Samsung visar årets kommande skärmar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bandite:

4K 120Hz. Du kommer ju att behöva en rätt rejäl grafiklösning för att hålla 120 FPS stadigt i princip vilket spel som helst.

Japp... Blir dubbla 1080Ti för min del så fort korten blir tillgängliga

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

4K 120Hz. Du kommer ju att behöva en rätt rejäl grafiklösning för att hålla 120 FPS stadigt i princip vilket spel som helst.

3 stycken 1080 borde väl funka rätt bra om man sänker grafikinställningarna?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Ingen 4K med 120hz... Då är jag inte intresserad. Hoppas på Acer och Asus i år.

Varför vänta? 4k 120hz https://pcmonitors.info/dell/dell-up3017q-4k-uhd-oled-monitor... borde ha släppts nu.
Återkoppla gärna med en review och hur mycket du får lägga på systemet för att få det att flyta , lär ju kräva en quad setup med alla problem det medför, bara skärmen är ju 5000dollar

Permalänk
Medlem

Dellen ska tydligen släppas i mars.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag bara älskar 21:9 formatet! Hade gärna velat bytat upp mig till en 34" välvd.

Permalänk

Trots att jag har en fin skärm som jag är väldigt nöjd med (27" 1440p från Samsung) så blev jag sugen på Samsung CF791. Men hur är det med stöd för spel i 21:9? Nu spelar jag inte jättemycket men man vill ju inte ha en fin skärm som är obrukbar till det.

Permalänk
Medlem

Ingen gamingskärm med 1440p och IPS? Suck. Fullkomligt hatar TN-paneler, och alla dessa 4k-skärmar är ju värdelösa för alla som inte kan lägga ut en massa pengar på nya grafikkort vartannat år.

Jag kan ju inte vara ensam med att tycka att 1440p och IPS är en "sweet spot" för gamers som inte behöver det allra värsta, men ändå vill ha bra grejer.

Permalänk
Medlem

@bandite: inte i cs och det är fadem det enda spelet jag verkligen behöver 100hz plus.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ClintBeastwood:

3 stycken 1080 borde väl funka rätt bra om man sänker grafikinställningarna?

Pascal stödjer bara två kort i SLI.

Skrivet av lappen81:

Varför vänta? 4k 120hz https://pcmonitors.info/dell/dell-up3017q-4k-uhd-oled-monitor... borde ha släppts nu.
Återkoppla gärna med en review och hur mycket du får lägga på systemet för att få det att flyta , lär ju kräva en quad setup med alla problem det medför, bara skärmen är ju 5000dollar

Pascal stödjer inte fyra kort sammankopplade ås du kan glömma det där, sedan finns inget releasedatum på dellen än, kan komma i höst, hoppas på det. Fast kommer nog satsa på en 4K 120hz från en annan tillverkare, gillar inte Dells skärmar.

Skrivet av Squallie:

Dellen ska tydligen släppas i mars.

Skickades från m.sweclockers.com

Källa på det? Jag har hört: indefinitely på releasedate.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Pascal stödjer bara två kort i SLI.

Just ja, det hade jag totalt glömt bort.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygplan:

24"
IPS
144hz
G-sync

Typ alla som spelar FPS vill ha det här. Varför kommer det ingen?

Intressant är ju ändå illusionen att du vet vad alla fps spelare vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flygplan:

24"
IPS
144hz
G-sync

Typ alla som spelar FPS vill ha det här. Varför kommer det ingen?

Jag håller med dig, fast åtminstone i mitt fall skulle jag ändra 24" till 27" och dessutom lägga till 1440p.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Förutom då att folk kommer tvingas köpa Nvidia kort i framtiden även om AMD:s kort skulle vara bättre om man vill använda G-sync. It's always about money.

Jag tycker bara att skärmtillverkarna ska gadda ihop sig, enbart implementera freesync och därmed tvinga Nvidia att ge stöd för det. Det blir bättre för alla konsumenter i slutändan.

Ändå så är det ju i slutändan ändå konsumenten som avgör om dom vill supporta en låst standard eller en öppen, smart eller osmart är som alltid upp till var och en
Däremot så verkar ju Intel ha bestämt sig för att stödja FreeSync, något som säkert gör att (instegs gamers) kommer att köpa FreeSync skärmar för att få ett lite bättre flyt.
Ska bli kul att se i framtiden hur implementering av FreeSync vs. G-Sync sker på laptop med Intel/FreeSync och Nvidia/G-Sync, misstänker att det är där vi kommer att få se den första Nvidia FreeSync implementeringen
FreeSync får en vän... Intel

Visa signatur

Engineer who prefer thinking out of the box and isn't fishing likes, fishing likes is like fishing proudness for those without ;-)
If U don't like it, bite the dust :D
--
I can Explain it to you, but I can't Understand it for you!

Permalänk
Skrivet av Flygplan:

24"
IPS
144hz
G-sync

Typ alla som spelar FPS vill ha det här. Varför kommer det ingen?

Nej...

4k
HDR
27"+
VA
100hz+
G-sync

Endast det bästa för alla som köpt sig tvillingar i 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Varför inte en med båda så man slipper köpa skärm efter vilket grafikkort man har? :/

Än bättre varför kan inte Nvidia skärpa sig och släppa stöd för Adaptive-Sync så att man slipper betala för G-sync?
(Alternativt om AMD hade kunnat släppa lika bra kort ..)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Intressant är ju ändå illusionen att du vet vad alla fps spelare vill ha.

Skickades från m.sweclockers.com

Ännu intressantare att du ignorerar "typ" och svarar på ett självsäkert sätt fast du uppenbarligen inte har en aning vad du pratar om. Ingen FPS-spelare på hög nivå bryr sig om 4k och nära nog alla föredrar 24".

http://on-winning.com/overwatch-pro-sensitivity-settings-setu...
http://on-winning.com/cs-go-config-setup-settings-monitor-mic...

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Jag håller med dig, fast åtminstone i mitt fall skulle jag ändra 24" till 27" och dessutom lägga till 1440p.

Finns redan.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygplan:

Ännu intressantare att du ignorerar "typ" och svarar på ett självsäkert sätt fast du uppenbarligen inte har en aning vad du pratar om. Ingen FPS-spelare på hög nivå bryr sig om 4k och nära nog alla föredrar 24".

http://on-winning.com/overwatch-pro-sensitivity-settings-setu...
http://on-winning.com/cs-go-config-setup-settings-monitor-mic...

Vi säger så. Den absolut största skaran använder fortfarande 1080P skärmar (källa: Steam). BenQ är extremt populär hos både professionella och "vanliga" spelare. Framförallt deras 1080P 144hz skärmar med TN-paneler. Dina illusioner är inget annat än just illusioner. Finns dessutom ett sådant brett spektrum av spelare som föredrar olika saker att du inte har någon grund alls för ditt påstående..

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Vi säger så. Den absolut största skaran använder fortfarande 1080P skärmar (källa: Steam). BenQ är extremt populär hos både professionella och "vanliga" spelare. Framförallt deras 1080P 144hz skärmar med TN-paneler. Dina illusioner är inget annat än just illusioner.

Skriver du illusioner en gång till blir det cringe-overload för mig. Du är som en 7-åring som just lärt sig ett nytt ord.

24" 1080p skärmar är ju just det jag hävdar behövs med IPS och g-sync eftersom oerhört många FPS-spelare efterfrågar det.

Skrivet av Tumnus:

Finns dessutom ett sådant brett spektrum av spelare som föredrar olika saker att du inte har någon grund alls för ditt påstående..

I princip alla pro FPS-spelare kör idag med 24" och 144hz. Självklart vill vi som enbart spelar FPS ha IPS och G-sync på samma skärm. Nej, det finns inget "brett spektrum" av seriösa FPS-spelare där vissa föredrar 4k framför 144hz eller liknande.

Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Flygplan:

Skriver du illusioner en gång till blir det cringe-overload för mig. Du är som en 7-åring som just lärt sig ett nytt ord.

24" 1080p skärmar är ju just det jag hävdar behövs med IPS och g-sync eftersom oerhört många FPS-spelare efterfrågar det.

I princip alla pro FPS-spelare kör idag med 24" och 144hz. Självklart vill vi som enbart spelar FPS ha IPS och G-sync på samma skärm. Nej, det finns inget "brett spektrum" av seriösa FPS-spelare där vissa föredrar 4k framför 144hz eller liknande.

*** raderat *** Tagit dig en titt på ett slumpmässigt CS Go lan? De sitter nästan uteslutande på XL2430T vilket är en 144Hz skärm som körs i 1080p med TN paneler. Detta på grund av att 144Hz IPS paneler fortfarande inte är lika snabba som 144Hz TN paneler.

§ 1.2 onödigt
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Du har inte susning verkar det som. Tagit dig en titt på ett slumpmässigt CS Go lan? De sitter nästan uteslutande på XL2430T vilket är en 144Hz skärm som körs i 1080p med TN paneler. Detta på grund av att 144Hz IPS paneler fortfarande inte är lika snabba som 144Hz TN paneler.

*** raderat *** Vi använder 144hz 24" 1080p skärmar idag. Vi vill ha detta, tillsammans med en bra IPS panel och g-sync. Det finns ingen sådan skärm, men det är det vi vill ha. Precis vad jag skrev i mitt första inlägg som triggade ditt [edit: svar].

Vad är det du argumenterar för egentligen?

§ 1.2 onödigt
Visa signatur

CPU: i7-4790K MB: Asus Z-97AR RAM: 16GB 1866MHz GPU: Gigabyte GTX 970 G1 Gaming PSU: Evga G2 850W SSD: Samsung 850 EVO 500GB, Crucial MX100 256GB Skärmar: Benq XL2420Z 144Hz, Benq GW2470H IPS Tangentbord: CM Quickfire Rapid-I Brown Mus: Zowie ZA11 Musmatta: Zowie P-SR

Battlelog BF4: http://battlelog.battlefield.com/bf4/soldier/Manmore/stats/92...

Permalänk
Avstängd

Vad för skärmupplösning är det på CFG70?

Har den även VESA?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Tagit dig en titt på ett slumpmässigt CS Go lan? De sitter nästan uteslutande på XL2430T vilket är en 144Hz skärm som körs i 1080p med TN paneler. Detta på grund av att 144Hz IPS paneler fortfarande inte är lika snabba som 144Hz TN paneler.

Skillnaden mellan TN och IPS är ändå bara en hallusination

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kassgrafik:

Skillnaden mellan TN och IPS är ändå bara en hallusination

Skickades från m.sweclockers.com

Paneltyper och skillnaden mellan dom är långt ifrån någon hallucination* (som jag antar att du menar), inte minst mellam IPS och TN.
Har själv en TN, älskar den, ruskigt snabb till cs vilket är vad jag behöver.
Men kollar du på bildkvalitén så är den ett skämt jämfört med en IPS...
- Utsmetade färger till den grad att man kan tro att den inte vet att det finns mer än 10 st
- Gamman klarar den inte att hålla stabil
- Svart för en TN-panel är någonstans mellan ditt lakan och Elijah Wood's ansikte mot slutet av Sagan om konungens återkomst.
Är det vitt, svart, gult eller violett den vill visa mig? Ingen aning, men snabb är den!

Ställ den mot min Panasonic st60 plasma med THX-vision certifierade färger och svart bara en OLED kan slå så ska du få se på skillnad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kassgrafik:

Skillnaden mellan TN och IPS är ändå bara en hallusination

Skickades från m.sweclockers.com

Absolut. Och det mänskliga ögat kan ju ändå inte se mer än 30 FPS så varför behövs 144Hz skärmar i huvudtaget?

Skrivet av Diddepidde:

Paneltyper och skillnaden mellan dom är långt ifrån någon hallucination* (som jag antar att du menar), inte minst mellam IPS och TN.
Har själv en TN, älskar den, ruskigt snabb till cs vilket är vad jag behöver.
Men kollar du på bildkvalitén så är den ett skämt jämfört med en IPS...
- Utsmetade färger till den grad att man kan tro att den inte vet att det finns mer än 10 st
- Gamman klarar den inte att hålla stabil
- Svart för en TN-panel är någonstans mellan ditt lakan och Elijah Wood's ansikte mot slutet av Sagan om konungens återkomst.
Är det vitt, svart, gult eller violett den vill visa mig? Ingen aning, men snabb är den!

Ställ den mot min Panasonic st60 plasma med THX-vision certifierade färger och svart bara en OLED kan slå så ska du få se på skillnad.

Njae. Svart lyckas min BenQ XL2412 leverera ganska bra men att kalibrera svärtan är en pina. Antingen får man den grå-vit eller så är det kolsvart så man inte utskiljer konturer i mörkret ens. Ett problem jag inte hade med min Dell IPS skärm tidigare.

Skrivet av Flygplan:

Vi använder 144hz 24" 1080p skärmar idag. Vi vill ha detta, tillsammans med en bra IPS panel och g-sync. Det finns ingen sådan skärm, men det är det vi vill ha. Precis vad jag skrev i mitt första inlägg som triggade ditt svar.

Vad är det du argumenterar för egentligen?

Vad jag argumenterar för är att TN paneler föredras av FPS spelare på grund av att de är betydligt snabbare än IPS paneler. En TN panel som körs i 144Hz är fortfarande betydligt snabbare än en IPS panel som körs i 144Hz. Och framförallt kostar den 1/5 av priset och då exkluderat G-sync. Sedan har vi ju även dessa som sitter på AMD kort. Ganska bortslösat att ha g-sync hos dessa eller hur?

Citat redigerat för att överensstämma
Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds