Permalänk
Medlem

Ny mobil, Android, 4-5k

Tjena,

Jag börjar verkligen tröttna på min One plus one och vill gärna skaffa med en ny lur som jag kan va nöjd med ett bra tag.

Skärmen ska max vara 5.2', då jag verkligen kräver en mobil som inte är så stor och passar bra i handen.

Har kollat på Xperia X, Huawei p9, Galaxy S6 mm.

Som sagt, jag har försökt att gämnföra så gott det går och såklart alla mobiler har sina fördelar och nackdelar. Men jag blir inte klok på vilken mobil som är värt mina pengar.

Några tips?

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.

Permalänk
Medlem

Nexus 6p! Den är lite större än vad du önskar på 5.7" men den kommer med en åttakärnig processor @ 2 GHz, 3 GB RAM, 32 GB minne, spelar in video i 4K, skärmen på 2560x1440 och med en pixeltäthet på 518 ppi. Har inte stött på en app eller ett program än som den inte pallar.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Huawei P9 har jag sedan i maj och är riktigt nöjd, bra batteritid, kamera, skärm o snabb! Byggkvaliten är topp också! Se recention här: http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/vi-testar-huawei...

Permalänk

@Powaz: Har i dagsläget också en One+1, klarar då allt jag kör med och är riktigt nöjd med luren.

Ny ROM gör telefonen som ny, ifall du känner att den börjar halka efter litegrann.
13.0-20160312-unofficial-sultan-bacon, Android 6.0.1 kör jag med. XDA-tråd

Har sneglat på lite nya lurar jag med, så blir väl en One+3 eller Huawei P9.
Vill du ha bra recensioner så rekommenderar jag att titta på MKBHD Youtube, där lär du hitta det du letar efter.

Annars är ju Nexus-lurarna fina!

Mvh
Dusty

unofficial*
Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Medlem

Haha, aa jo. En ny rom på mobilen skulle ju inte sitta fel. Kanske testar det sen.

Nexus 6p verkar väldigt lockande, dock så är den alldeles för stor för min smak. Så den blir tyvärr utesluten.

Jag har bara hört bra om huawei p9, dock så kostar den lika mycket som en Xperia X, som har snabbare kamera osv. (Har även sett lite gämnförelser på YouTube och det verkar som xperia x ligger ovanför p9an.)

Det känns iallafall som att det står mellan dom 2 mobilerna just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Only a slave is afraid to ask questions.