Huawei P9 vs Huawei Mate 8

Permalänk
Medlem

Huawei P9 vs Huawei Mate 8

Min mobil Sony Z1 compact har gett upp totalt.

Dessa 2 lurar har jag intresserat mig för! - vet någon om det är en stor skillnad mellan dessa två mobiler? förutom att det är större skärm på Mate 8. Kollar man stats så är det näst intill identiska

vilken skulle ni valt? och varför? ge mig lite råd tack!

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Jag kommer troligen få min P9 i handen imorgon. Kan ta och skriva en recension på den om du vill?

För övrigt så tror jag att P9 ska ha en bättre kamera. Något som kan vara värt att tänka på är att om du har en större skärm så kommer den telefonen dra mer ström. Inte nödvändigtvis någon natt och dag skillnad på batteritid dock.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Jag kommer troligen få min P9 i handen imorgon. Kan ta och skriva en recension på den om du vill?

För övrigt så tror jag att P9 ska ha en bättre kamera. Något som kan vara värt att tänka på är att om du har en större skärm så kommer den telefonen dra mer ström. Inte nödvändigtvis någon natt och dag skillnad på batteritid dock.

Mate 8 har extremt mycket bättre batteritid än P9, mycket tack vare ett 4000mah batteri.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Comviq har p9:an som månadens mobil.

Visa signatur

Msi Z87-G41, i5 4670K, Asus Strix Gaming GTX 1070, Corsair 2x4096 mb 1600Mhz Vengeance, ssd disk Intel 520 180Gb, Corsair CX 600W, Chieftec chassi, Win 7.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

Mate 8 har extremt mycket bättre batteritid än P9, mycket tack vare ett 4000mah batteri.

Hade jag missat, kollade inte in skillnaden i specs. Jag utgick från att OP skrev att deras "stats" var nästan identiska.

Skrivet av dansk1:

Comviq har p9:an som månadens mobil.

Precis, som student får man abonnemang samt P9;an för 255kr i månaden på 24 månader. Tycker att det låter som en ganska bra deal. Är det jag satsar på då min nuvarande telefon går på ångor.
Har för mig att man får telefonen för 2.6k när den kostar drygt det dubbla.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Hade jag missat, kollade inte in skillnaden i specs. Jag utgick från att OP skrev att deras "stats" var nästan identiska.

Precis, som student får man abonnemang samt P9;an för 255kr i månaden på 24 månader. Tycker att det låter som en ganska bra deal. Är det jag satsar på då min nuvarande telefon går på ångor.
Har för mig att man får telefonen för 2.6k när den kostar drygt det dubbla.

P9 är säkert en trevlig telefon ändå

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoff3th3m4n:

P9 är säkert en trevlig telefon ändå

Tror jag absolut! Vad jag har hört så ska den vara nära Samsung både i pris och kvalité men att P9 inte riktigt är där. Jag köper den dock för nästan halva priset!

Som sagt, har planer på att göra en recension på den i veckan.

Visa signatur

Bara för att du inte hittar ett virus så betyder det inte att det inte finns där.

Jag anmäler mina egna kommentarer för att någon ska läsa dem.
<!-- Sad Smiley -->

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Tror jag absolut! Vad jag har hört så ska den vara nära Samsung både i pris och kvalité men att P9 inte riktigt är där. Jag köper den dock för nästan halva priset!

Som sagt, har planer på att göra en recension på den i veckan.

Ja det är sjuka priser idag på Samsungs flaggskeppsmobiler.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Jag äger en P7a nöjd med den faktiskt Köpte den för att huawei skulle vara duktiga på att släppa uppdateringar till androiden. Men har inte fått en enda efter ca 1 år. Köpte min när det var rea 1800 kr. Tycker den är bättre än Samsungs motsvarighet då. Mycket mindre pris gör ju inget heller.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skingken:

Jag kommer troligen få min P9 i handen imorgon. Kan ta och skriva en recension på den om du vill?

För övrigt så tror jag att P9 ska ha en bättre kamera. Något som kan vara värt att tänka på är att om du har en större skärm så kommer den telefonen dra mer ström. Inte nödvändigtvis någon natt och dag skillnad på batteritid dock.

Hade nästan glömt bort denna tråd tror det tog 3 dagar innan svar antar att mobilerna inte är så poppis!

Tack för svaret! Skriv gärna en liten recension om du orkar. Lutar dock åt en mate 9 för min del.. när den släpps (nu i november tror jag) får köra på syskonens gamla mobiler tills dess

Skickades från m.sweclockers.com