låst till att bara skicka 2 bildsignaler (sicken jädra osis).

Så jag behöver fixa ett nytt grafikkort åt den här herren. Det handlar om 0% gaming, många flikar i Internet Explorer och många saker aktiva samtidigt samt ett program som heter Bloomberg som enligt herren själv är oerhört krävande. Själv tvivlar jag lite på att det är så krävande som han säger, men sånt är livet.

Vad tror ni, jag vill klara mig under 2000kr gränsen också, helst långt där under egentligen. Samtidigt som det verkligen är att skjuta sig i foten om det inte lever upp till hans önskemål bara för att jag snålar..

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk

Hittade det här, kan det vara något att ha?
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2687803

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem

Alternativet vilket kanske är dyrare är ju dock att köpa skärmar som du kan sammanlänka mellan varandra men enbart en kabel ut ifrån datorn

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

Varför krångla till det. Ska ni bara visa lite webcontent så räcker det med den här
https://www.dustin.se/product/5010751699/prime-usb3-dvi-exter...

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Varför krångla till det. Ska ni bara visa lite webcontent så räcker det med den här
https://www.dustin.se/product/5010751699/prime-usb3-dvi-exter...

Den är nu köpt! Tack för det, tänkte jag inte alls på!

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Den är nu köpt! Tack för det, tänkte jag inte alls på!

Kör med 5 skärmar där 3 går via DP och två via USB-DVI fungerar bra

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Skrivet av Mr_Lazy:

Kör med 5 skärmar där 3 går via DP och två via USB-DVI fungerar bra

Fick den levererad idag. Kopplade in, Windows kunde inte installera drivern, sökte på google, hittade drivern, installerade och sedan "plopp" så fick jag bild. Mycket fint! Tack för tipset.

Visa signatur

Regnar det så kommer det ifrån himlen.

annars står de i tidningen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av TroNi:

Fick den levererad idag. Kopplade in, Windows kunde inte installera drivern, sökte på google, hittade drivern, installerade och sedan "plopp" så fick jag bild. Mycket fint! Tack för tipset.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.