Blue Yeti slutat att fungera

Permalänk

Blue Yeti slutat att fungera

Så igår natt, så satt jag och justerade ljudet på min Blue Yeti, men jag gick då in på ljud iconen nere till höger och kom in på detta (https://gyazo.com/48116e63742429d2814ba06898c4f079) och hittade då Blue Yeti texten och iconet, jag högerclicka då på Blue Yeti och tryckte inaktivera, och boom hela micen var borta från datorn, jag försökte då med att högerclicka och trycka Visa inaktiverade enheter, men blue yetin visade forfarande inte sig, jag kunde inte hitta den på enhetshanteraren heller.

Jag har försökt att ominstallera datorn men det hjälpte inte, funkar fortfarande inte, jag vet inte direkt vad problemetet är, men jag har hållit på med det hela dagen och och har inte fått det till att funka. Om någon hade kunnat hjälpt mig så hade det varit till stor hjälp, tack i förhand.

Permalänk
Medlem

Dubbelkolla så att den visar både inaktiverade och bortkopplade enheter, testa också att ansluta den till en annan USB port alternativt en annan dator för att kolla så att den fungerar där. Utöver det så vet jag tyvärr inte vad mer du kan testa.

Permalänk

@SanyaIV: Prövade nyss att koppla in den på en laptop, verkade inte direkt funka på den heller, men tror inte att micen förstörs bara för att jag inaktiverar den, knappen på den lyser ju fortfarande, riktigt konstigt.

Permalänk
Medlem

@Kevin013150:

Vissa yeti mics har en sån där mini-usb anslutning som kan glappa ibland. Då får man typ löda fast den på undersidan. Är du säker på att det inte är glapp där sladder går in på miccen?

Permalänk
Hedersmedlem

@Kevin013150

Jag har raderat ditt inlägg "bump" då vi inte tillåter s.k. "bumpningar" på Sweclockers. Läs reglerna nedan.

Citat:

§4 Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Mvh
Überklass
Moderator

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM ||
|| Självutnämnd Silverstone FT02-riddare ||
|| Silverstone FT02B-WRI "Limited Edition" No. 0743 & 0640 ||
|| Sweclockers officiella FT02-tråd ||

Permalänk

@Harddrive: Finns inget glapp, micen lyser fortfarande så tror inte det är några problem med den.

Permalänk

@Überklass: Oj, visste inte att man inte får säga bump, förlåt.

Permalänk

Högerklicka vid ljudsymbolen nere i högra hörnet av skrivbordet, sen vänsterklicka på uppspelningsenheter, sen gå till inspelning och högerklicka se till att inaktiverade samt frånkopplade enheter är markerad som visar, borde dyka upp blue yeti. Annars kan du högerklicka på ljudsymbolen sen "felsök ljudproblem" det borde hitta och åtgärde felet om blue yeti är ikopplad.

Permalänk

@H3DSH000T3R: Har försökt göra detta, problemet är att min dator inte alls hittar micen, det är inget fel med USB, micen lyser ju osv. Tror jag har inaktiverat hela micen på något sätt eftersom den inte funkar på min andra dator.

Permalänk

Om det fortfarande inte fungerar så kan du testa att skriva enhetshanteraren i sökfältet, klicka på den sedan gå ner till ljud, klicka på ljudsymbolen och där dyker alla ljudsaker upp, om blue yeti finns där så avinstallera den sen ta ut usb och sätt i igen så ska den ominstallera blue yeti.

Permalänk

@H3DSH000T3R: Redan tittat i enhetshanteraren, hittade inte micen där :/

Permalänk
Medlem

@Kevin013150: Min lös också (fick ström) men det var datan som inte kom fram.

Permalänk

@Harddrive: Hur fixade du detta?

Permalänk
Skrivet av Kevin013150:

@Harddrive: Hur fixade du detta?

Testat att byta kabel till mikrofonen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

@Kevin013150: Du kan byta kabel till mic, men om felet är i själva micingången så måste du tyvärr rycka ur den lilla usbn och löda. Detta kan de göra på t.ex. PSXCare mot liten ersättning (de lödde min)