Permalänk
Medlem

Motorola G4

Hej, jag tittar på prisjakt och ser att luren antingen är extremt överprisad eller så är lagren otillräckliga.

Finns det några internationella alternativ som är gedigna och funkar utan problem/bloatware(ingen Kinaimport)?

Permalänk
Medlem

Nexus 6(p). Jag använder 6an, riktigt nöjd. Google OS, ligger någon tusenlapp över G4.

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

ZTE lanserar snart en telefon med samma specs som M g4 fast med mer minne och prislappen 850kr: http://www.swedroid.se/zte-introducerar-zmax-pro-2gb-ram-och-...

Oklart dock om den kommer hitta ut på Aliexpress eller ebay.

Alternativt hade jag kollat på Xiaomi Redmi Note 3:
http://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-P...

Finns med både 2gb eller 3gb ram, så kolla noga innan du beställer.
Tror inte du får mycket mer telefon för 1500kr: https://www.youtube.com/watch?v=jhi-pS7jZ80

2 saker värda att nämna:
*Band 20 stöds inte, så operatörer som har 4g på band 20, vilket oftast är ute på landet, kommer inte att fungera. Då får du nöja dig med 3G+.
*Det finns möjlighet att du åker på tull, 2-300kr. Oftast gör man inte det, men risken finns.

EDIT:

Såg att du inte ville importera...får man fråga varför? Prissättningen på elektronik i Sverige är ju helt hopplös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Hej, jag tittar på prisjakt och ser att luren antingen är extremt överprisad eller så är lagren otillräckliga.

Finns det några internationella alternativ som är gedigna och funkar utan problem/bloatware(ingen Kinaimport)?

Moto X Play skulle jag kika på istället. Trevligare bygge, mer kompakt men samma skärmstorlek, var riktigt nöjd med den när jag hade den!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Alternativt hade jag kollat på Xiaomi Redmi Note 3:
http://www.aliexpress.com/item/Original-Xiaomi-Redmi-Note-3-P...

Finns med både 2gb eller 3gb ram, så kolla noga innan du beställer.
Tror inte du får mycket mer telefon för 1500kr: https://www.youtube.com/watch?v=jhi-pS7jZ80

2 saker värda att nämna:
*Band 20 stöds inte, så operatörer som har 4g på band 20, vilket oftast är ute på landet, kommer inte att fungera. Då får du nöja dig med 3G+.
*Det finns möjlighet att du åker på tull, 2-300kr. Oftast gör man inte det, men risken finns.

EDIT:

Såg att du inte ville importera...får man fråga varför? Prissättningen på elektronik i Sverige är ju helt hopplös.

Redmi Note 3 Pro Prime stöder LTE band 8 vilket i teorin borde fungera lika bra som band 20 på landsbygden om man kör Telenor eller Tele2.

Sen angående 3GB RAM så kan det ju verka bra men vad jag har sett så har MIUI stora problem med minneshanteringen och kommer snabbt ta bort alla laddade appar från minnet. Trots 3GB RAM kommer den i praktiken fungera sämre än en vanlig mobil med 2GB.

Rekommenderar fortfarande Nexus 5X som är den prisvärdaste mobilen till salu i Sverige just nu.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

@umbrellas
Om du kan tänka dej Motorola g4 plus varianten finns den på lager till bra pris, ett alternativ till den är Huawei P8 som ocksp har attraktivt pris nu.

Annars kan du köpa vanliga G4 här:

https://www.amazon.co.uk/Motorola-Moto-16GB-SIM-Free-Smartpho...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Moto X Play skulle jag kika på istället. Trevligare bygge, mer kompakt men samma skärmstorlek, var riktigt nöjd med den när jag hade den!

Skickades från m.sweclockers.com

Vet inte om jag kan rekommendera den. Min bror har en sådan, väldigt plastig och känns billig. Men den är snabb.

Skrivet av mfm:

Redmi Note 3 Pro Prime stöder LTE band 8 vilket i teorin borde fungera lika bra som band 20 på landsbygden om man kör Telenor eller Tele2.

Sen angående 3GB RAM så kan det ju verka bra men vad jag har sett så har MIUI stora problem med minneshanteringen och kommer snabbt ta bort alla laddade appar från minnet. Trots 3GB RAM kommer den i praktiken fungera sämre än en vanlig mobil med 2GB.

Rekommenderar fortfarande Nexus 5X som är den prisvärdaste mobilen till salu i Sverige just nu.

Där ser man. Jag håller med om att N5X är det mest prisvärda du kan hitta i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Där ser man.

Här kan man se hur seg MI 5 med 3GB RAM och Snapdragon 820 är när man byter mellan appar: https://www.youtube.com/watch?v=frzh-l4hceo

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Funderade på att importera Redmi Note 3, men jag har hört att folk har fått en massa bloatware i sina lurar efter att de köpt från Aliexpress. Dessutom så är mfm's argument om långsamt UI också bidragande.

Motorola har genomgående haft ett väldigt lätt UI som är snabbt. Jag vill inte betala mer än drygt 2000 kr för en lur, då det inte behövs längre i min mening.

Tack för alla svar, beställde en Moto G4 från Amazon.co.uk. Undrar om det hade varit billigare från den tyska sidan? Har inte tyska Amazon en engelsk sida numera?

Permalänk
Medlem

@Umbrellas: Man får nog ingen extra bloatware om man själv installerar den "globala versionen" själv från xiaomis webbsida. Dock kvarstår problemet med minneshanteringen.

Sen vet jag inte om Moto G4 är så prisvärd, jag hade kört på N5X för nästan samma pengar.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

ZTE lanserar snart en telefon med samma specs som M g4 fast med mer minne och prislappen 850kr: http://www.swedroid.se/zte-introducerar-zmax-pro-2gb-ram-och-...

Oklart dock om den kommer hitta ut på Aliexpress eller ebay.

Du bör inte rekommendera ZTE zmax pro, då den inte stödjer vare sig 3G eller 4G näten i Sverige! Man får bara GMS/Edge mottagning i Sverige, då telefonen inte har stöd för svenska 3G eller 4G näten oavsett operatör i Sverige

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kör på OnePlus 3 bara? Beställde den själv för ett par dagar sen och den e helt sjuk för priset.

Visa signatur

Dator: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Ryzen 7800X3D | Sapphire Radeon 7900 XT Nitro+ | Noctua NH-D15 chromax.black | Seasonic GX 850W | Kingston 32GB 6000MHz DDR5 | Fractal Design Meshify 2 Compact

Permalänk

köpte nyligen moto g4 plus, vad jag vet så är den bättre än g4an. Jag köpte den för runt 2300 på netonnet. Och jag är riktigt nöjd.

Kameran är riktigt bra och kan jämföras med telefoner som kostar 3 gånger så mycket.
Och priset är ju ungefär detsamma