Köpa Pogo Pins i Sverige?

Permalänk
Medlem

Köpa Pogo Pins i Sverige?

Shalom, kära SweClockers!
Micro-USB porten på min Nexus 7 2012 har blivit dålig, så jag kan inte längre ladda den. Jag har beställt en ny port, men tänkte ändå snickra ihop en egen dock. Har sökt runt lite, och Nexus 7 docken verkar inte säljas i Sverige längre.
Vet ni om det finns någon annan dock som skulle kunna fungera, eller om det finns någonstans i Sverige som man kan köpa pogo pins? Kanske kan sno pogo pins från någon gammal device?

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Kostar inte så mycket om man ser utanför Sverige.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_...

Permalänk
Medlem

@Jink: gå in på en sida typ aliexpress dom har det mesta, http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Kostar inte så mycket om man ser utanför Sverige.
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570.l1313&_...

Skrivet av boibo:

@Jink: gå in på en sida typ aliexpress dom har det mesta, http://www.aliexpress.com/wholesale?catId=0&initiative_id=SB_...

Skulle gärna få tag på det från någon affär i Östergötland, har inte riktigt tid att vänta på leveransen.
Har vi inte någon motsvarighet till Radioshack i Sverige?

Finns det något lämpligt substitut till pogo pins? Vet att jag sett folk bara hålla kablar mot pogo connectorn så jag antar att allt strömförande bör fungera till viss del?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Ugh, har hört av mig till ett par ÅF och varken de eller deras leverantörer har pogo pins.
Finns det kanske någon annan dock som använder pogo pins, men som inte är avsedd för Nexus 7?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Ugh, har hört av mig till ett par ÅF och varken de eller deras leverantörer har pogo pins.

ELFA har en hel del såna, de kallas för fjäderkontakter. Jag har inte koll på exakt vad du behöver, men jag gissar att det är nåt sånt här du behöver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

ELFA har en hel del såna, de kallas för fjäderkontakter. Jag har inte koll på exakt vad du behöver, men jag gissar att det är nåt sånt här du behöver.

Ah, där ser man! Du råkar inte känna till någon fysisk affär i Östergötland som har fjäderkontakter?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Ah, där ser man! Du råkar inte känna till någon fysisk affär i Östergötland som har fjäderkontakter?

Nej, ELFA hade en butik i Linköping förr har jag hört, men inte längre. Butiker som säljer elektronikkomponenter är över lag sällsynta i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Nej, ELFA hade en butik i Linköping förr har jag hört, men inte längre. Butiker som säljer elektronikkomponenter är över lag sällsynta i Sverige.

Ja verkligen! Vad ska man behöva göra för ett Radioshack i varje stad?
Men du råkar inte känna till någon annan dock som har pogo pins? Eller ett substitut till pogo pins?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jink:

Ja verkligen! Vad ska man behöva göra för ett Radioshack i varje stad?
Men du råkar inte känna till någon annan dock som har pogo pins? Eller ett substitut till pogo pins?

Om nu Elfa har dom så får man väll det i paket på posten kanske 1-2 dagar senare. Inte tid att vänta det ens?

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Om nu Elfa har dom så får man väll det i paket på posten kanske 1-2 dagar senare. Inte tid att vänta det ens?

Haha nae, har ju dessvärre inte det! Hade behövt dem imorrn, men jag får lösa det med några nålar eller liknande.

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk

http://www.electrokit.com/pogo-pin-o1mm-skuren-topp.52910?gcl...

Electrokit Sweden AB
Västkustvägen 7
21124 Malmö
Måndag-Fredag 10-16

du får ta en liten biltripp eller tåget och besöka dem.

annars kolla Kjell o company kanske har finns i linköping har jag för mig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows