Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Funkar för mig. Står "Tuned by: xxx" när jag kört med någon annans tune vid mitt namn när jag satt en tid

Hmmm... Bara att testa igen då.
Kanske jag körde innan det släpptes.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Medlem

Har äntligen skaffat Xbone + FM6 och funnit tid att spela. Var lite illa ute igår kväll på Spa, men lyckades reda ut det

Har inte lyckats hitta var man redigerar filmklipp, har sparat en del replays. Någon som orkat leta igenom de korkade menyerna?

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gueno:

Fast då kan man inte köra rivals. 😒
Iaf kan inte jag det. Spelar ingen roll vilken tid kag får. Det reggas inte.
Fler som har samma problem?

Skickades från m.sweclockers.com

Du måste köra PÅ banan annars reggas inte din tid....

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Då har man beställt forza 6, http://cdon.se/spel/forza_motorsport_6-31750543 det är 10 year anniversary edition, vad är det som ingår i det. Och vilka extra paket bör man köpa till?

Edit: https://store.xbox.com/sv-SE/Xbox-One/dlc/Forza-Motorsport-6/... tittar på dom olika paket man kan köpa på den här sidan, men frågan är vad som ingår och vilka av dom måste jag köpa till.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Har äntligen skaffat Xbone + FM6 och funnit tid att spela. Var lite illa ute igår kväll på Spa, men lyckades reda ut det

http://i.imgur.com/jybXrCT.jpg

Har inte lyckats hitta var man redigerar filmklipp, har sparat en del replays. Någon som orkat leta igenom de korkade menyerna?

Fin Volvo på bilden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Nu har jag installerat och börjat köra några av de tutorial race som är i början. Men hur kommer jag till inställningar, om jag t ex vill ändra i kontrollen, eller att få den visa kilometer istället för miles?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Nu har jag installerat och börjat köra några av de tutorial race som är i början. Men hur kommer jag till inställningar, om jag t ex vill ändra i kontrollen, eller att få den visa kilometer istället för miles?

Du kan göra det efter du kört den första serien. Fyra race eller vad det nu är.

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av maniac:

Du kan göra det efter du kört den första serien. Fyra race eller vad det nu är.

Ok, har kört dom 3 första i tutorial, så man har kommit till nästa del med en annan bilklass där man ska köra 4 lopp. Får fortsätta med det när man kommer hem.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Porsche expansionen värd pengarna? Tycker det är lite snålt med en ny bana bara

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doktor_Krall:

Porsche expansionen värd pengarna? Tycker det är lite snålt med en ny bana bara

Visst, Porsche har man ju saknat i spelet nu, absolut. Men jag tycker det inte är värt pengarna, så mycket tillför det inte i "nöjesfaktor" när man sitter och nöter varvtider online.

Men då spelar jag inte regelbundet heller, utan hoppar in när man har tid och lust.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Visst, Porsche har man ju saknat i spelet nu, absolut. Men jag tycker det inte är värt pengarna, så mycket tillför det inte i "nöjesfaktor" när man sitter och nöter varvtider online.

Men då spelar jag inte regelbundet heller, utan hoppar in när man har tid och lust.

Håller med.

Jag står över Porsche expansionen. Kommer inte att köpa den heller, det är inte värt det. Ingen 993 GT2 och inga Cup-bilar är en dealbreaker för mig. Banan som är med går ej att köpa löst, så det blir ingen online racing på den banan om man inte har Porsche packet. Känns som ett konstigt val från T10. Hade vart bra om man kunde köpa den löst i alla fall.

Det känns som Microsoft får bestämma lite för mycket. Det är många beslut som känns väldigt kontraproduktiva mot communityn som finns runt Forza. För många funktioner som försvunnit utan förklaring och konstiga designbeslut. T10 har slutat att lyssna på spelarna och ger oss någonting som de tror att vi vill ha, inte vad spelarna verkligen vill ha. Det är bara den fina ytan som finns kvar av det Forza (4) man älskade förut. Nåja, nu ska jag inte gnälla mer

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

Har inte spelat dom tidigare versionerna, och bara börjat med forza 6, men vad har man för nytta av badges? Även achievement, har man någon direkt nytta av dom?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av zosma:

Har inte spelat dom tidigare versionerna, och bara börjat med forza 6, men vad har man för nytta av badges? Även achievement, har man någon direkt nytta av dom?

De är ren skryt, du kan fästa badges till ditt gameID så den syns för andra när din avatar är inne och kör med andra. Samt att andra ser den när du själv kör online mot andra.

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

En sak som jag märkt med min Forza 6 är att när jag har stängd ner spelet, och startar nästa gång, så kommer det till bilden där den roterar bilen, men jag kan inte få fram meny raden, som normalt kommer upp om man rör styrspaken, har även testat knapparna. Så det enda sättet jag har fått fram menyn, är att jag trycker på knappen där framme i kontrollen, som från kopplar den, sen på Xbox knappen igen, för att den ska paras igen. Efter det funkar det.

Eller det kanske finns nåt annat att göra som jag har missat?

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

En sak som jag märkt med min Forza 6 är att när jag har stängd ner spelet, och startar nästa gång, så kommer det till bilden där den roterar bilen, men jag kan inte få fram meny raden, som normalt kommer upp om man rör styrspaken, har även testat knapparna. Så det enda sättet jag har fått fram menyn, är att jag trycker på knappen där framme i kontrollen, som från kopplar den, sen på Xbox knappen igen, för att den ska paras igen. Efter det funkar det.

Eller det kanske finns nåt annat att göra som jag har missat?

Jag har inte märkt av det problemet.
Däremot vart det lite strul med kontrollen när jag streamade till PC´n (kontrollen var fortfarande parad till min xbox).

Visa signatur

Galleriet: Dynamic Black Chassi: Lian-Li O11 Dynamic & custom loop CPU: AMD Ryzen 5600X RAM: GSkill Trident Z 32GB Moderkort: Gigabyte X570S Auros Master GPU: EVGA RTX 3080 XC3 SSD: Samsung 970 EVO 500GB PSU: Seasonic PX850

Permalänk
Medlem

För mig blir det så varje gång, när spelet har varit av så länge att xboxen går i viloläge. Om jag startar spelen igen innan Xboxen går i viloläge, då funkar det bra.

Just nu försöker farma lit Cr, så jag kör på Indianapolis med min Lotus E23 som jag vann tidigt på spin. Och försöker få Affinity lvl till 25 på lotus. Som jag förstår så får man en super rare crew mod när man får sin första tillverkare till level 25. Men får man något från efterkommande när man får dom till lvl 25?

Edit: Eller den super rare crew mod kanske är bara för just den tillverkaren (+50% cr)

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Har äntligen skaffat Xbone + FM6 och funnit tid att spela. Var lite illa ute igår kväll på Spa, men lyckades reda ut det

http://i.imgur.com/jybXrCT.jpg

Har inte lyckats hitta var man redigerar filmklipp, har sparat en del replays. Någon som orkat leta igenom de korkade menyerna?

Klart att man skall göra det med sladd och skrikande däck! Vackert!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Forza 6 Apex Open Beta för PC startar antingen i natt eller någon gång under dagen imorrn
https://www.microsoft.com/store/apps/9nblggh3shm7

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Går att ladda ner nu.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte ens spela...
för det första kan man inte justera volymen i windows så man ska bli döv när man startar det
för det andra går det inte logga in fast jag redan är det
och för det tredje kraschar det direkt när man på nått vis kommit förbi inloggningen och får "ladda" första racet

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem

AllowedCake2712
78 i världen

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem

Många verkar ha problem med Apex till PC. För mig fungerar det perfekt. Kör på High med inställningarna låsta till 60 fps. Flyter på skitbra. Kör med specs i sign med Amd 16.5.1.

Äntligen Forza till PC!

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Manett:

Många verkar ha problem med Apex till PC. För mig fungerar det perfekt. Kör på High med inställningarna låsta till 60 fps. Flyter på skitbra. Kör med specs i sign med Amd 16.5.1.

Äntligen Forza till PC!

Jag har bara problem att Microsofts servrar verkar vara hårt belastade

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk

Någon som lyckats få SLI att lira i Forza 6 apex?

Permalänk
Medlem

Against the Elements måste vara borked. Eue Rouge i regn i 300 km/h är omöjligt.
Spelet hänger sig regelbundet efter 3 timmars spelande. Annars har jag inte märkt några buggar.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av Agustavsson:

Någon som lyckats få SLI att lira i Forza 6 apex?

SLI och Crossfire fungerar inte i Windows store appar i huvudtaget som det är nu. Tror det stod om det tidigare här på Swec. Microsoft har lovat att det "kommer att fixas", men vi får väl se när det blir.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem

Är det någon som spelar detta fortfarande till XBO eller är jag den enda som fortfarande nöter tider?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ursäkta stavningen - Ordblind
Allting jag verkligen tycker om är antingen omoraliskt, olagligt eller fettbildande..

Permalänk
Skrivet av Gueno:

Är det någon som spelar detta fortfarande till XBO eller är jag den enda som fortfarande nöter tider?

Skickades från m.sweclockers.com

Kör ett par varv lite då och då, men inte mycket mer än så

Visa signatur

| PC : i5 4690K 3,5 GHz @ 4,4 GHz/Argon AR01, MSI Z97 GAMING 5, ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG, MSI GTX 970 Gaming 4G, 1TB Toshiba 7200rpm, SSD EVO 850 120GB, NZXT H440W Silent | Mac Pro, 2.66 GHz Quad | Xbox live : DoktorKrall | Bitter gammal gubbjävel på vintern |
Vilken var din första? - Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

Skulle gärna sätt mer utmaningar och events som GT-serien har för mer rolig variation. Gör att spelet håller längre.

Det ska kännas roligt och utmanande när man kör ett spel, inte som en monoton arbetsbörda efter ett tag.

Dessutom saknar jag Tsukuba olidligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Skulle gärna sätt mer utmaningar och events som GT-serien har för mer rolig variation. Gör att spelet håller längre.

Det ska kännas roligt och utmanande när man kör ett spel, inte som en monoton arbetsbörda efter ett tag.

Dessutom saknar jag Tsukuba olidligt.

Jag uppskattar karriärläget bättre än FM4 iaf, har aldrig lirat GT då jag alltid haft en xbox. I 4an kunde du i princip köra hela karriären med din S-klassade Ferrari F40, för att sen inse att du hade en hel jävla eventlist att göra i efterhand.

Nu måste du iaf. byta bil, och eventlist är inbakad i karriärläget. Visst tröttnar man efter ett tag, men mitt största problem är att plocka upp spelet igen då jag vägrar dra ner svårghetsgraden fast jag tappat "skill".

Angående banor så saknar jag Suzuka och Maple Valley mest, men efter att kollat på tracklist för fm4 saknar jag Tsukuba, Mugello och Sunset Peninsula med...

Trist att banorna blivit mer "amerikanska", som daytona och bathurst med bara raksträckor och 90° svängar eller ovaler. Lime Rock Park är mysig, Monza och Spa är svårbemästrade men kan bli kul om man väl lär sig tror jag.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850