Samsung utvecklar kortläsare för både UFS och Micro SD

Permalänk
Melding Plague

Samsung utvecklar kortläsare för både UFS och Micro SD

Samsung vill göra övergången till de nya UFS-minneskorten lättare genom att erbjuda en kortläsare som klarar både UFS och Micro SD.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Såja, det var detta som saknades.

Permalänk
Medlem

"Thank you"

P.S. Jag har anledning att tro att Samsung spionerar på Sweclockers trådar (vissa andra medlemmar lär förstå vad jag menar) D.S.

Permalänk
Medlem

Bra, sålänge det inte innebär kompromisser.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk

Bra grej. Lite synd bara att många mobiltillverkare skippar minneskort nu för tiden. Hoppas de börjar implementera det mer och mer igen.

Visa signatur

Acer Predator G3-605 - I7 4790 - 16GB DDR3 - 256+1TB - GTX 970 4GB - Logitech G402 Hyperion Fury - BenQ GL2320HDB - BenQ GL2460 - Viewsonic VX2370SMH - Das Keyboard Model S Brown - Audio-Technica AT-2020
Youtube

Permalänk
Inaktiv

Att standarden endast gäller upp till 256GB ser jag som ett kommande problem, men det blir är väl bara göra en ny standard då?
4K raw film tar en hel del data och 256GB fylls väl snabbt? -Jag har ingen 4K kamera än..

Permalänk
Lyxfällan 🎮

@anon159643: Samsung har utannonserat minneskort på upp till 256 GB, det innebär inte att UFS-standarden inte kan bli större än så. Med all sannolikhet finns det UFS-minneskort med större lagringskapacitet i framtiden.

Visa signatur

"We're with the press, hired geeks!"
Raoul Duke, Fear n' Loathing in Las Vegas

Permalänk
Snusfri

Hoppas att nästa OP4 får ufs.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

@THB: Inga Oneplus (1,2 eller 3) har minneskortläsare till att börja med. Oneplus 3 använder sig redan av UFS-minne istället för eMMC.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Snusfri

@DavidtheDoom jag vet, har en OP3.
Hoppas dock att detta ändras med nästa modell.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

De är snabbare än de flesta "vanliga" hårddiskar på skrivning, vilket är imponerande.

Ett USB-minne med UFS borde då teoretiskt kunna köra windows direkt från stickan?

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Fredag:

De är snabbare än de flesta "vanliga" hårddiskar på skrivning, vilket är imponerande.

Ett USB-minne med UFS borde då teoretiskt kunna köra windows direkt från stickan?

Jag körde windows virtuellt för 3år sedan på den snabbaste usb 3.0 stickan. En gång råkade jag starta 2st windows från samma usb sticka och det var ej roligt.
Så det lär fungera alldeles utmärkt beroende på ens behov. Jag kör för övrigt dagligen windows virtuellt från usb 3.0 ssd diskar, 2st windows går att dra igång där samtidigt om man låter windows få ta sin tid på sig.