Zotac presenterar Geforce GTX 1060 Mini

Permalänk
Melding Plague

Zotac presenterar Geforce GTX 1060 Mini

Med Nvidias Pascal-baserade grafikkort lanserade på bred front börjar allt fler företag skapa mini-versioner av kretsarna. Nu presenterar Zotac just en sådan variant av Geforce GTX 1060.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Hade passat bra i ett mini-itx bygge.

Permalänk
Avstängd

Coolt, hoppas vi får se RX480 i samma format.

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av RsSpelensMakt:

Hade passat bra i ett mini-itx bygge.

Priset i USA är på 259,99 USD vilket är 10 USD högre än nVidia MSRP = ganska mycket närmare verkligheten än vad vi sett på GTX1070/1080.

Borde leda till att kortet landar på 3000-3300kr sett till klassisk svenskt ÅF påslag.

Inte illa pinkat om det nu når GTX980 prestanda.

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

haha damn den e inte stor

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Det var jävligt coolt! Mobiltelefonen nästa kanske?

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem

imponerande klockfrekvenser för en så liten kylare!

Visa signatur

AMD FX-8320 | Asus M5A97 R2.0 | Sapphire Radeon HD 7950 Boost Dual-X 3GB | Corsair XMS3 2x4GB 1333Mhz CL9 | 4X Noctua NF-A14 | Noctua NH-U12s | Evga Supernova 750 G2 | Fractal Design Arc Midi R2 | Western Digital Green WD20EZRX 2TB | Crucial MX100 256GB | Microsoft Windows 8.1 |

Permalänk
Medlem

@kelthar: Jadå säkert möjligt

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Kul för de som vill vattenkyla att strömkontakten är korrekt placerad hehe *host*FE*host*

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fläktar täcker nästan hela grafikkort idag. Tom de i lägre segment. Kom att tänka på mitt gamla VooDoo2 (extra kort för 3D) som inte hade några flänsar/fläktar överhuvudtaget och det var det värsta spelkortet som gick att köpa på den tiden. Undrar om vi inom närmaste 10 åren får uppleva teknikskifte till strömsnåla och kalla kretsar tillverkade av helt annorlunda material och teknologi.

Permalänk

Fegisar! Gör ett lika litet 1070 så kan vi snacka!

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Fegisar! Gör ett lika litet 1070 så kan vi snacka!

?

http://www.sweclockers.com/nyhet/22341-gigabyte-gor-mini-itx-...

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Medlem

Vet inte om jag är slö, trött eller bara lat, men när får vi se ett riktigt test av 1060? Kortet är ju iaf. papperslanserat.

Permalänk
Medlem

Både slö och lat antar jag. Hittade svaret själv:

"Geforce GTX 1060 säljstartas den 19 juli, vilket gäller både referensmodellen Founder's Edition och partnertillverkarnas kort. Samma datum får media även publicera prestandaresultat och recensioner."

Skrivet av poeman:

Vet inte om jag är slö, trött eller bara lat, men när får vi se ett riktigt test av 1060? Kortet är ju iaf. papperslanserat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Fläktar täcker nästan hela grafikkort idag. Tom de i lägre segment. Kom att tänka på mitt gamla VooDoo2 (extra kort för 3D) som inte hade några flänsar/fläktar överhuvudtaget och det var det värsta spelkortet som gick att köpa på den tiden. Undrar om vi inom närmaste 10 åren får uppleva teknikskifte till strömsnåla och kalla kretsar tillverkade av helt annorlunda material och teknologi.

Högst och extremt osannolikt, så vida vi inte hittar någon ny teknik som inte genererar någon värme. Eller om vi nöjer oss med prestanda från början av 2000-talet.

Visa signatur

Hur många datorer är för många?

Permalänk
Medlem
Skrivet av poeman:

Både slö och lat antar jag. Hittade svaret själv:

"Geforce GTX 1060 säljstartas den 19 juli, vilket gäller både referensmodellen Founder's Edition och partnertillverkarnas kort. Samma datum får media även publicera prestandaresultat och recensioner."

NDAn släpps samma datum.
Så ingen får släppa reviewer eller liknande av 1060 innan dess.

SweClockers kan kanske intyga?
När släpper ni er 1060 review?

EDIT
Och jag måste lära mig att läsa HELA inlägget innan jag svarar.....

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ArtMan:

Fläktar täcker nästan hela grafikkort idag. Tom de i lägre segment. Kom att tänka på mitt gamla VooDoo2 (extra kort för 3D) som inte hade några flänsar/fläktar överhuvudtaget och det var det värsta spelkortet som gick att köpa på den tiden. Undrar om vi inom närmaste 10 åren får uppleva teknikskifte till strömsnåla och kalla kretsar tillverkade av helt annorlunda material och teknologi.

VooDoo 2 var ju ungefär lika kraftfullt som en miniräknare och dom behöver inte heller några fläktar.

Kolla mobilerna istället, nästan lika kraftfull som en modern dator och dom behöver inga fläktar.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaya:

VooDoo 2 var ju ungefär lika kraftfullt som en miniräknare och dom behöver inte heller några fläktar.

Kolla mobilerna istället, nästan lika kraftfull som en modern dator och dom behöver inga fläktar.

Det finns inga mobiler som är nästan lika kraftfulla som en modern dator idag.
Det är väldigt stora skillnader i arkitektur och därmed prestanda.

Om du endast kollar på antal cores och ghz, så kan det se ut som de är likvärdiga, men prestandamässigt så är en mobil bra mycket slöare än en intel/amd cpu.

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaya:

VooDoo 2 var ju ungefär lika kraftfullt som en miniräknare och dom behöver inte heller några fläktar.

Kolla mobilerna istället, nästan lika kraftfull som en modern dator och dom behöver inga fläktar.

Är du seriös...?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Är du seriös...?

"modern dator" kanske menar han en Intel Compute Stick eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av poeman:

Både slö och lat antar jag. Hittade svaret själv:

"Geforce GTX 1060 säljstartas den 19 juli, vilket gäller både referensmodellen Founder's Edition och partnertillverkarnas kort. Samma datum får media även publicera prestandaresultat och recensioner."

http://wccftech.com/nvidia-gtx-1060-performance-benchmarks-le... ;=)