Permalänk
Medlem

Datorn märker inte nätverkskabeln

Jag byggde precis färdigt min första dator. Nu har jag installerat Windows. Och nu lite senare när Jag kopplar in nätverkskabeln i datorn så märker den inte att den är i? Hjälp!

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutiner?

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Har du installerat drivrutiner?

Hur då?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Ladda ner dem från moderkortstillverkarens hemsida (förslagsvis även alla andra nödvändiga drivrutiner), flytta till datorn i fråga med valfri metod och installera.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jaha.. :I Jag har ingen dator just nu med internet. Får la åka och låna farsans imorgon. Btw. hade du kunnat länka drivrutinerna till den? Det är ett
Gigabyte GA-Z170X-GAMING 3-EU. Skulle verkligen uppskattat det!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Jaha.. :I Jag har ingen dator just nu med internet. Får la åka och låna farsans imorgon. Btw. hade du kunnat länka drivrutinerna till den? Det är ett
Gigabyte GA-Z170X-GAMING 3-EU. Skulle verkligen uppskattat det!

Du borde kunna föra över från telefonen också. Här är nedladdningssidan.
http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=5497#d...

Det moderkortet har dock Killer NIC, vilket är ökänt för att ha drivrutiner med minnesläckor. Du kan undvika detta genom att hämta drivrutinerna härifrån och installera genom enhetshanteraren som jag beskriver i #15593691.

Om du gör så får du inga Killer NIC-funktioner, men å andra sidan klarar du dig garanterat utan dem. Jag pingar @Aeig som är den enda jag sett vara nöjd med en Killer NIC-krets. Han har någon magisk metod för att få saker att fungera som han borde dela med sig av.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inaktiv

Om du har en optisk läsare. Så kan du installera eller flytta drivrutinerna från skivan som kommer med moderkortet.

Ha för i övrigt en god morgon