Permalänk
Medlem
Skrivet av kraank:

Vi har 6000kr-7500kr friskvårdsbidrag och får tillbaka 75% (beroende på aktivitet) och får 24h komp-tid varje januari. Som ett resultat av många lyckade försäljninsår. Tydligen kunde man inte höja lönerna så pass mycket utan det gavs bättre förmåner istället. Vi är ledande i världen på vår produktkvalitet. Det borde speglas i förmåner.

Absurt är det inte.
Absurt är bonusar på 2 miljoner till banktjänstemän som kravlade sir ur finanskrisen, på våra skattepengar
Absurt är ett starkt uttryck.

Antar att du också betalar förmånskatten på sakerna? Finns ingen exakt gräns men man brukar säga vad ett gymkort kostar. Så runt 4-5000kr. Resten ska du betala förmånskatt på.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

@Killbom: Tack, kul med svar.
Jag vet iallafall att jag ska göra mitt bästa för att uppmuntra min unge till att plugga vidare.
Så kanske det är hans tur att försörja mig när jag sitter på ett hem.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wastafari:

21000 brutto, får ut mellan 18000-25000 beroende på hur jag jobbat, helg, nätter och extrapass. Jobbar som undersköterska

Uppdatering, samma ingångslön t.o.m oktober, sen löneökning på strax över 1000.

Har en snittlön på ca 21000 efter skatt detta året, allt OB medräknat och då jobbar jag 100% + 200 övertidstimmar detta året. Jobbar på Akademiska sjukhuset där de nu ska ändra om lönemodellen, jobba mer för mindre betalt.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Snart 23år
Eltekniker
Grundlön på 30 000kr

Permalänk
Skrivet av Wastafari:

Uppdatering, samma ingångslön t.o.m oktober, sen löneökning på strax över 1000.

Har en snittlön på ca 21000 efter skatt detta året, allt OB medräknat och då jobbar jag 100% + 200 övertidstimmar detta året. Jobbar på Akademiska sjukhuset där de nu ska ändra om lönemodellen, jobba mer för mindre betalt.

Det är lite skrämmande att jag med en veckas "utbildning" för min tjänst som telefonist har 2,500kr mer i ingångslön än vad folk som har betalt för att ta hand om våra sjuka tjänar.

Är 21,000kr ingångslön för din tjänst som undersköterska?

Permalänk

Yrke Inköpare
Ålder 27
Lön 34.000
Förmåner 3000 friskvård

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av backspace:

@Killbom: Tack, kul med svar.
Jag vet iallafall att jag ska göra mitt bästa för att uppmuntra min unge till att plugga vidare.
Så kanske det är hans tur att försörja mig när jag sitter på ett hem.

Det låter bra Jag blev alltid uppmuntrad att plugga och undersöka saker. Fattade dock först på gymnasiet (valde NV som tur var) att det var kul att tänka. Hatade skolan fram tills dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jamenvisst:

Det är lite skrämmande att jag med en veckas "utbildning" för min tjänst som telefonist har 2,500kr mer i ingångslön än vad folk som har betalt för att ta hand om våra sjuka tjänar.

Är 21,000kr ingångslön för din tjänst som undersköterska?

Då har jag också gått kurser och läst extra på gymnasienivå för att komma dit jag är idag. Jag har 21000 i ingånslön, skrev precis en artikel om sjukvården här på Swec

Edit: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1434120-sjukvarden-idag...

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk

35 år
Edit: Glömde lägga till, utbildad 4 år universitet.
Utvecklingsledare - med ca 6 års erfarenhet inom området.
47 300 månadslön (inget Ob eller bonus)
6 veckor och 1 dags (31 dagar) semester
Friskvårdsförmåner (ex gymkort)
Tillgång till arbetsbil, cykel, kollektivtrafik kort (använder dock egen bil)

Har ingen direkt arbetstid, dock i grunden 160 timmar per månad. Mitt jobb ska helt enkelt göras, ibland blir det 100 timmar per månad, ibland 200.

Permalänk
Medlem

Systemkonsult Citrix/Windows Server, 3 års erfarenhet som "juniortekniker", inga tidigare kunskaper förutom egenintresse.
29 år gammal, 35k, förmånlig tjänstebil, valfritt gymkort, jobba hemifrån.
Nyligen bytt jobb då jag gick från 31k utan förmåner till ovanstående, när jag började där som junior för 3 år sedan så hade jag en ingångslön på 25k.

Permalänk

25000 före skatt får ut ca 19000 typ

jobbar som 2ndline tekniker..

Visa signatur

9700K@5 ghz 1.296v
msi z390-a pro
corsair 3000mhz cl15-16-16-35@3600mhz cl16-17-17-38
msi gaming z rtx 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Vad tusan jobbar du med? Känns lite orimligt (och osant) då ingen chef jag känner skulle betala 40k för en 20åring även som han skiter ut guldtackor. Är det försäljning du gör? Då kan jag tänka att man kan komma upp i 40k med provision osv.

Man betalar nyexade civil ing. 31k och då är de runt 25år.

Är själv ingenjör, 28år och får 36k. Min lön är i top 10% snittet för min ålder enligt saco statistiken.

Läs några sidor tillbaka så berättar jag översiktligt om bakgrunden och mitt yrke.

#16184395

Permalänk
Medlem

27 år, jobbar som ICT-tekniker.

22k innan skatt, men kommer snart börja jobba skift vilket innebär kvällspass, helgpass samt 12h-pass så vetifan hur lönen kommer se ut då.
Jag är nyanställd så jag har ingen aning om hur det ser ut efter skatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Läs några sidor tillbaka så berättar jag översiktligt om bakgrunden och mitt yrke.

#16184395

Bara att gratulera :). Dock så bör du fixa en formell högre utbildning. Om du listade ut hur anti-cheats fungerade vid 13år ålder så bör det inte vara problem att glida igenom en ingenjörs utbildning på distans (du får ju ta tjänstledigt för att plugga också).

Risken med att sakna formel utbildning är att du förr eller senare hamnar efter. Du kanske vill byta arbetsplats och blir sållad direkt då du inte har en enda högskolepoäng. Lika så finns det alltid en lönehierarki oavsett om man har "individuella löner" på bolaget eller inte. De kommer aldrig kunna ge dig mer än en senior person utan att starta en eldstorm med både anställda och facket (facket har normalt koll på lönenivåer för att se att ingen hamnar efter, Skulle bli samma sak om du skulle sticka iväg för mycket utanför din "låda").

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Bara att gratulera :). Dock så bör du fixa en formell högre utbildning. Om du listade ut hur anti-cheats fungerade vid 13år ålder så bör det inte vara problem att glida igenom en ingenjörs utbildning på distans (du får ju ta tjänstledigt för att plugga också).

Risken med att sakna formel utbildning är att du förr eller senare hamnar efter. Du kanske vill byta arbetsplats och blir sållad direkt då du inte har en enda högskolepoäng. Lika så finns det alltid en lönehierarki oavsett om man har "individuella löner" på bolaget eller inte. De kommer aldrig kunna ge dig mer än en senior person utan att starta en eldstorm med både anställda och facket (facket har normalt koll på lönenivåer för att se att ingen hamnar efter, Skulle bli samma sak om du skulle sticka iväg för mycket utanför din "låda").

Jag är lägst betald här ändå så ingen som gråter över min lön. Men som du säger så är Unionen inte de gladaste och på bolaget för att jag höjer snittet för min ålder o bla bla. Men att plugga på högskola känner jag är onödigt då min ena vän pluggar någon ingenjörsutbildning på Örebro och en annan på lin/jön/någotköping och ber mig om hjälp med deras tentor, inlämningar och lite annat och det är bara mer advancerad programmering (fortfarande basics för mig känner jag) än ett it-gymnasiums programmering. Nätverkandet i packettracer eller el-läran i multisim är likadan som i gymnasiet jag gick i.

Vi får se vad framtiden säger, jag är ung än Jag har mycket att lära om hur livet fungerar och jag kan alltid göra något eget när jag väl orkar och sälja det själv. Det finns hur mycket efterfrågan på fusk/annat godis som helst.

Tack för grattulationen förresten!

Permalänk
Medlem

Jobbar på försäkringsbolag med motorskador, ingångslön 25 000 kronor. Det är för det mesta trevligt, kollegorna är jättebra och kunderna är till 99% trevliga.

Visa signatur

Jag är så progg att jag lyssnar på konceptalbum på shuffle

Permalänk
Avstängd

Fackligt anslutet bolag inom it? Skulle jag aldrig ta jobb på, fixar bättre lön själv, facket blir bara en kostnad för bolaget

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDDDDD:

Jag är lägst betald här ändå så ingen som gråter över min lön. Men som du säger så är Unionen inte de gladaste och på bolaget för att jag höjer snittet för min ålder o bla bla. Men att plugga på högskola känner jag är onödigt då min ena vän pluggar någon ingenjörsutbildning på Örebro och en annan på lin/jön/någotköping och ber mig om hjälp med deras tentor, inlämningar och lite annat och det är bara mer advancerad programmering (fortfarande basics för mig känner jag) än ett it-gymnasiums programmering. Nätverkandet i packettracer eller el-läran i multisim är likadan som i gymnasiet jag gick i.

Vi får se vad framtiden säger, jag är ung än Jag har mycket att lära om hur livet fungerar och jag kan alltid göra något eget när jag väl orkar och sälja det själv. Det finns hur mycket efterfrågan på fusk/annat godis som helst.

Tack för grattulationen förresten!

Börja med en distans kurs i programmerng. Du behöver inte gå ett program för få ut en examen. Du fixar nog en grundkurs på en helg utan problem. Gjorde själv en distans CSS kurs på två dagar. Hade gått på en men ville få en femma så gjorde massa extra lullul.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av AMDDDDD:

Men att plugga på högskola känner jag är onödigt då min ena vän pluggar någon ingenjörsutbildning på Örebro och en annan på lin/jön/någotköping och ber mig om hjälp med deras tentor, inlämningar och lite annat och det är bara mer advancerad programmering

Ditt statistiska urval är lite klent samt man blir inte automatiskt king bara för att man pluggar/pluggat på högskola.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jobbar som beredare inom elkraft.
Tjänar 27500:- innan skatt, är 21 år och har enbart haft sommarjobb innan.
Har en kandidatexamen inom elektroteknik, extremt lummig examen, jag vet!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Killbom:

Lyckades snärja ett nytt jobb och kliva upp lite på lönetrappan, från 32k till 51k (och inte ens fyllt 26 ännu!). 6 veckor semester och massa andra trevliga fördelar.

Fortfarande mjukvaruningenjör. Ska bli spännande!

Gött Killbom, grats!

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Skrivet av klurrs:

Jobbar som beredare inom elkraft.
Tjänar 27500:- innan skatt, är 21 år och har enbart haft sommarjobb innan.
Har en kandidatexamen inom elektroteknik, extremt lummig examen, jag vet!

Hej!

Vad innebär beredare? Vad är dina arbetsuppgifter? Är lite nyfiken

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av dalledalle:

Hej!

Vad innebär beredare? Vad är dina arbetsuppgifter? Är lite nyfiken

Enkelt svar, tex Vattenfall ska gräva ner luftledning mellan A -> B, då få jag ett förslag som på hur det går att göra som inte tar hänsyn till "verkligheten". Så med det förslaget till hands är det mitt arbete att få fastighetsägare att skriva på ett markavtal så vi får gräva, anpassa sträckan till verkligheten, söka dispenser för strandskydd och bygglov med mera. För att sedan producera en projektpärm innehållande bland annat schaktkartor till grävarn och kopplingsscheman till montören. Det ingår även att beställa material och avbrottsorder till driftcentralen.

Permalänk
Medlem

20% av företagets nettovinst efter skatt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klurrs:

Enkelt svar, tex Vattenfall ska gräva ner luftledning mellan A -> B, då få jag ett förslag som på hur det går att göra som inte tar hänsyn till "verkligheten". Så med det förslaget till hands är det mitt arbete att få fastighetsägare att skriva på ett markavtal så vi får gräva, anpassa sträckan till verkligheten, söka dispenser för strandskydd och bygglov med mera. För att sedan producera en projektpärm innehållande bland annat schaktkartor till grävarn och kopplingsscheman till montören. Det ingår även att beställa material och avbrottsorder till driftcentralen.

Här har du en till Vattenfallare, sitter på kontoret och skapar upp ärenden, arbetsordrar, sätter upp mätare osv i systemet. Tjänar också 27500

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som marknadskoordinator.
Har 31k i lön, är 27 år och får bonus på cirka en månadslön om året + 3000 i friskvårdsbidrag.
Utbildning civilingenjör i bioteknik + fil.kand i ekonomi.
Arbetet i 1,5 år.

Permalänk

44 år, jobbar med First line Technical Support, har 34k i lön sedan tillkommer eventuell bonus på c:a 12k/år

Utbildad styr och reglertekniker med det var lääänge sedan Har varit på samma företag under hela mitt yrkesverksamma liv (28 år)

Permalänk
Medlem
Skrivet av stn1337:

Här har du en till Vattenfallare, sitter på kontoret och skapar upp ärenden, arbetsordrar, sätter upp mätare osv i systemet. Tjänar också 27500

Jag jobbar åt ett mindre företag som bereder åt Ellevio och deras elnät, (gamla fortum).
Vad har du för titel om man får fråga?

Permalänk
Medlem

Sådär! Årets lönerevision klar. Jag har gått från att vara konsult med en mindre intern roll till att bli konsult och konsultchef för nio av mina kollegor. Jag har 2,5 års erfarenhet hos kund (och har varit lika länge på konsultbolaget), mitt chefsansvar sträcker sig till personalansvar (lönesättning, utveckling, välmående), men tack och lov inget säljansvar.

Hade tidigare 33000 + 1500 i rollersättning, och 1500 om jag är 90% eller mer på uppdrag hos kund.

Får nu 35135 + 3000 i rollersättning, uppdragsbonusen ligger kvar men kan komma att justeras beroende på hur mycket tid jag finner att lägga på uppdraget. Allt som allt väldigt nöjd!

Snart 27 år gammal, Civilingenjör, bosatt i Stockholm.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Mattecoach

@Choffe:

DU får uppdatera "plats" på din profil

Vad är du konsult inom? Är civilingenjör själv (Ind. ek.), men jobbar inte riktigt med ingenjörsgrejer...