Bilder på ditt senaste inköp (2016)

Permalänk
Medlem

Min sena kvällsmat...

Det enda problemet med spelet jag har är att jag kan fan inte spela det...än på ett tag... Väntar på GTX 1080 GPU till bärbart (kliar i köp fingret på en bärbar med GTX 1070 nu).

Dold text
Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Sämst bild dock. Nikka'n var bättre än väntat!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leafo:

http://i.imgur.com/isWHmlF.jpg
Min sena kvällsmat...

http://i.imgur.com/5ERGeI5.jpg
Det enda problemet med spelet jag har är att jag kan fan inte spela det...än på ett tag... Väntar på GTX 1080 GPU till bärbart (kliar i köp fingret på en bärbar med GTX 1070 nu).

Man måste älska ICA och deras särskrivning

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Fick bli en liten förstärkar uppgradering

Permalänk
Medlem

@Leafo: Vad gav du för Doom? Är också sugen på Collector's men endast ifall priset är nedsatt.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

@Leafo: Vad gav du för Doom? Är också sugen på Collector's men endast ifall priset är nedsatt.

Mvh

Köpte den på Media Markt för 1300 kr, fri frakt då. Tyckte det var billigt så jag slog till.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Billigt, plastig och riktigt china! Bekväm är den dock, sitter faktiskt riktigt bra.

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

You dont see me complaining now, do ya?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

You dont see me complaining now, do ya?

http://i.imgur.com/2fkdls8.jpg

Ooh, den där har jag velat prova ett tag nu! Vad tyckte du? Värt ett köp?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ackwell:

Ooh, den där har jag velat prova ett tag nu! Vad tyckte du? Värt ett köp?

Den står för tillfället på mitt köksbord och skriker mitt namn. Kommer pröva den imorgon!
Yamazaki var förträfflig så jag tror denna är lika god.

Har ju även denna som jag fick igår. Taiwanesisk sprit.

Permalänk
Föredetting
Skrivet av tcntad:

Den står för tillfället på mitt köksbord och skriker mitt namn. Kommer pröva den imorgon!
Yamazaki var förträfflig så jag tror denna är lika god.

Har ju även denna som jag fick igår. Taiwanesisk sprit.

*Kaoliang*

Jag har extremt svårt för Yamazaki, tycker Nikka är lååååååångt bättre. Hakushu och Hibiki gillar jag också, men jag dricker nog hellre Nikka From the Barrel ändå. Chichibu (både Chibidaru och The Peated) är absolut toppklass annars, båda i top-5 whisky jag druckit. Nikka From the Barrel är annars min personliga favorit när det kommer till pris/prestanda.

Kaoliang kan jag också dricka om det inte finns något annat. Inte så jag är ett fan, men man har väl hunnit gå på någon hemmafest där alternativen varit öl eller kaoliang.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Meantek:

Jag har extremt svårt för Yamazaki, tycker Nikka är lååååååångt bättre. Hakushu och Hibiki gillar jag också, men jag dricker nog hellre Nikka From the Barrel ändå. Chichibu (både Chibidaru och The Peated) är absolut toppklass annars, båda i top-5 whisky jag druckit. Nikka From the Barrel är annars min personliga favorit när det kommer till pris/prestanda.

Kaoliang kan jag också dricka om det inte finns något annat. Inte så jag är ett fan, men man har väl hunnit gå på någon hemmafest där alternativen varit öl eller kaoliang.

Kao Liang är väl inte heller en favorit men god för att vara sprit.
Jag gillade yamazaki AF. Vet att jag kommer gilla Nikka. Dessvärre är ju utbudet på japansk whisky inte den bästa i Sverige..

Har vi (läs du) prövat Kavalan whisky från Taiwan?

Permalänk
Föredetting
Skrivet av tcntad:

Kao Liang är väl inte heller en favorit men god för att vara sprit.
Jag gillade yamazaki AF. Vet att jag kommer gilla Nikka. Dessvärre är ju utbudet på japansk whisky inte den bästa i Sverige..

Har vi (läs du) prövat Kavalan whisky från Taiwan?

Har druckit några Kavalan, ja. Köpte med mig några prover från destilleriet när jag besökte det förra sommaren, har bara hunnit med den som var märkt "Ex-bourbon cask" med 56% ABV. Inte säker på vilken flaska den motsvarar, men den var ingen höjdare. Solist Vinho Barrique gillade jag däremot (årets whisky 2015 enligt Whisky Magazine), men den är inte sofistikerad alls. Gillar man whisky som går på knock är den perfekt. Sedan har jag även druckit Solist Sherry Cask, den är riktigt bra. Gillar inte sherryfatslagrad whisky normalt, men den är riktigt skön - mycket smak, sedan torkar den ut munnen på något fantastiskt sätt mot slutet, en upplevelse.

Om du ändå får leveranser från Taiwan, be någon köpa en flaska Omar åt dig. Det är TTL (Taiwan Tobacco and Liquor) som producerar dem, företaget som i vanliga fall prånglar ut sunkig tobak och Taiwan Beer, men deras whiskydestilleri är faktiskt rätt påhittigt. Har druckit några olika, deras vanliga lagrade på Bourbon fanns för 900TWD flaskan i Taiwan. Nästan lika bra bang for the buck som Nikka from the Barrel, men ärligt talat inte riktigt lika bra. Fanns (finns säkert fortfarande en, eller flera) en Cask Strength-version av bourbonlagrade Omar... Den var rätt bra även den.

Lite kort sammanfattat skulle jag nog säga att om du ska köra på Kavalan, prova någon Solist. Concertmaster, King Car och vad de billigare nu heter är inga höjdare. Omar är betydligt roligare.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Kom i dag. Eller, jag kunde hämta ut den i går redan om jag ska vara ärlig. Men tiden räckte inte riktigt till.
Så nu får det blir nudlar och vatten resten utav månaden.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Meantek:

Har druckit några Kavalan, ja. Köpte med mig några prover från destilleriet när jag besökte det förra sommaren, har bara hunnit med den som var märkt "Ex-bourbon cask" med 56% ABV. Inte säker på vilken flaska den motsvarar, men den var ingen höjdare. Solist Vinho Barrique gillade jag däremot (årets whisky 2015 enligt Whisky Magazine), men den är inte sofistikerad alls. Gillar man whisky som går på knock är den perfekt. Sedan har jag även druckit Solist Sherry Cask, den är riktigt bra. Gillar inte sherryfatslagrad whisky normalt, men den är riktigt skön - mycket smak, sedan torkar den ut munnen på något fantastiskt sätt mot slutet, en upplevelse.

Om du ändå får leveranser från Taiwan, be någon köpa en flaska Omar åt dig. Det är TTL (Taiwan Tobacco and Liquor) som producerar dem, företaget som i vanliga fall prånglar ut sunkig tobak och Taiwan Beer, men deras whiskydestilleri är faktiskt rätt påhittigt. Har druckit några olika, deras vanliga lagrade på Bourbon fanns för 900TWD flaskan i Taiwan. Nästan lika bra bang for the buck som Nikka from the Barrel, men ärligt talat inte riktigt lika bra. Fanns (finns säkert fortfarande en, eller flera) en Cask Strength-version av bourbonlagrade Omar... Den var rätt bra även den.

Lite kort sammanfattat skulle jag nog säga att om du ska köra på Kavalan, prova någon Solist. Concertmaster, King Car och vad de billigare nu heter är inga höjdare. Omar är betydligt roligare.

Jag känner en som är där och två kommer från Taiwan, bla min föredetta. Sherry Cask låter intressant men varit lite feg kanske.
En på jobbet fick en flaska av sin fru till samlingen men den smakade just för mycket borboun.

Tack för tipset för Omar. Hon får bara ta med sig 2L totalt till EU vilket är lite synd om man nu vill pröva. Alltid är det jobbigt att välja suck.

Permalänk
Medlem

Sony SRSX77W, mumma för örat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Blev inspirerad av tidigare inlägg i tråden att utöka min än så länge ganska blygsamma skivsamling

Visa signatur

Ryzen 5 5600X/Noctua NH-D15S/XFX Radeon RX6950XT/Gigabyte B550M Aorus Elite/32GB Kingston HyperX 3600MHz/1TB Corsair Force MP600/Corsair HX1000i/Corsair 4000D Airflow/Valve Index

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Den står för tillfället på mitt köksbord och skriker mitt namn. Kommer pröva den imorgon!

Jag tar semester nu och köpte en likadan flaska på vägen hem! Nu ska jag provsmaka den som avec till kaffet (åt precis en lite sen lunch). Har höga förväntningar!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av ackwell:

Jag tar semester nu och köpte en likadan flaska på vägen hem! Nu ska jag provsmaka den som avec till kaffet (åt precis en lite sen lunch). Har höga förväntningar!

Jag med!
Precis kommit hem och duschat *häller upp ett glas*

Edit Jotack, den håller..

Permalänk
Medlem

Jag glömde av att jag förbokade denna i april...positivt överraskad blev jag i alla fall idag

Få mig många goa skratt så här på en Fredag kväll efter denna dryga dag...

Visa signatur

💻GPD WIN 1 Portable "3DFX" | 💻 CATICORN (22")Lappy | 💻Compaq Armada 1592 DT | 💻Thinkpad x240 Linux Mint |
🖥️Desktop | i9 10850k | Kraken X53 CPU |Trident Z 4000MHz 32GB RAM | PALIT RTX 3090 | BYKSKI AIO WC GPU | 3x NVME | 2x SSD | Kolink Stronghold Overseer |
💻IBM Thinkpad T42 | 32GB IDE SSD | 128MB RAM | Radeon 7500 | 14" |
Länk till över 20 års Egenkomponerad Musik

Permalänk
Medlem

Ny hoj. En Crescent Helag.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

En present från mig själv till mig själv på födelsedagen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

En present från mig själv till mig själv på födelsedagen

http://i.imgur.com/D58EwRR.jpg

Grattis på födelsedagen!!

Dold text
Visa signatur

Chassi: Lian Li Lancool 3 GPU: XFX 6950 XT Merc 319 MB: Asus X670E-F CPU: AMD 7800X3D CPU-kylare: EK Nucleus CR360 ARGB RAM: G.Skill 64GB (2x32) 6000MT/s CL30 PSU: Cooler Master v1000 Storage: Samsung 840 EVO SSD 250GB, Samsung 750 EVO 500GB, SN850X 2TB, Crucial P5 Plus 2TB.
Kringutrustning: DT 1990 + Modmic Wireless + JDS Labs Atom & Sennheiser GSX 1000, Corsair K70, Logitech Pro X Superlight, Asus MG279Q

Permalänk
Medlem

@Zaic: Tack så mycket! (a)

Permalänk
Medlem

Det blev två tavlor. Kände att väggarna var lite tomma, nu ska jag bara hänga upp på väggen!

Visa signatur

🡇

• 5800x3D • 7900 XT •

Permalänk

Huawei Mate S 32 GB

Inhandlades igår hos MediaMarkt.
Gick från min Xperia Z3+ som jag ägde i ett år som jag för övrigt var jätte nöjd med om det inte vore för en sak: Snapdragon 810 blir snuskigt varm när man använder många appar samtidigt.

Skärmens belysning drogs automatiskt ner vilket resulterade i att i dagsljus såg du inte ett piss. Då får man stänga av alla appar och låten den svalna av.
Så i går fick jag nog av skiten så det fick blev min första Huawei telefon.

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldorado:

En present från mig själv till mig själv på födelsedagen

http://i.imgur.com/D58EwRR.jpg

Grattis!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantamicke:

Inhandlades igår hos MediaMarkt.
Gick från min Xperia Z3+ som jag ägde i ett år som jag för övrigt var jätte nöjd med om det inte vore för en sak: Snapdragon 810 blir snuskigt varm när man använder många appar samtidigt.

Skärmens belysning drogs automatiskt ner vilket resulterade i att i dagsljus såg du inte ett piss. Då får man stänga av alla appar och låten den svalna av.
Så i går fick jag nog av skiten så det fick blev min första Huawei telefon.

https://s32.postimg.org/mxtknxmet/cats.jpg

fan jag tycker 810an blir varm av en app

Har OP2 atm, får se om jag köper en OP3 eller inte. Oxygen kan vara den absolut sämsta skiten jag någonsin varit med om.. (Jo jag vet att jag kan roota den men har ingen ork att sitta och leta i havet av OS)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk

@Zippeer:

OK. Jag har alltid tyckt deras telefoner verkat intressanta men jag pallar inte med deras invite-system.

Vill kunna åka och handla den i affären samma dag så att säga

Visa signatur

Ta mig i brasan

Permalänk
Medlem
Skrivet av fantamicke:

@Zippeer:

OK. Jag har alltid tyckt deras telefoner verkat intressanta men jag pallar inte med deras invite-system.

Vill kunna åka och handla den i affären samma dag så att säga

Dem sket i invite-systemet nu till OP3 dock

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2