Samsung visar årets kommande skärmar

Permalänk
Melding Plague

Samsung visar årets kommande skärmar

Samsung breddar sitt skärmsortiment med hela tolv stycken nya datorskärmar under 2016. Bland annat släpper företaget för första gången skärmar speciellt anpassade för spel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

fucking.amd.free.sync

Hojta till när ni släpper en G-sync skärm!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

fucking.amd.free.sync

Hojta till när ni släpper en G-sync skärm!

Varför inte en med båda så man slipper köpa skärm efter vilket grafikkort man har? :/

Permalänk
Medlem

Fick hjärtslag när jag läste "kvantpricksskärm". Sweclockers borde inte vara så lättlurade av tillverkarnas marknadsföring.
Skriv "kvantpricksbelyst skärm" istället, och lämna utrymme åt framtidens skärmar där pixlarna själva lyser med kvantprickar. Ett tag trodde jag att denna framtid var här, men så var det inte.

Permalänk
Medlem

Kul att Samsung hoppar på tåget för "Gaming"-skärmar, hoppas deras design håller sig och slipper bli så otroligt fjantigt som ASUS/Acer m.m.
Bara för något är lämpat för spelande så behöver det inte se ut som ett rymdskepp...
Lite synd att det endast är 144Hz bara, nu när högre frekvenser börjar leta sig fram på marknaden.

*EDIT*
Såg nu att vid 7:16 i klippet så visar dem just den skärmen. Ser riktigt trevlig ut bortsett från den enorma foten.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kul att Samsung hoppar på tåget för "Gaming"-skärmar, hoppas deras design håller sig och slipper bli så otroligt fjantigt som ASUS/Acer m.m.
Bara för något är lämpat för spelande så behöver det inte se ut som ett rymdskepp...
Lite synd att det endast är 144Hz bara, nu när högre frekvenser börjar leta sig fram på marknaden.

Dell gör ganska fina skärmar om du inte vill ha massa bling bling, synd att de inte har någon 144Hz IPS skärm då de bara har med TN.

Själv skulle jag vilja ha en BenQ skärm men de har inte släppt något nytt på länge.

Permalänk
Medlem

Är det bara FreeSync skit på den ingen G-Sync? såg bara FreeSync reklamen på curvade skärmar hörde inget om G-Sync kanske var döv.

Har alltid gillad Samsung skärmar som arbetsskärmar, dock har dem aldrig haft några Gaming Skärmar vilket har gjort så man sprunigt på Asus när det kommer till Gaming Skärm.

Men om Samsung bara ska släppa för FreeSync och ingen och så vidare så har dem ingen direkt gaming skärm i mitt tycke även detta år.

Permalänk
Avstängd

Äntligen skärmar med AMD FreeSync!

Nu om man bara kunde få en 24" skärm med IPS panel, 100 Hz och FreeSync.

Permalänk
Medlem

När kommer 4k med högre hz än 60? Vill ha en skärm som jag kan lira cs med snabb hz samt andra spel i 4i.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Samsungs gamingskärmar verkar ju rätt lovande. Den 27" versionen hade g-sync och curved, och en riktigt stilren design. Inte alls särskilt gaming, bling bling etc, med en funktionell fot också. Ser intressant ut, får vad prislappen landar på bara.

Om det är IPS, eller VA kan det bli riktigt bra, men förmodligen är det endast TN...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

Samsungs gamingskärmar verkar ju rätt lovande. Den 27" versionen hade g-sync och curved, och en riktigt stilren design. Inte alls särskilt gaming, bling bling etc, med en funktionell fot också. Ser intressant ut, får vad prislappen landar på bara.

Om det är IPS, eller VA kan det bli riktigt bra, men förmodligen är det endast TN...

Var det inte Free-sync :(?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

fucking.amd.free.sync

Hojta till när ni släpper en G-sync skärm!

Skrivet av UMJ:

Är det bara FreeSync skit på den ingen G-Sync? såg bara FreeSync reklamen på curvade skärmar hörde inget om G-Sync kanske var döv.

Har alltid gillad Samsung skärmar som arbetsskärmar, dock har dem aldrig haft några Gaming Skärmar vilket har gjort så man sprunigt på Asus när det kommer till Gaming Skärm.

Men om Samsung bara ska släppa för FreeSync och ingen och så vidare så har dem ingen direkt gaming skärm i mitt tycke även detta år.

OFT
Personligen vill jag inte bekosta licenskostnader för G-sync eller heller ha en skärm som ser ut som en marslandare som oftast förknippas med nvidia relaterade produkter. Vill ni lägga en tusenlapp extra på licenser och gräslig design för motsvarande eller sämre specs så finns Asus Predator Z35

ONT
Köpte tyvärr just en kurvad Samsung 21:9 som jag är supernöjd men utan freesync, hade lätt köpt den här istället om den visar sig vara bra och hamnar prismässigt okej. Designen är grym

Permalänk
Medlem
Skrivet av ggalaxyy:

fucking.amd.free.sync

Hojta till när ni släpper en G-sync skärm!

27" modellen av CFG70 får G-sync, 8:08 i videon.

Visa signatur

Stationär: 7800X3D | 32GB DDR5 | Strix B650 | 3080 XTREME WF | Evolv X | 970 2+1TB | G915 | G604/G Pro W | LG 42C2
Homelab: I3 6100 | 64GB DDR4 | Node 304 | 6x 4TB HGST| 990 PRO 2 TB
Bärbart: Macbook 14 pro M2 | Tab S5e | iPhone 14 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Varför inte en med båda så man slipper köpa skärm efter vilket grafikkort man har? :/

För att G-sync lägger på runt 1000kr på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rekl3M:

Var det inte Free-sync :(?

I videon säger hon efter 7:15 att CFG70 27" versionen är g-sync medans 24" versionen är AMD free-sync.

På UWQHD skärmen var det 100hz AMD free-synd vilket är bättre än alla andra UWQHD skärmar med freesync ute, så inte helt dåliga skärmar tycker jag. Men designen får man tycka vad man vill om. Endast gaming skärmarna tyckte jag var decent, då CFG70'n.

Claews har länkat exakt tillfälle för g-sync nyheten.

Permalänk
Medlem

"Toppmodellen här heter CFG70 och blir den första välvda spelskärmen som släpps på marknaden."

Jaha å här har jag gått omkring å trott att Acer predator x34 och Asus Swift pg34 var välvda spelskärmar...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Varför inte en med båda så man slipper köpa skärm efter vilket grafikkort man har? :/

Tekniskt fint, men för att svar på ditt varför.

Har man AMD kanske man inte vill betala för licens och hårdvara för gsync. Man betalar alltså för något man inte använder. Om man har ett AMD grafikkort.

Då vill man kanske ha en skärm som kostar mindre men är precis lika bra. Vilket är metoden man valt att tillverka och sälja skärmarna idag.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Devil May Cry:

Tekniskt fint, men för att svar på ditt varför.

Har man AMD kanske man inte vill betala för licens och hårdvara för gsync. Man betalar alltså för något man inte använder. Om man har ett AMD grafikkort.

Då vill man kanske ha en skärm som kostar mindre men är precis lika bra. Vilket är metoden man valt att tillverka och sälja skärmarna idag.

Tycker fortfarande det är dumt, man har en skärm mycket längre än man har ett grafikkort och köper man en med bara FreeSync så sitter man fast vid AMD nästa gång man ska uppgradera.

Betalar lätt 1000kr extra för att kunna välja vilket grafikkort jag kan ha i framtiden. Även om det skulle komma en skärm med BARA FreeSync så finns det ingen anledning till att FreeSync inte skulle finnas på en G-Sync skärm när FreeSync är gratis.

Att det inte finns med båda är endast för att du ska bli fastlåst.

Permalänk
Inaktiv

Samsung CF791 lät ju så gott som perfekt. Bästa paneltypen idag, lagom hög refreshrate, freesync och välvd. Då återstår bara ett attraktivt pris och att fler spel faktiskt får stöd för 21:9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skonky:

I videon säger hon efter 7:15 att CFG70 27" versionen är g-sync medans 24" versionen är AMD free-sync.

På UWQHD skärmen var det 100hz AMD free-synd ...

SÅLD!

Skämt åsido så stämmer jag in i kören. Ge oss skärmar med båda två. Tror flertalet gamers köper grafikkort oftare än skärm?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claews:

27" modellen av CFG70 får G-sync, 8:08 i videon.

va de fan. synd att skärmen är välvd

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker fortfarande det är dumt, man har en skärm mycket längre än man har ett grafikkort och köper man en med bara FreeSync så sitter man fast vid AMD nästa gång man ska uppgradera.

Betalar lätt 1000kr extra för att kunna välja vilket grafikkort jag kan ha i framtiden. Även om det skulle komma en skärm med BARA FreeSync så finns det ingen anledning till att FreeSync inte skulle finnas på en G-Sync skärm när FreeSync är gratis.

Att det inte finns med båda är endast för att du ska bli fastlåst.

Absolut men majoriteten av människor köper en skärm efter behov som man har just nu. Och om då konkurrenten har det billigare men är lika bra så är det den skärmen som får all uppmärksamhet. Detta vet alla tillverkare om. Det finns inte stora marginaler inom elektronik att pressa priser så man gör det där man kan.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är mest synd att skärmarna är välvda, annars hade de faktiskt varit intressanta för mig och det stundande skärminköp jag står inför.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

24"
IPS
144hz
G-sync

Typ alla som spelar FPS vill ha det här. Varför kommer det ingen?

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker fortfarande det är dumt, man har en skärm mycket längre än man har ett grafikkort och köper man en med bara FreeSync så sitter man fast vid AMD nästa gång man ska uppgradera.

Betalar lätt 1000kr extra för att kunna välja vilket grafikkort jag kan ha i framtiden. Även om det skulle komma en skärm med BARA FreeSync så finns det ingen anledning till att FreeSync inte skulle finnas på en G-Sync skärm när FreeSync är gratis.

Att det inte finns med båda är endast för att du ska bli fastlåst.

Freesync är öppen standard och G-Sync är låst standard, så... Där är inget som borde hindra Nvidia att anta/implementera Freesync, såvida dom nu inte "vill" låsa kunder till dig
Speciellt som Nvidia är medlem i samma standard.org som godkänt Freesync, och därmed även har full tillgång till spec

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bengt-Arne:

Freesync är öppen standard och G-Sync är låst standard, så... Där är inget som borde hindra Nvidia att anta/implementera Freesync, såvida dom nu inte "vill" låsa kunder till dig
Speciellt som Nvidia är medlem i samma standard.org som godkänt Freesync, och därmed även har full tillgång till spec

Förutom då att folk kommer tvingas köpa Nvidia kort i framtiden även om AMD:s kort skulle vara bättre om man vill använda G-sync. It's always about money.

Jag tycker bara att skärmtillverkarna ska gadda ihop sig, enbart implementera freesync och därmed tvinga Nvidia att ge stöd för det. Det blir bättre för alla konsumenter i slutändan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Förutom då att folk kommer tvingas köpa Nvidia kort i framtiden även om AMD:s kort skulle vara bättre om man vill använda G-sync. It's always about money.

Jag tycker bara att skärmtillverkarna ska gadda ihop sig, enbart implementera freesync och därmed tvinga Nvidia att ge stöd för det. Det blir bättre för alla konsumenter i slutändan.

Om bara inte Freesync fungerat sämre i genomsnitt, annars hade jag kunnat hålla med dig.

Visa signatur

Post-and-run foruming
GeForce GTX 1070 ;~; Intel 4790k ;~; ASUS Z97M-PLUS ;~; Cooler Master Hyper 212 EVO ;~; ADATA 16GB 1600MHz RAM ;~; 840 EVO 500GB + 1TB WD Blue + 4TB WD Green ;~; Seasonic Platinum 660w ;~; Fractal Design Define Mini ;~; G910 "Orion Spark" ;~; U2415 x2 ;~;

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tycker fortfarande det är dumt, man har en skärm mycket längre än man har ett grafikkort och köper man en med bara FreeSync så sitter man fast vid AMD nästa gång man ska uppgradera.

Betalar lätt 1000kr extra för att kunna välja vilket grafikkort jag kan ha i framtiden. Även om det skulle komma en skärm med BARA FreeSync så finns det ingen anledning till att FreeSync inte skulle finnas på en G-Sync skärm när FreeSync är gratis.

Att det inte finns med båda är endast för att du ska bli fastlåst.

Nvidia kör på stängda stardarder, gillar man det köper man ett Nvidia kort och bidrar till en splittrad marknad. Som konsument vill jag personligen inte bidra till det , och jag kommer inte att betala licenskostnad för g-sync. Förhoppningsvis blir det undanträningseffekter och g-sync dör ut, eller blir licensfritt eller kanske så att Nvidia hoppar på freesync och erbjuder stöd för båda på sina grafikkort, standarden är öppen. Dom gjorde det med displayport som AMD har varit drivande (HDMI har licenskonstander och är sämre)

Fram tills dess om man köper Nvidia så har man accepterat situationen och får snällt vänta på att marknaden eller nvidia anpassar sig.

Permalänk
Avstängd

Ingen 4K med 120hz... Då är jag inte intresserad. Hoppas på Acer och Asus i år.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Ingen 4K med 120hz... Då är jag inte intresserad. Hoppas på Acer och Asus i år.

4K 120Hz. Du kommer ju att behöva en rätt rejäl grafiklösning för att hålla 120 FPS stadigt i princip vilket spel som helst.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.