Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av StenTuff:

Såg den här på twitter, ganska intressant.

Vem tweetade detta?

Skrivet av Alpha77:

Kollade upp tecknade serien, tydligen ska man använda en pokemon och fightas med en vild pokemon innan man fångar dom..
finns väl inte med i Pokemon Go om jag inte missat något totalt.. vore ju kul om dom inför det istället för att slösa 30 greatballs på att fånga någon lite svårare pokemon.

Saker som vore skoj om dom implementerade:
Fightas med sina egna pokemon mot vilda pokemon innan man fångar dom.
Duller direkt mellan spelare.
En vänner lista.
Att man ser andra spelare eller iaf spelare från vänner listan på kartan.
In-game chatt (text och eller tal), även om jag ogillar att skriva på mobilen, är det säkert många som vill ha det.
Något bättre sätt att transfera flera dublett pokemons i taget.

Vet inte varför du citerar mig? Jag har väl inte hävdat motsatsen?
Alla de förslagen har redan listats hundratals gånger Jag väntar främst på riktiga strider, så det blir något slags djup i spelet.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Blev väldigt lätt när man har en karta som visar alla spawnade Pokémon med timer under som visar hur lång tid det är kvar tills dom dspawnar

https://pokevision.com

Som att man behöver en karta för att hitta alla Rattata och Pidgeys =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Haha blev intervjuad av en kille från Sveriges radio för att jag skrev att det var glest med Pokémon ute på landsbygden i den här tråden. Får se vad som händer med det, han sa att han skulle göra ett kultur reportage av det

Visa signatur

R5 7600 | RTX 2060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Vem tweetade detta?

Pokémon GO News

Skrivet av BergEr:

Som att man behöver en karta för att hitta alla Rattata och Pidgeys =D

Den hittar allt. Första Pokémon jag hitta med hjälp av den var en Aerodactyl

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 9800x3D | GPU: Asus Prime 5070 Ti OC | Mobo: Asus ROG Strix B650E-F | RAM: 32GB Kingston FURY Beast 6000MHz CL30 | M.2 2 x Kingston FURY Renegade 2TB | SSD: Samsung 860 EVO 1TB | PSU: Phanteks AMP GH 850W ATX 3.1 | Kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Chassi: Lian Li LANCOOL 216 RGB | Monitor: Lenovo Legion Y27q-20 | Tangentbord: Mountain Everest Max MX Brown | Mus: Glorious PC Gaming Race Model I | Hörlurar: Sennheiser HD 560S

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Pokémon GO News

blir bara ledsen när man kollar stora städer och ser hur mycket det finns jämfört med där jag är och det finns fyra drowsee i hela stan

Visa signatur

Desktop: R9 5900X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ante Pan:

Haha blev intervjuad av en kille från Sveriges radio för att jag skrev att det var glest med Pokémon ute på landsbygden i den här tråden. Får se vad som händer med det, han sa att han skulle göra ett kultur reportage av det

Oj, spännande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StenTuff:

Poängen var att det inte finns nå annat (iaf från de jag promenerat eller provat scanna, hittade sidan för någon dag sen).
Är lvl10 och har 300~ Rattata candy.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar roligt, men folk powerlevlar så hårt att man hamnar efter om man har ett jobb

Permalänk
Medlem

För mig har Pokémon Go fungerat under hela eftermiddagen, mellan 13:00-18:10 utan några större problem. Några gånger har spelet hängt sig när man fångat en pokémon, o sen har jag behövt ominstallera appen på iOS (den ville inte ladda, o det var inge fel på servrarna eller Wi-Fi då det fungerade på min Android telefon, somt att jag kunde gå in på hemsidor på iOS enheten).

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: Sapphire Radeon RX 9060 XT Pulse 16GB VRAM. RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fanzer:

Tycker det verkar roligt, men folk powerlevlar så hårt att man hamnar efter om man har ett jobb

Samma här, otroligt stressande. Jag har fått acceptera att jag inte kan va ute hela dagarna, varje dag då jag jobbar. När jag väl accepterade det faktumet och ändrade min plan lite, så blev spelet inget steessmoment längre. Jag kör hårt, när jag kan. Sen när jag blir ca lvl 17 så kan jag börja strida på gymmen ordentligt förutsatt att jag hittat bra Pokémons.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Alla kommer ändå träffa en level vägg vid 20. Och då spawnar ungefär lika bra pokemon i flera levels. Så ta er till 20 utan att powerlevla så ni tappar suget.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av VinterX:

Alla kommer ändå träffa en level vägg vid 20. Och då spawnar ungefär lika bra pokemon i flera levels. Så ta er till 20 utan att powerlevla så ni tappar suget.

30 verkar det som, utifrån inlägget från Pokemon GO news, vilket lär ta väldigt lång tid att nå för en "normal" spelare. För äggen däremot ska det vara level 20.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

30 verkar det som, utifrån inlägget från Pokemon GO news, vilket lär ta väldigt lång tid att nå för en "normal" spelare. För äggen däremot ska det vara level 20.

Stämmer bra. 30 är "målet".

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

@Baalex:
blev lite stressad förra lördagen då alla stod utanför ett dagis på natten. Man får ngt där vid statyn utanför ett dagis på Ljuragatan 19.
Lite bäng motionsapp måste jag säga men lite rolig då man ser rätt typ av folk i rörelse.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av VinterX:

Äh, 20 är inte så farligt; 60-70 kXP är inte så svårt att få ihop på en dag. Jag har inte sett många över 25 dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Äh, 20 är inte så farligt; 60-70 kXP är inte så svårt att få ihop på en dag. Jag har inte sett många över 25 dock.

Men ge dig lol, lvl 20 på en dag? Dessutom behövs närmare 200k xp för att nå lvl 20, inte 60-70k.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Marticus:

Men ge dig lol, lvl 20 på en dag? Dessutom behövs närmare 200k xp för att nå lvl 20, inte 60-70k.

Nej, 60-70 kXP på en dag, dvs. nivå 18 --> 20, 20 --> 21 eller så. Därefter börjar poängkraven snabbt öka.

Permalänk
Medlem

@Elgot: Hur mycket spelar du när du får 60-70k xp?

Har inte hunnit spela så mycket för de gångerna jag har gått ut så har inte servrarna funkat ._. Skulle vara kul att power lvla upp till lvl 20 iaf..

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Men ge dig lol, lvl 20 på en dag?

1-20, 245k exp. Kan vara knepigt på en dag, men inge större problem på två.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boozfob:

@Elgot: Hur mycket spelar du när du får 60-70k xp?

Har inte hunnit spela så mycket för de gångerna jag har gått ut så har inte servrarna funkat ._. Skulle vara kul att power lvla upp till lvl 20 iaf..

Ok, det kräver kanske en normal arbetsdag eller så (och gärna goda jaktmarker med lure-moduler), men har man semester och tillgång till en någorlund stor stad är det inte omöjligt. Jag har lyckats flera gånger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Ok, det kräver kanske en normal arbetsdag eller så (och gärna goda jaktmarker med lure-moduler), men har man semester och tillgång till en någorlund stor stad är det inte omöjligt. Jag har lyckats flera gånger.

Ok. Jag bor nära ett ställe där 3st pokestops överlappar varandra, sitter ofta lures där. Blir nog att gå dit imorgon, har dock ingen powerbank.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

Ok. Jag bor nära ett ställe där 3st pokestops överlappar varandra, sitter ofta lures där. Blir nog att gå dit imorgon, har dock ingen powerbank.

Glöm inte Lucky eggs ☺

Visa signatur

Permalänk

Färjan över till Öckerö vad rent galet idag fick 2 Pikachu, 1 Hitmonlee 2 Ponyta 1 Growlithe och en Ivysaur samt att jag missade en Wartotle och såg ett antal andra mindre vanliga.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boozfob:

har dock ingen powerbank.

Det försvårar helt klart uppgiften. Och se till att planera uppgraderingarna i förväg så du inte behöver ägna lyckoäggstid åt att återvinna monster för att få godis.

Permalänk
Medlem

@Elgot: Köper nog en powerbank snart, kan ju vara bra att ha annars också. (Vet dock inte vad man ska ha för någon) Kör nog lucky egg och incense tills batteriet tar slut och evolvar hemma iallafall.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Boozfob:

@Elgot: Köper nog en powerbank snart, kan ju vara bra att ha annars också. (Vet dock inte vad man ska ha för någon) Kör nog lucky egg och incense tills batteriet tar slut och evolvar hemma iallafall.

Har man tre moduler aktiva samtidigt brukar man ha rätt mycket att göra även utan incense, och (om du inte har gott om dem) är det främst när det är dags att uppgradera du vill använda äggen.

10000 mAh verkar vara ungefär vad som krävs för en dags spelande (för mig), och sådana kan man köpa billigt (150-200 kr) på många ställen. Vågar man sig på e-bay och liknande finns dessutom ännu bättre format till ännu bättre pris. Det kan vara bra att ha när du börjar spela ingress sedan också.

Permalänk
Medlem

Hej alla! Liten undran, hur bra funkar GPS trackningen för er? Sitter med Sony Z2 och tycker nog att det kunde vart bättre. Eller om utvecklarna lagt en j****igt dålig karta i spelet. Jag har en gångväg som passerar framför mitt hus, utritad kartan. Sätter jag mig på trappan fram ute så visar spelet att jag i princip är bakom huset nere hos grannen... Rätt bra avvikelse skulle jag vilja påstå.

Permalänk
Medlem

Powerbank?
Jag kör wifi delning på mobilen och lirar på min platta.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem

Varför hittar man inga rare monster för? bor i malmö har varit runt lite överallt men man hittar ju bara mestadels common skit mer eller mindre spawnar inte vissa monster alls beroende på var man bor ? är ju liksom lvl18 och har inte hittat nåt speciellt unikt.. Får antigen råttor, fåglar, fiskar eller nåt annat som är common.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HazZarD:

Varför hittar man inga rare monster för? bor i malmö har varit runt lite överallt men man hittar ju bara mestadels common skit mer eller mindre spawnar inte vissa monster alls beroende på var man bor ? är ju liksom lvl18 och har inte hittat nåt speciellt unikt.. Får antigen råttor, fåglar, fiskar eller nåt annat som är common.

Har du varit i olika miljöer (vid vatten, i berg och liknande)? Hur många har du sett?
Reddit klassificerar såhär

och det stämmer nog hyfsat i alla fall i Linköping. Jag tror dock att så gott som alla (utom de två sista raderna) har observerats i naturen här.