skriva/skicka sms via datorn

Permalänk
Medlem

skriva/skicka sms via datorn

Jag saknar lite att kunna koppla opp mobilen på usb kabeln till pc och kunna därigenom sitta skriva sms och skicka iväg dom den vägen. Det kunnde man göra med Sony PC Companion och det tyckte jag var rätt smidigt sitta med tangentbordet o göra det. Finns det nåt liknande program passande min Samsung galaxy edge 6 kanske?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Med Windows 10 och Cortana-appen i telefonen ska du kunna göra det snart.

Det är på väg, men inte riktigt klart än. Det ska läggas till stöd för sms i nya Skype-appen för Windows 10 som Microsoft jobbar på nu, men det kommer nog ta några veckor till. Du kommer alltså skriva sms i Skype som synkas upp till molnet och Cortana skickar det sedan via din telefon.

Annars vet jag inte om det finns nåt nu.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk

Pushbullet har jag bröjat använda mig av. Skickar och tar emot telefonens sms i både datorn telefonen och surfplattan. Dessutom finns många andra funktioner för ett smidigare arbete mellan enheterna

https://www.pushbullet.com/

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Mightytext finns ju också. Airdroid går att göra det med också. Utan kabel dvs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av creativ:

Mightytext finns ju också. Airdroid går att göra det med också. Utan kabel dvs.

hur menar du utan kabel? Måste väl ha kabeln till datorn eller

Visa signatur

Fear

Permalänk
Skrivet av Fear:

hur menar du utan kabel? Måste väl ha kabeln till datorn eller

En app på datorn och en i telefonen som pratar med varandra över nätet.

Pushbullet kan t.ex smsa med när du är här och telefonen är på andra sidan jorden

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Pushbullet är riktigt najs.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

jaha okej tänkte mer ett program bara installera och använda på min pc som har windows 7. Bara koppla opp samsungen o sen starta programmet och skriva sms via mitt data tangentbord. Går inte det eller?

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

Sen har du ju web.whatsapp.com också om du nu använder det i någon större utsträckning..

Visa signatur

Burk: Corsair 4000d Airflow | AMD 5600x | ASUS 3080 TUF OC | Samsung 840 EVO x2, Samsung NVMe 970 | Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Ladda hem samsungs program "kies" till datorn så har du sms-funktionen. Klarar av anslutning både via usb samt wifi.

Permalänk
Inaktiv

Airdroid rekommenderas. Jag är så nöjd med den, så jag har köpt premium enbart för att stödja utvecklarna.
Du kan välja att alltid ha de sammankopplade eller enbart när du är uppkopplad genom Wifi. Du kan även se telefonens skärm på din dator. Jag har testat olika program att köra för att kunna svara på SMS tex, med Airdriod rekommenderas helt klart!

https://www.airdroid.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Ladda hem samsungs program "kies" till datorn så har du sms-funktionen. Klarar av anslutning både via usb samt wifi.

ja Samsung kies har jag men vart hittar jag den funktionen där?? Hmm har jag inte sett har både light och den vanliga

Visa signatur

Fear

Permalänk

Pushbullet ftw!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fear:

ja Samsung kies har jag men vart hittar jag den funktionen där?? Hmm har jag inte sett har både light och den vanliga

Jag hade för mig att man kunde göra det via Kies, det var länge sedan jag använde det, men så kanske inte är fallet.
Det ska dock finnas en officiell samsungapp som gör att du kan slå in mobilens lokalt tilldelade ipnummer och då få upp ett webbgränssnitt där du kan utforska hela mobilen och även skicka sms.

Permalänk
Medlem

Kies Air heter appen, var tvungen att googla.

Hittade denna länken som förklarar http://www.kies-air.com/

Permalänk

Airdroid

Även jag kan rekommendera Airdroid, det må inte vara lika bra som det en gång var, men det är fortfarande oerhört användbart! Du ansluter helt enkelt via Wifi nätverket, eller vilket nätverk som helst om du vill skapa ett konto och grejer.

Permalänk
Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Pushbullet har jag bröjat använda mig av. Skickar och tar emot telefonens sms i både datorn telefonen och surfplattan. Dessutom finns många andra funktioner för ett smidigare arbete mellan enheterna

https://www.pushbullet.com/

Wow, hade ingen aning om att jag behövde detta eminenta program förrän jag testade. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ojz0r:

Kies Air heter appen, var tvungen att googla.

Hittade denna länken som förklarar http://www.kies-air.com/

när jag klickar på kies air så får jag upp denna ruta

" Sorry! This content is not available in your country yet.
We're working to bring the content you love to more countries as quickly as possible.
Please check back again soon."

Visa signatur

Fear

Permalänk
Medlem

@Fear:

Jag såg det också nu.
Så irriterande, jag har ju haft det installerat på min Note 3, dock var det några år sedan nu.

Den finns inte ens så att jag hittar den i Samsung apps heller. Det kan nog i värsta fall vara så att de har ersatt den appen med "Sidesync".

Sidesync går ut på att du installerar appen i telefonen och sedan installerar ett program i datorn. När du kopplar upp telefonen till datorn så får du upp en bild av telefonens skärm i datorn och kan då styra den genom datorn och då även skicka sms.