Permalänk
Medlem

s6edge dummar sej

grabben har en samsung s6 edge i ett år, som funkat hyfsat.
för ett par veckor sen fick han en svettsloppa på den i skolan,så de ble ett litet bränmärke som är 0,5mm i dia och en spricka på 5cm som går över den stora linsen uppe till höger på framsidan .
några dagar efter detta hänt ,så börjar den stänga ner appar från helskärm till halvskärm mm. mm.
kan svettsloppan ha med detta att göra.
har gjort en fabriksåterställning, men de hjälpte inte.
tänkte lämna in den på elgiganten så dom får skicka iväg den o ta de här me apparna o de på garantin.
men frågan e ju om de e lönt.
för när dom ser sprickan,säger dom väll att de beror på den o garantin gäller inte.
o då får ja tt kostnadsförslag på ungefär nypriset av vad den kostar i dag ny, 4 tusen.
eller får ja betala 5-700 kr för att över huvud taget få tillbaka den.
har haft med anovo mm o göra flera ggr innan.
bla en telefon jag haft en dag innomhus, som kronglade, som ja skickade in.
och fick svaret att den är fuktskadad,så garantin gäller inte.
för sprickan märks inte o syns inte när displayen är tänd.
så den störs man inte av.
så vad säger ni,ska ja lämna in den.
för ta den på hemförs e ju knapt lönt.
e väll 1500 i självrisk pluss åldersavcdrag.
o en nykostar 4 tusen

Permalänk
Medlem

Stora bokstäver och dela upp texten i sektioner skulle inte skada

Däremot så kan jag meddela att Anovo har gått i konkurs för 3 år sedan.
Lämnar du in den på Elgiganten så kommer dem troligtvis att skickas till Mobylife som kommer att skicka ett kostnadsförslag till dig så fort dem ser sprickan, vad priset kommer att ligga på kan jag inte vara på.

Annars så kan du ju testa att skicka den till http://www.samsungservice.se/

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Hedersmedlem

Är väl självklart att garantin inte täcker skador ni har orsakat?

Permalänk
Medlem

Gör som ovan säger, gå till ett Samsung Service butik. Har själv gjort det med min s6a, tog ett par dagar för dem att reparera min telefon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

ne, självklart så täcker inte garantin sånt ja pajat själv.
men troligtvis ,så kommer dom säga att problemet med apparna beror på sprickan i displayen.
det jag menar , är att de behöver ju inte ha nått samband.
de e ju ungefär som att påstå att pga att batteriluckan där bak har en spricka , o då funkar inte kameran.
förstår du nu va ja menar.
ja e väll inte dum i huvet .

Permalänk
Avstängd

Fast, skärmen är ju touch, så om du har bränt hål på nån sensor där som håller koll på apphanteringen och dess funktioner så är det mycket möjligt att brännskadan kan vara orsaken till att apparna inte fungerar som de ska..

Lite som att ha sönder kopplingspedalen på bilen och sen tro att det ska vara okej att koppla lika enkelt för det

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

En spricka i en telefon kommer från yttre påverkan oavsett om det är oaktsamt eller ej. Ditt resonemang att en sprucken batterilucka kan orsaka kameraproblem är inte alls ovanligt. Sprickan har uppkommit genom en smäll eller i ditt fall svetsloppa (som är elektroniskt laddad samt varm). Det är alltså rätt stor sannolikhet att mer än bara skärmen skadades även om det som i ditt exempel "bara" är batteriluckan som är sprucken.

Jag är helt övertygad om att sprickan du beskriver påverkar skärmen så pass att den tror att något rör vid den. Därför minimerar den rutor m.m.

Tyvärr tror jag att det är lönlöst men vill du chansa så gör det :). Kommer säkerligen att ta ut en undersökningskostnad då man konstaterar att det är yttre påverkan.

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem

konstigt att den inte började stänga ner appar direkt efter olyckan med sprickan. utan väntar 3 4 dar me de.
ne ja lägger den i byrån så länge o köper en ny telefon