Köpråd på ny Android mobil!

Permalänk
Medlem

Köpråd på ny Android mobil!

ska köpa ny mobil nu, ska skaffa en android, för cirka 4000-6000kr kan gå lite över (helst inte under då jag vill ha det bästa jag kan få). Jag vill ha en snygg design, fingerläsare (väldigt gärna!), vattentät (inte så viktigt men om det finns som val så skulle jag gärna välja en sådan), bra kvalitet och bra prestanda. Helst 32gb, mer behövs inte och i värsta fall kan jag ta 16. Vilken bör jag köpa?

(Kommer dock inte köpa begagnat).

Tack för svar!

Permalänk
Medlem

Min rekommendation är one+ 3, billig, bra, premium-känslan inkluderad, ganska-barebone Android version dock (vilket kan vara för eller nackdel beroende på vad du föredrar), den är dock inte vatten eller damm-tät, nfc är med i denna version.

https://oneplus.net/se/3

Den jag kollade på innan var nexus 5x, visst lite klen, men om man jämför den i tester så presterar den förvånansvärt bra, väldigt billig med.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

@Thor: skulle gärna vilja ha typ en max 5 tums skärm, men den där ser intressant ut.

Permalänk
Medlem

Huawei P9, haft min i två månader o sällan varit så nöjd med en mobil. Kolla in Comviqs erbjudande på månadens mobil!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av SinkiN:

ska köpa ny mobil nu, ska skaffa en android, för cirka 4000-6000kr kan gå lite över (helst inte under då jag vill ha det bästa jag kan få). Jag vill ha en snygg design, fingerläsare (väldigt gärna!), vattentät (inte så viktigt men om det finns som val så skulle jag gärna välja en sådan), bra kvalitet och bra prestanda. Helst 32gb, mer behövs inte och i värsta fall kan jag ta 16. Vilken bör jag köpa?

(Kommer dock inte köpa begagnat).

Tack för svar!

De två vinnarna känns som Oneplus 3 (som jag köpte) och Huawei P9 / P9 lite.

P9 och P9 Lite är 5.2".

Om du kan tänka dig att göra lite kompromisser så finns ju Oneplus X som är 5".

Jag hade ungefär samma krav som du hade, men insåg att de bästa mobilerna och framförallt de mest prisvärda var 5.5". Köpte en oneplus 3 och visst den är nästan lika stor som ett segel till ett örlogsfartyg, men jag har inte ångrat mitt köp det minsta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

S6 edge+
innan jag köpte denna så har jag alltid funderat på vadfan man ska med edge till, Nu när jag har det så skulle jag ha svårt att gå tillbaka till en vanlig igen!
Hög premiumkänsla i den och har det du efterlyser förrutom vattentät då.

Visa signatur

The more people i meet, the better i like rattlesnakes

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av ddr:

S6 edge+
innan jag köpte denna så har jag alltid funderat på vadfan man ska med edge till, Nu när jag har det så skulle jag ha svårt att gå tillbaka till en vanlig igen!
Hög premiumkänsla i den och har det du efterlyser förrutom vattentät då.

Det tråkiga är ju att nästan inte finns några som arbetar med Edge modellerna på XDA, min kollega köpte en Edge 7 och ångrade sig grymt, men det fanns inget intressant att flasha mobilen med. Visst den var fin och så men med rätt många smågrejer som störde honom. Han sålde skiten till förlust och köpte en Iphone istället... Säger väl kanske vad han är för användare

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SinkiN:

@Thor: skulle gärna vilja ha typ en max 5 tums skärm, men den där ser intressant ut.

Kika i så fall på Sony Xperia Performance. 5 tum, vattentät och fingerläsare på sidan. Kostar strax över 6k.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3555409

Annars är Samsung S7 ett givet val. 5,1 tum men uppfyller alla övriga krav du har.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3499389

Permalänk
Medlem

Nexus 6p. Haft min sedan release och är riktigt nöjd.
Finns nog för 4000:- nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SinkiN:

ska köpa ny mobil nu, ska skaffa en android, för cirka 4000-6000kr kan gå lite över (helst inte under då jag vill ha det bästa jag kan få). Jag vill ha en snygg design, fingerläsare (väldigt gärna!), vattentät (inte så viktigt men om det finns som val så skulle jag gärna välja en sådan), bra kvalitet och bra prestanda. Helst 32gb, mer behövs inte och i värsta fall kan jag ta 16. Vilken bör jag köpa?

(Kommer dock inte köpa begagnat).

Tack för svar!

Skrivet av ddr:

S6 edge+
innan jag köpte denna så har jag alltid funderat på vadfan man ska med edge till, Nu när jag har det så skulle jag ha svårt att gå tillbaka till en vanlig igen!
Hög premiumkänsla i den och har det du efterlyser förrutom vattentät då.

Kan tyvärr inte rekommendera någon av Samsungs Edge-telefoner. Det blev på tok för många feltryck och de rundade kanterna blänker ganska mycket. Köpte vanliga S7 efter att ha sålt min S7 Edge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hade definitivt köpt en Sony Xperia Performance.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Corsair AX860 | Asus X99-A | Intel Core i7 5820K 3,3 GHz | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance LPX 2666 MHz 32GB (4x8GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | Intel SSD 750-series 400 GB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | LG GGW-H20L | Asus Xonar Essence STX | Windows 10 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av insane88:

Nexus 6p. Haft min sedan release och är riktigt nöjd.
Finns nog för 4000:- nu.

Nexus 6P
Lite stor men har allt du efterfrågar. Vattentät.
Snabb med uppgraderingar. Har själv nu Android N vilket väl kommer till övriga runt jul...

Permalänk
Medlem

Vattentät? Begränsar dig en hel del.

Men Nexus 5X är en bra telefon till sitt pris och presterar riktigt bra (5.2"), och den får uppdateringar (android 7.0 finns som beta om man vill testa). 6P är också ett alternativ, dock är den större.

När det kommer till android är nexus-telefoner kung, just för att du kommer få det senaste från google när det kommer ut. Kamerorna på 5x och 6p är identiska och riktigt bra.

stöd från utvecklarna är givetvis toppklassigt, till skillad från samsung eller huwaei telefoner.

Permalänk
Medlem

Min rekommendation är HTC 10. Grym kvalitet, bra ljud, USB-c snabb.

Visa signatur

AMD PII X6 1055T@2,8GHz, Asus Crosshair IV Formula, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2, Corsair CMPSU-650HX, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9, XFX GeForce GTX 260 896MB, Crucial M225 128GB, 2x Samsung SpinPoint F3 1TB, Windows 7 64bit

Permalänk

Nexus 6p bästa mobilen jag köpt.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Vill inte starta något flamewar här, men köpte en Nexus 5X för en vecka sedan. I stort väldigt nöjd men jag har råkat på två buggar som inte fixats på väldigt många månader trots att många rapporterat problemet:

-Ingen exponerings-kompensation på kameran (viktigt om man är fotointresserad och kameran var största anledningen att valet faktiskt föll på den här telefonen). Lite irriterande att detta saknas när alla verkar så exalterade över kameran.
-Kopplar inte upp till wifi efter att man kommer ur viloläge om man valt "behåll aldrig" som strömsparinställning för wifi.

Så allt är inte guld och gröna skogar med Nexus-telefoner, dock känns 5X väldigt prisvärd just nu.

Visa signatur

Daniel

Permalänk
Medlem

Under 5 Tum. Z5 Compact alla dagar i veckan.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs