Vilken personlighetstyp är du?

Permalänk

Vilken personlighetstyp är du?

Detta finns ett antal olika system för att kategorisera människor. Ett populärt personlighetstest är Myers-Briggs. På Internet finns olika sajter som erbjuder testet.

Jag identifieras som ISTJ, Inspector/logistiker, en introvert analyserande person som skapar struktur där struktur behövs och baserar mina beslut på fakta. Jag tycker det stämmer bra.

Mer om ISTJ
http://www.celebritytypes.com/istj.php
http://www.personlighetstyp.se/ISTJ

Ta testen
http://www.personlighetstyp.se
https://www.16personalities.com/sv/gratis-personlighetstest

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

@gothenburg: Det här är ett kul ämne. INTP här!

Man bör ju också veta att alla personer kan bete sig som alla "typer".. det testen visar är hur man fungerar innerst inne och vad som faller sig mest naturligt för att hantera saker och ting. Egentligen bör väl personlighetstester göras i samråd med någon utbildad på ämnet som kan analysera resultatet för största säkerhet, men gör man ett antal såna här tester och svarar snabbt och ärligt på frågorna och får likartade resultat och upplever det stämmer så är man sannolikt ganska nära sanningen.

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Rätt säker på att jag är INTJ, vad det nu spelar för roll.

Permalänk

Lägga in en poll från surfplatta var krångligt. Nu finns en omröstning!

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Proffsmoddare

Jag orkade inte göra hela testet då det var på tok för många frågor. Det säger väl en del om min personlighet det med antar jag

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Inaktiv

Personlighetstypen INFJ dock så var frågorna också väldigt lika

Permalänk
Medlem

Måste bara säga att frågorna är väldigt udda formulerade.

Varför ställer dem samma fråga 3 gånger?

Te.x

8. Du gillar att göra klart den uppgift du arbetar med innan du byter uppgift

12. Du gillar att nå ett avslut i en aktivitet innan du gör någonting annat

18. Du gillar att bli klar med det du fokuserar på innan du fokuserar på något nytt

Fick iallafall

INFP
Empatisk Rådgivare

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

@gothenburg: Sweet! Blir kul att se resultat när några svarat. Datorfolk brukar tendera I*T*, ingen absolut sanning men teknik attraherar introvert thinkers. Synd för övrigt att introvert tycks ha en negativ klang hos folk som inte är så insatta i vad det betyder i detta sammanhang... de jag förklarat systemet för har varit väldigt snabba på att förknippa ordet med ensamvarg som ogillar folk medan extrovert är som vanligt socialt folk ska vara. Det har ju inte direkt den innebörden...

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Fick tydligen ARKITEKT” (INTJ-A).

Efter att ha läst om den måste jag nog säga att det stämmer kusligt väl.

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Inaktiv

På ett datorforum så har jag en känsla av att de flesta kommer vara av I***-typen snarare än E***-typen

Permalänk
Medlem

Det är för att man ska kunna svara fel eller missuppfatta någon fråga men ändå ska det inte påverka slutresultatet.. olika människor kan uppfatta frågeställningar på olika sätt, därför finns samma fråga formulerad i fler varianter.

Skrivet av Fakkahe:

Måste bara säga att frågorna är väldigt udda formulerade.

Varför ställer dem samma fråga 3 gånger?

Te.x

8. Du gillar att göra klart den uppgift du arbetar med innan du byter uppgift

12. Du gillar att nå ett avslut i en aktivitet innan du gör någonting annat

18. Du gillar att bli klar med det du fokuserar på innan du fokuserar på något nytt

Visa signatur

Hörlurssetup: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Setup jobbet: Hegel HD11 + Argon HA1 + AKG K701
Sambons ljud: O2+ODAC + AKG K712
Övrigt grejs: Little Dot MKIII, JDS cMoyBB, Q701, K319, K240
Vadå AKG fanboy? Har ett faktiskt ett par DT770 också!

Permalänk
Medlem

Fått olika varje gång så tror det beror på humöret osv när man gör testet också

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Det är för att man ska kunna svara fel eller missuppfatta någon fråga men ändå ska det inte påverka slutresultatet.. olika människor kan uppfatta frågeställningar på olika sätt, därför finns samma fråga formulerad i fler varianter.

Det förklarar saken! Tackar!

Visa signatur

CPU: I5 4690K @ 4.8GHZ Vcore 1,32 Temp max load: 76c | KYLARE: Phanteks PH-TC14PE MODERKORT: ASUS Z97-A | PSU: FSP Hyper 700W
MINNE:16GB HyperX Black @ 1866mhz |SSD: PNY Optima 240 GB
GRAFIK KORT: Gigabyte 970 GTX WFx3 | BURK: Phanteks Enthoo Pro, windowed edition
Ja jag vet att jag särskriver och jag skyller på engelskan!

Permalänk
Medlem

Orkade inte ens göra 10frågor. Tycker det var VÄLDIGT lustiga frågor

Permalänk
Medlem
Citat:

6. Du är person med tankar och känslor

Frågar dem om man är en koma patient?

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

Personlighetstypen INTJ
"Intellektuella Ledare"

Permalänk
Medlem

INFJ

Kändes som merparten av frågorna var upprepningar "bara".......... (Lite variation kanske men samma "mål"?)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Fick "Intellektuella Ledare", INTJ. Jobbar som förvaltningledare inom IT så det stämmer väldigt bra in på mig och mitt jobb.

Kul test, även om det var störigt med upprepande frågor men jag förstod efter ett tag varför det var så.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag är definitivt inte kunnig på ämnet men detta känns lite som en pseudovetenskap. Ungefär som psykologivärldens astrologi.

Lustigt att se INTJ högst initialt. Citerar från Wikipedia: "INTJs are one of the rarest of the sixteen psychological types and account for approximately 2-4% of the population."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Kunzite:

Jag är definitivt inte kunnig på ämnet men detta känns lite som en pseudovetenskap. Ungefär som psykologivärldens astrologi.

Lustigt att se INTJ högst initialt. Citerar från Wikipedia: "INTJs are one of the rarest of the sixteen psychological types and account for approximately 2-4% of the population."

Ja, men det är en del rekryterare som använder sig av personlighetstest. Jag stämmer till stor del in på ISTJ, men jag är inte helt introvert heller, men föredrar att arbeta tillsammans med likasinnade och personer som förstår att jag har rätt.

Håller med om att det var väldigt många INTJ nu initialt.

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Medlem

Personlighetstypen ISTP, Praktiska Rådgivare.

Ja det stämmer ganska bra på min personlighet, hjälper folk med praktiska problem på avstånd.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Fått olika varje gång så tror det beror på humöret osv när man gör testet också

Ja definitivt.

Skrivet av philipborg:

Frågar dem om man är en koma patient?

Nä det är en fråga om hur man ser på sig själv.

Jag är INTJ vilket passar bra när jag läser vad det innebär. Det förvånar mig inte heller att många på detta forumet också är INTJ. Kan tänka mig att datorer och forum passar oss med sån här personlighet bra. Tror inte personligheten är allt för ovanlig någonstans på internet dock.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

ESFJ "Sociala Verkställare" Sociala Verkställare är våghalsiga, modiga och proaktiva. De kämpar för människors värderingar och för sociala mål.

Vet inte om jag fick ett helt korrekt resultat då vissa frågor var lite otydliga för min del men ja jag är social samt extrovert så troligtvis passar jag in på denna personlighetstyp.

Visa signatur

i7 3930K - Noctua NH-D14 - MSI 1080 - Asus Sabertooth x79 - Corsair Vengeance DDR3 LP 4x4GB - Crucial MX100 256GB - AOC q2770Pqu 1440p - Corsair RM650x - Fractal Design R5 - Logitech G403 - Filco Majestouch-2 - Denon AVR-2113 - Dali Zensor 1

Permalänk
Medlem

Finns inget "Du är en fruktansvärt lat person som förlitar sig på att andra tänker åt dig"? Det skulle ligga lite närmare sanningen gällande mig.

(Nu skjuter jag mig i foten med att be om framtida hjälp på Sweclockers! Men tro mig, jag försöker fixa "fel" själv innan jag ber om hjälp här!!)

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag var tydligen INTJ som resten av alla tomtar här. =P

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

fick ISTP-A på 16personalities.com
och ESTP på personlighetstyp.se

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Den första länken (personlighetstyp) hade ju helt efterblivna påståenden/frågor. Fick INTJ på den.
Samma frågor om och om igen men med andra ordval.

Den andra länken var det helt klart bättre, fick ISTJ-T.

Permalänk
Medlem

Fick INTP-A nu, för 2 månader sedan fick jag ISTP-A..
Fick över 96% på 3/5 punkter iallafall.

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Medlem

ENTP
Verkar rimligt men inte ett ord om min narcissism

Permalänk
Medlem

INTP

Visa signatur

-AMD Ryzen 3800X EK Supremacy - Asus TUF X570 Plus - RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate - Corsair Force MP510 M.2 Nvme 960Gb - XPG Spectrix M.2 Nvme 256 Gb - 32Gb Corsair Vengance 3600Mhz - Fractal Design Ion+ 860W - NZXT H630- 2x Alphacool UT60 360 White Edition-