Webhallen informerar: Dela en varukorg

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefan93:

Vet ej i vilken del utav forumet jag ska skriva detta men skriver det här och om någon moderator vill flytta på posten gör det gärna!

Jag undrar varför det är så att när jag söker i rutan på Webhallens sida t.ex 2x4gb 1600mhz och så trycker jag enter så kommer det upp en massa .. varför kan jag inte sortera efter att sökningen är klar? den visar bara allt randomly och man kan inte sortera någonting i sökningen man gjort.. kan ni fixa detta?

tack på förhand!

Stefan

Skulle vara perfekt med en 'fix' på detta. Hatar när man sökt något så letar man efter billigaste varan inom det man sökt. T.ex sökte 'USB Hub' tidigare för att se hur mycket hubbar låg på i pris ho Webhallen. Men behövde sitta och kolla igenom alla för att se vilken som var billigast!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Precis! gud någon som förstår mig hahaha trodde jag var ensam xD

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av subtector:

Skulle vara perfekt med en 'fix' på detta. Hatar när man sökt något så letar man efter billigaste varan inom det man sökt. T.ex sökte 'USB Hub' tidigare för att se hur mycket hubbar låg på i pris ho Webhallen. Men behövde sitta och kolla igenom alla för att se vilken som var billigast!

Jag har bett vår IT att fixa detta, tydligen var det inte så lätt som att bara lägga in sorteringsalternativen "där också".
Men de jobbar på det, ETA är strax efter nyår.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Jag har bett vår IT att fixa detta, tydligen var det inte så lätt som att bara lägga in sorteringsalternativen "där också".
Men de jobbar på det, ETA är strax efter nyår.

Verkar vara rätt lata IT tekniker ni har Eller bara väldigt mycket att göras och fixas!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av subtector:

Verkar vara rätt lata IT tekniker ni har Eller bara väldigt mycket att göras och fixas!

hehe allt annat än lata kan jag lova, däremot massa projekt att stå i och allt läggs i olika prioriteringsordning.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

hehe allt annat än lata kan jag lova, däremot massa projekt att stå i och allt läggs i olika prioriteringsordning.

Märkte något angående dagens julkalender. Om man kollar på reklamen till höger på sidan så kostar 280x 1999:- men sedan om man klickar sig fram till kortet så står det 2399:-

Bilder

Dold text
Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av subtector:

Märkte något angående dagens julkalender. Om man kollar på reklamen till höger på sidan så kostar 280x 1999:- men sedan om man klickar sig fram till kortet så står det 2399:-

Bilder

Hej. Hmm märkligt. Det kortet ska inte vara med idag. Har blivit något fel.

Det kommer att bytas ut mot en annan produkt så fort våra grafiker kommer in nu på morgonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Hej. Hmm märkligt. Det kortet ska inte vara med idag. Har blivit något fel.

Det kommer att bytas ut mot en annan produkt så fort våra grafiker kommer in nu på morgonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Ofan! Vet du om ni kommer ha sale på gtx770 någon gång under den närmsta tiden? Skulle vara gött

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av subtector:

Ofan! Vet du om ni kommer ha sale på gtx770 någon gång under den närmsta tiden? Skulle vara gött

Inget planerat just nu tyvärr.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Webhallen:

Inget planerat just nu tyvärr.

Skall det inte vara 4 st produkter i julkalendern varje dag på er hemsida? För tillfället är det bara 3. Fast 4 på sidannonsen_!

Visa signatur

|CPU: Intel Core i5 3470 |GPU: MSI GTX-770|Mobo: MSI B75MA-P45|
|Case: lol dunno ._.|Ram: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 16GB|HDD: 3x Seagate 250 GB |PSU: 630W |

Permalänk
Medlem

Varför raderas kundvagnen efter att man varit borta från datorn i cirka 1 timme?

Speciellt när man letat upp delar man vill beställa, så försvinner allt. Kundvagnen är helt tom...

Sedan när man klickar på någons delade länk, så hamnar det per automatik i ens egna kundvagn. Blir riktigt irriterande när man måste rensa ut sin egen kundvagn, saker som man inte ens tänk köpa.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Webhallen
Skrivet av EyeNEye:

Varför raderas kundvagnen efter att man varit borta från datorn i cirka 1 timme?

Speciellt när man letat upp delar man vill beställa, så försvinner allt. Kundvagnen är helt tom...

Sedan när man klickar på någons delade länk, så hamnar det per automatik i ens egna kundvagn. Blir riktigt irriterande när man måste rensa ut sin egen kundvagn, saker som man inte ens tänk köpa.

Det finns två sätt att dela kundvagnar, det förenklade sättet när man inte sparar sin kundvagn innan man delar den gör att det hamnar i ens egen vagn. För att undvika det kan man använda det befintliga sättet av att spara sin kundvagn innan man delar den. (Vi kollar på att ändra det förenklade sättet också men det blir ett litet större projekt.)

Att kundvagnen raderas ska inte hända längre. Nya inställningen ska låta den ligga i upp till en vecka ungefär.
Testa att rensa cookies från webhallen samt browserns cache om det är så att någon gammal inställning sparats på din dator.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Igår loggade jag in på er sida och la ner ett par timmar på att skapa en phet kundvagn för mitt nya datorbygge. Eftersom jag var inloggad så trodde naivt att skulle den sparas. Lol! Nej... det gjorde den inte. Sen gjorde jag om processen varefter jag leta efter en "spara kundvagn knapp" och hitta den inte... Ni är dåliga på gränssnitt

Visa signatur

Your remark is hip and cool... and it makes me mad

Permalänk
Webhallen
Skrivet av DaaGnall:

Igår loggade jag in på er sida och la ner ett par timmar på att skapa en phet kundvagn för mitt nya datorbygge. Eftersom jag var inloggad så trodde naivt att skulle den sparas. Lol! Nej... det gjorde den inte. Sen gjorde jag om processen varefter jag leta efter en "spara kundvagn knapp" och hitta den inte... Ni är dåliga på gränssnitt

Jo gränssnittet för att spara varukorgar är inte så jättebra milt uttryckt.
Det är gjort av IT-avdelningingen snarare än av våra designers och då vi har en ny sida på g (som tyvärr drar ut på tiden) så har vi hela tiden tänkt att vi väntar med att fixa det tills den nya sidan är klar.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Anledningen till att jag mestadels handlar hos Inet är ju till stor del deras sökning när man letar produkter. Kollar jag webhallen blir man ju tokig på att det det inte går att sortera på olika saker.

Ta t.ex. nätagg som ett exempel. Hos inet kan jag utan problem sortera på modulärt, antal watt, längd på PSU:n m.m. Helt oslagbart!!! Varför inte alla använder ett liknande system är helt obegripligt?

CDON är ju precis lika bedrövliga.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Webhallen
Skrivet av JohnnyGreed:

Anledningen till att jag mestadels handlar hos Inet är ju till stor del deras sökning när man letar produkter. Kollar jag webhallen blir man ju tokig på att det det inte går att sortera på olika saker.

Ta t.ex. nätagg som ett exempel. Hos inet kan jag utan problem sortera på modulärt, antal watt, längd på PSU:n m.m. Helt oslagbart!!! Varför inte alla använder ett liknande system är helt obegripligt?

CDON är ju precis lika bedrövliga.

Det beror nog väldigt mycket på att vi inte använder något som heter cnet content skulle jag tro, som kan hjälpa en att tagga produkter med specar.
Vi jobbar också med ca 50 000 artiklar medan inet har (vad jag kan se) mindre än en femtedel av det.

Vi kommer att lösa det tids nog men det kommer att vara ett långt projekt som kommer att stanna upp massa annat arbete som vi gör i bakgrunden som hittills känts viktigare.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Anledningen till att jag mestadels handlar hos Inet är ju till stor del deras sökning när man letar produkter. Kollar jag webhallen blir man ju tokig på att det det inte går att sortera på olika saker.

Ta t.ex. nätagg som ett exempel. Hos inet kan jag utan problem sortera på modulärt, antal watt, längd på PSU:n m.m. Helt oslagbart!!! Varför inte alla använder ett liknande system är helt obegripligt?

CDON är ju precis lika bedrövliga.

Jag brukar använda Prisjakt, bra sökfunktion o visar allt Webhallen har ju

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

vi har en ny sida på g

Goda nyheter
Måste erkänna att det har blivit så att jag handlat betydligt oftare på inet. Jag vill såklart stödja både webhallen och inet eftersom ni båda har så pass bra support, men er nuvarande sida är förlegad och om ni blir bättre på att presentera innehållet kommer nog fler lockas.

Visa signatur

Define R4 - i7 4930K - NH U9B - GTX 780 - P9X79 - RM 750W - 16GB 1600Mhz

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Jag tycker ni borde ha en variant av bildlänken (tex https://www.webhallen.com/api/cart-img/320478,317313,320475) som "og:image" när man länkar till varukorgen (tex https://www.webhallen.com/cart/320478,317313,320475)