LG visar nya OLED-TV på CES 2016

Permalänk
Melding Plague

LG visar nya OLED-TV på CES 2016

Koreanska LG fortsätter att slå på stora trumman för OLED. Under CES 2016 visar företaget upp senaste generationens tv-apparater med tekniken.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Gillar första bilden på videon otroligt smickrande.

Permalänk
Medlem

Låter riktigt trevligt, hoppas på rimliga priser till nästa vinter!

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem

beslutsfattare som inte kunnat förutse "bristande efterfrågan och svalt intresse" på det estetiska missfostret välvd TV borde ju för längesen fått gå.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Låter ju hur bra som helst! Längtar!

Permalänk
Medlem

Vad jag spontant undrar är hur man ska hänga en sån där TV på väggen, är foten nödvändig och måste man då gömma den någonstans i tv-bänken eller är det "bara" en soundbar? Finns de någon som vet, för det känns ju som ett stort NEJ om den måste vara med i leken!?

Permalänk
Medlem

10721a"]
Låter ju hur bra som helst! Längtar!
[/quote]

ser bra ut också längtar med dig ...

Visa signatur

Phanteks P400s | Asus B-350 Strix |Ryzen 1600X @4 Ghz
G.skill 16GB 3.6Ghz CL16 Trident Z RGB | FD Celsius S36
Samsung 960EVO 500GB |Corsair RM750x | Asus Vega 56 Strix

Permalänk
Medlem

Jag känner inte direkt något behov av 4K i TV'n om jag skulle köpa en idag, men det låter ju ändå bra att de satsar helt på det om man kan tolka det som att priserna ändå kommer att bli vad tidigare motsvarande 1080p modeller kostat. För de kan väl inte räkna med att alla som planerar köpa en TV i år plötsligt kan/vill betala mycket mer än vad de skulle gjort om de handlat förra året.

Sedan undrar jag också som jocke89 om den där klumpen till fot. Jag vill kunna hänga min TV på väggen och den ska ha så tunna ramar som möjligt. Jag utesluter gärna högtalare helt ur TV'n för att kunna slimma den ytterligare då jag ändå kör ljudet via receiver.

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Och då var välvd TV:s död på intåg.. inte en dag för tidigt.

Permalänk
Konsolgrävare

Död åt välvd TV!
Frågan är vad skillnaden är mellan G6 och E6

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke89:

Vad jag spontant undrar är hur man ska hänga en sån där TV på väggen, är foten nödvändig och måste man då gömma den någonstans i tv-bänken eller är det "bara" en soundbar? Finns de någon som vet, för det känns ju som ett stort NEJ om den måste vara med i leken!?

Skrivet av nipe:

Jag känner inte direkt något behov av 4K i TV'n om jag skulle köpa en idag, men det låter ju ändå bra att de satsar helt på det om man kan tolka det som att priserna ändå kommer att bli vad tidigare motsvarande 1080p modeller kostat. För de kan väl inte räkna med att alla som planerar köpa en TV i år plötsligt kan/vill betala mycket mer än vad de skulle gjort om de handlat förra året.

Sedan undrar jag också som jocke89 om den där klumpen till fot. Jag vill kunna hänga min TV på väggen och den ska ha så tunna ramar som möjligt. Jag utesluter gärna högtalare helt ur TV'n för att kunna slimma den ytterligare då jag ändå kör ljudet via receiver.

Klumpen till fot är som jag uppfattat det en soundbar och innefattar en subwoofer utvecklad ihop med Harman Kardon. Vet ej om den går att ta loss, men går iallafall att vinkla in ifall man väggmonterar TV:n.

Scrolla ner å se bild: http://www.lg.com/global/lgsignature/mobile/oledtv.html

Permalänk
Medlem

Tack och lov att dom lyssnade på kunderna och nästan enbart kör på platta modeller, inget välvt skräp.
Frågan är bara när dom ska lyckas få ner OLED till vettiga priser och inte densamma som en 3 veckors all-inclusive resa till Hawaii eller liknande. Drömmen vore ju att kunna få tag på en 60" 4K modell för åtminstone under 20.000:-
Dit är det väl långt kvar dock tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Valveda-Tv apparater.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Siktet inställt:

65"
OLED
Platt
4K Premium
14990kr.

Vi ses 2020

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Siktet inställt:

65"
OLED
Platt
4K Premium
14990kr.

Vi ses 2020

Inte en Plasma på deras top serier låg på 15K i slutet så lycka till kan jag bara säga, ses inte på enormt lång tid.

20-35K låg Panasonics serier ST (20K), VT (30K) , ZT (35K)

Själv hoppas jag på 25-30K men lär inte ske detta år iallafall.

Lär vara mitten serien jag kommer satsa på av Oleds liknande serie.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Kul att LG och Samsung verkar ha olika uppfattningar om vad kunderna efterfrågar. Enligt Samsung är det välvda som gäller. Enligt mig är det platta som gäller.

Visa signatur

Chassi: Define 7 TG |CPU: i9 10850K |GPU: ASUS TUF GeForce RTX 3080 OC
|MB: ASUS Z490 Maxiumus XII Hero |PSU: be quiet! 850w |CPU-kylning: Noctua NH-D15 |RAM: Crucial Ballistix 32 GB 3600mhz |SSD: Kingston A2000 1 TB & Samsung 860 EVO 1 TB |HDD: 8 TB |OS: Windows 10

Asus Essence STX II | Beyerdynamic DT 1770 PRO 250Ω

Permalänk
Medlem

Hoppas nya modellerna på minst 55 tum hamnar under 20K.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

hoppas man kan se 65" och 75" närma sig vettiga priser.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk

Låter som det är dags snart att titta på Oled på allvar. E6 låter lovande, ljudet spelar ingen roll (har redan bra ljud hemma, som slår alla TV-apparater).

Bara det finns vettig TV för under 20k nu (såg i höstas en oled LG på runt 25kkr i butik såg vettig ut i butik, men kan inte svara på bildkvalitén men var bra mycket bättre än lcd som stod bredvid).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Siktet inställt:

65"
OLED
Platt
4K Premium
14990kr.

Vi ses 2020

Drömma kan man alltid göra.. Men jo, visst längtar man till en OLED.

Visa signatur

Chassi: Fractal Meshify, Skärm: LG C2 oled, GPU: AMD 6950XT, CPU: Ryzen 5800X3D, M2: 1TB , SSD: 480GB, M2 1TB, PSU: Dark Power Pro 1500W, Mobo: ASUS TUF GAMING X570-PLUS, RAM: 32GB Ripjaws @ 3600MT, Mus: Logitech G502X Matta: Steelseries QcK Heavy, Tbord: Logitech MX Mech Mini, Hörlurar: BD DT1990 Pro, DT770 PRO, Superlux HD-668B, Sennheiser HD599 OS: Win11. AI: Tascam US-20x20, Monitorer: Yamaha HS7 x2.
Citera när ni svarar! :)

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Acherry:

Klumpen till fot är som jag uppfattat det en soundbar och innefattar en subwoofer utvecklad ihop med Harman Kardon. Vet ej om den går att ta loss, men går iallafall att vinkla in ifall man väggmonterar TV:n.

Scrolla ner å se bild: http://www.lg.com/global/lgsignature/mobile/oledtv.html

Om jag har fattat det rätt så är Tv:n bara 2.57mm tjock och för att få till detta så sitter portarna och elektroniken i basen, vilket betyder isf att foten inte går att ta bort (den är även rätt djup). Imo så är detta en rutten kompromiss iom att det inte kommer gå att väggmontera denna.

Är imo b-modellen som ser mest intressantant ut, tippar på att den kommer få en prislapp på runt 30k för 55" vid release. Sjunker denna i pris under året blir det lätt ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När ska mindre TV OLED apparater komma? I vårt vardagsrum på det relativt korta sittavståndet är 42 ~ 48" precis lagom storlek.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Om jag har fattat det rätt så är Tv:n bara 2.57mm tjock och för att få till detta så sitter portarna och elektroniken i basen, vilket betyder isf att foten inte går att ta bort (den är även rätt djup). Imo så är detta en rutten kompromiss iom att det inte kommer gå att väggmontera denna.

Är imo b-modellen som ser mest intressantant ut, tippar på att den kommer få en prislapp på runt 30k för 55" vid release. Sjunker denna i pris under året blir det lätt ett köp.

Skickades från m.sweclockers.com

Japp märkte också att alla portar satt i foten och därmed går den förmodligen inte att ta bort. Lite synd kan man tycka, dom skulle gjort en liknande lösning som Samsung och satt alla portar i en extern box. Men att väggmontera skall fortfarande gå, bara att vinkla foten.

Är dock också nyfiken på dom andra modellerna. Hoppas på att det blir en bra prisdumpning över året så man kan köpa en oled TV om några år.

Permalänk
Medlem

Har redan börjat sukta. Såg en 4k oled gjord av panasonic i butik och herregud vilken bild, kontrast och svärta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Haha, den sved trodde G modellen skulle hamna däromkring inte E..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Siktet inställt:

65"
OLED
Platt
4K Premium
14990kr.

Vi ses 2020

För mig är det minst 80" för max 40k, så 2020 för mig också.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrfish:

Kul att LG och Samsung verkar ha olika uppfattningar om vad kunderna efterfrågar. Enligt Samsung är det välvda som gäller. Enligt mig är det platta som gäller.

Samsung har helt tappat greppet på vad kunderna vill ha när det gäller TV. De satsar inte på OLED På grund av kostnader och kör på stenhårt med välvda paneler ingen vill ha eftersom effekten man är ute efter inte funkar med paneler på 55-65 tum på 3-4 meters avstånd. Korkade chefer helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av KingCobra:

Samsung har helt tappat greppet på vad kunderna vill ha när det gäller TV. De satsar inte på OLED På grund av kostnader och kör på stenhårt med välvda paneler ingen vill ha eftersom effekten man är ute efter inte funkar med paneler på 55-65 tum på 3-4 meters avstånd. Korkade chefer helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Största felet är att deras satsning på "äkta" oled, och dom fick yield på 50% , LG har valt betydligt bättre metod (troligen ville Samsung inte köpa patent fån kodak och troligen också hade dom bara utrustning som fungerade sämre med Kodak´s teknik).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Konsolgrävare

Äntligen har man fått hem TVn, Blev en 55 B6a! Otroligt nöjd!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |