Permalänk
Medlem

Speldator för ~6k

Halli hallå!

Jag ska sätta ihop en dator åt min bror. Han kan lägga runt 6000kr.

Jag har dessvärre ingen koll på aktuella delar/fabrikat etc, så jag lämnar inköpslistan i era alltjämt trogna, tillförlitliga, kunniga händer.

Windows finns redan, och jag sätter ihop datorn själv, men ni får jättegärna knåpa ihop en Inet-kundvagn om ni kan/vill/orkar.

Alles güt!

Edit: HDD och nätaggregat finns redan.

Permalänk
Medlem

För 6k hade jag helt klart vänt mig till Sweclockers marknad. En "speldator" för 6k är inte direkt något att hänga i granen, du kommer få mycket mer prestanda för det priset ifall du köper begagnat.

Permalänk
Medlem

https://www.inet.se/produkt/v100643/dator-i-delar-nvidia-gtx-...
7300 så en bit över priset men väldigt prisvärd iom 1060

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Digital fyndjägare

@zebrra3:

Webhallen
Webhallen varukorg

edit:
INET

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9562434/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Skrivet av zebrra3:

Halli hallå!

Jag ska sätta ihop en dator åt min bror. Han kan lägga runt 6000kr.

Jag har dessvärre ingen koll på aktuella delar/fabrikat etc, så jag lämnar inköpslistan i era alltjämt trogna, tillförlitliga, kunniga händer.

Windows finns redan, och jag sätter ihop datorn själv, men ni får jättegärna knåpa ihop en Inet-kundvagn om ni kan/vill/orkar.

Alles güt!

Edit: HDD och nätaggregat finns redan.

spel kan betyda så mycket,
MS-röj, farmaville,Diabolo3, Path of exile, barbie, Battlefield 1, Witcher3, GTA V. alla spel har olika krav det kan således krävas en dator till Path of exile som inte klarar av GTA V...

Upplösning på skärmen, detaljer i spelet, FPS, och givetvis vilket "spel"

vilket nätagg har du ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Digital fyndjägare

@zebrra3:
Här kan du se skillnaderna på en i3 6100 och en i5 6600 med GTX970 OC (ej GTX1060) i 13 olika spel (GTA V inkluderat)
https://www.youtube.com/watch?v=xz8aqG4s_BA

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

spel kan betyda så mycket,
MS-röj, farmaville,Diabolo3, Path of exile, barbie, Battlefield 1, Witcher3, GTA V. alla spel har olika krav det kan således krävas en dator till Path of exile som inte klarar av GTA V...

Upplösning på skärmen, detaljer i spelet, FPS, och givetvis vilket "spel"

vilket nätagg har du ?

Tanken är väl att han ska spela Smite, CS:GO, Overwatch, typ. Hans nätagg ligger på 450w om jag minns rätt.

Permalänk
Skrivet av zebrra3:

Tanken är väl att han ska spela Smite, CS:GO, Overwatch, typ. Hans nätagg ligger på 450w om jag minns rätt.

märke/modell ?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Lägg på en tusenlapp och få en i5 och gtx 1060...

Permalänk
Jubileumsmästare

@zebrra3: Din bror kan få ett mycket bättre grafikkort och processor om han bara lägger ut lite till dock.