Permalänk

Hjälp mig!

Hej! Just nu så sitter jag med en BenQ 24" XL2411T som är 144hz och tn.
Eftersom jag inte ser speciellt stor skillnad på 144hz och 60hz så har jag undrat till att byta till en ips skärm pga av färgerna.
Skärmen jag är ute efter är Asus 24" VC239H som finns på inet för 1590kr.

Om jag bestämmer mig för att sälja min BenQ skärm och köpa denna Asus skärm kommer jag märka av skillnaden mellan 1 och 5ms?
Och vad är ms egentligen?
Spelen jag spelar är: WoW, Diablo 3, lite CS:GO, gmod, bo2 zombies m.m

Grafikkortet är GTX 780 och processorn är i5 4460 med 2x4 gddr3 ram.

Mvh Elliot

Permalänk
Hedersmedlem

Tvivlar starkt på att du kommer märka av den skillnaden, speciellt om du inte ens vet vad millisekunderna står för, inte för att vara otrevlig... Jag misstänker att du kommer märka av skillnaden av att gå tillbaka till 60Hz mycket mer än responstiden faktiskt.

Permalänk
Medlem

@BraapBraap:
Säker på att du har 144hz på skärmen då?
Sätt ner till 60fps på cs go och testa, jag gjorde det, och det laggade som ett as.

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk
Medlem

Ställt in skärmen på 144hz i Nvidia kontrollpanelen?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd

Tvivlar starkt att du har skärmen inställd på 144 Hz. Man märker iallafall skillnad mellan 60 och 144 utan problem. Den högre bildfrekvensen drar du till mesta del nytta av i CS:GO. Gör en googling på hur man byter från 60 till 144. Once you go 144 you never go back!

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst i enlighet med §3.1 & §3.3*

Tråd låst då vi ej tillåter korspostning (flera trådar om samma ämne). Dessutom extremt intetsägande rubrik.
Vänligen fortsätt diskussionen i din ursprungliga tråd.

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...