Vilken är den sämsta filmen du sett?

Permalänk

Fear and loathing in las vegas - Magplask av johnny depp som annars är lysande som pirat.
The big lebowski - vem skrattar till denna?
Reservoir dogs - bara massa tjat och ingen action.
American Pie 3 - Inte lika bra som de tidigare.

Permalänk

Fantastic Four är ju rätt kass med tanke på dess budget.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av UsAndThem:

Fear and loathing in las vegas - Magplask av johnny depp som annars är lysande som pirat.
The big lebowski - vem skrattar till denna?
Reservoir dogs - bara massa tjat och ingen action.
American Pie 3 - Inte lika bra som de tidigare.

"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man."

Här håller jag inte med dig på någon av punkterna, men jag kan samtidigt förstå varför folk inte gillar dessa. Många av filmerna är ju rätt gamla också och frågan är om de kan uppskattas lika väl bland de som föddes i slutet av 90-talet och framåt.

Reservoir Dogs är nog den Tarantino-film jag ändå gillar bäst, möjligen Dusk til Dawn (som några andra ogillade). Personligen tycker jag att han är lite överskattad.

Halvt relevant för övrigt:

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Ibland tror jag folk "ogillar" erkänt bra filmer för att känna sig lite unika. Men det är bara min teori.
Just 2001 kan ju vara lite svår att ta till sig om man t.ex. uppskattar filmer av Michael Bay.

@keyser

Tror mycket det kan handla om en generationsklyfta när det kommer till vad som är bra och inte bra på film.
Sen är det väl som allt annat, man har olika tycke och smak. Även när det kommer till film.

Så det är lite därför som jag tar dessa filmrecensioner med en stor nypa salt.
Vem säger att jag inte skulle gilla den filmen som blev sågad längs fotknölarna ?

Jag kanske älskade den filmen. Eller att jag tom skulle kunna säga att filmen var en utav dom bästa jag någonsin har sett.

Nä... jag har inte så mycket över för dessa filmrecensioner.

Jag kan läsa mig till vad filmen handlar om. Vad det är för typ utav film.

Och är det sen så att jag känner att jag vill se den. Eller inte. Då bestämmer jag mig efter det.
Men jag kan inte säga att jag går och ser en film bara för att en person säger ditten och datten.
Utan man får ta allt med en stor nypa salt.

Som jag sa,..alla har vi olika tycke och smak.

Men bara för att återgå till ämnet.

Vilken är den sämsta filmen du sett?
Jag har sett så många dåliga filmer genom åren.

Men det jag kan säga så här. Det är väl att "Blair Witch 2" ( Efterföljaren till "The Blair Witch Project" ), det är en film jag lätt hade kunna hoppa över.

Man fick lätt känslan att man försökte mjölka "The Blair Witch Project" så mycket som det bara gick.
Det ända man fick, det var sur mjölk.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

"Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man."

Här håller jag inte med dig på någon av punkterna, men jag kan samtidigt förstå varför folk inte gillar dessa. Många av filmerna är ju rätt gamla också och frågan är om de kan uppskattas lika väl bland de som föddes i slutet av 90-talet och framåt.

Reservoir Dogs är nog den Tarantino-film jag ändå gillar bäst, möjligen Dusk til Dawn (som några andra ogillade). Personligen tycker jag att han är lite överskattad.

Halvt relevant för övrigt:

https://www.youtube.com/watch?v=WHDbu4G3_oE

Förutom American Pie 3 så är det ju riktigt bra filmer.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem

Mad max: Fury Road var rätt kass. Den toppar nog listan skulle jag tro. Men sett många dåliga, kan inte komma på just nu.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

sett en hel del "halvdåliga" filmer, men ingenting kommer ens i närheten av Raiders of the lost Shark.
Såg den förvisso på skämt men även då var det nästan pinsamt.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag kom på att vi glömt att nämna en film som bör finnas i tråden, att man hade en budget på väl över en miljard gör ju filmen speciell, den var väl av b filmsklass men borde ju ha varit oerhört mycket bättre med tanke på den enorma budgeten. Det var att slänga pengarna i sjön

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Fear and loathing in las vegas - Magplask av johnny depp som annars är lysande som pirat.
The big lebowski - vem skrattar till denna?
Reservoir dogs - bara massa tjat och ingen action.
American Pie 3 - Inte lika bra som de tidigare.

Kan ha att göra med åldern eller annat kanske, men att bunta ihop de här 4 filmerna och avsluta med "de andra American Pie var ju bra" haha. Well well, smaken är som baken
(Jag börjar småle och skratta bara av att läsa titlarna på Big Lebowski t.ex.)

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk

Har sett en hel del filmer i mina år. Men av de som jag sett på det senaste är förmodligen "Fifty Shades of Grey" den sämsta. Transformers 4 var värdelös den också.

Permalänk
Medlem

"Rana-legend of the shadow lake", kan inte besluta om det är det sämsta jag sett eller bästa...

Visa signatur

Old: NZXT Gurdian 921RB / 2500K 4.5MHz/ G.Skill Ripjaws 8GB 1600 MHz / 1TB Samsung SpinPoint F3 / Corsair Force 3 90GB / Asus P8Z68-V / AXP 850W / Zotac GTX580 1.5GB AMP 950 MHz / Samsung 22x DVDRW L/S / Windows 7 x64 / Artic Frezeer 13 pro.

New: NZXT 630 / MSI Z170A KRAIT GAMING 3X / 6600K 4.4 GHz/ Deepcool Captain 120 / Vengeance LPX White 16GB/ GTX1070 Dual 8GB / GQ 750W / Toshiba 1TB / WD Blue 2TB / Intenso 240GB / SteelSeries Apex 350 / Razer Abyssus / Acer Predator XB240H/ 6-pack Pripps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batwoman:

Jag förundras över folk som dissar filmer som star wars, startrek, idiana jones och framför allt avatar. Avatar är en underbar film som jag var så imponerad av att tårarna rann. Såg den på bio med min son (som såg den för tredje gången på bio) och den är helt fantastisk. Magisk. Lite av samma känsla som när jag såg närkontakt av tredje graden första gången. Gammal men riktigt bra film men bra specialeffekter fast den är från 70talet. Jag kan hålla med om att Adam sandler gjort ganska dåliga filmer och många filmer från 80talet är dåliga, som rotten tomatoes eller vad den hette. Det var en ganska ny film med brad pitt jag har i tankarna. Vad hette den? Kom för nåt år sen och är skitdålig. Sagan om ringenfilmerna är underbara hur kan man inte tycka om dom?

Det verkar finnas ett stort behov av en "Mest överskattade filmerna"-tråd.
Lite svårt att ta folk på allvar när dom försöker påstå att Goodfellas, Fight Club eller Pulp Fiction skulle vara sämsta filmen man någonsin sett. Man gillar ju inte allt man ser, men det är ju inte automatiskt sämst någonsin för det...

Permalänk
Medlem

Aliens vs Predator 2 - snacka om värdelös uppföljare på redan tveksam spinoff

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem

Konstiga filmer som dyker upp här. Storfilmerna är ju inte i närheten av det sämsta man kan kolla på. Ni måste se väldigt lite film om typ transformers som är skit dålig men absolut inte i närheten så dålig som en massa annan dynga med 4 på imdb.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Spectre var sensationellt dålig! Jurassic world var också riktig riktigt usel.

Det finns givetvis många sämre filmer, men om man väger in dessa filmers enorma budgerövertag hamnar de helt klart i botten

Visa signatur

| CPU : TR1950X | GPU :Powercolor RX6800 | PSU : EVGA Supernova G3 750W | MOBO : MSI X399 GAMING PRO CARBON AC | RAM : 32GB 3200mhz GSkill | Asus MG279Q |

Permalänk
Medlem

Pianot

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av lorgix:

Det verkar finnas ett stort behov av en "Mest överskattade filmerna"-tråd.
Lite svårt att ta folk på allvar när dom försöker påstå att Goodfellas, Fight Club eller Pulp Fiction skulle vara sämsta filmen man någonsin sett. Man gillar ju inte allt man ser, men det är ju inte automatiskt sämst någonsin för det...

Japp instämmer.
Det verkar som om många egentligen besvarar en Mest överskattade film, istället för de riktigt dåliga.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jämt skägg mellan Terroristen Carlos och Black Sheep.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsAndThem:

Fear and loathing in las vegas - Magplask av johnny depp som annars är lysande som pirat.
The big lebowski - vem skrattar till denna?
Reservoir dogs - bara massa tjat och ingen action.
American Pie 3 - Inte lika bra som de tidigare.

Dom 3 första där tillhör några av mina absoluta favoriter!

Såg The Forest häromdan... den va riktigt dålig... :/

http://www.imdb.com/title/tt3387542/?ref_=nv_sr_1

slöseri med tid, som sagt!

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte annars att American Pie 2 var mycket bättre än ettan...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Såg Suicide Squad igår och den är helt klart en av de sämsta filmer jag sett. Det är sällan jag överväger att lämna biografen i förtid men jag bet ihop och hoppades att det skulle ta sig förr eller senare - det gjorde det inte och i efterhand önskade jag att jag hade gjort det och spenderat tiden på i princip vad som helst annat.
En story som kan anas i ögonvrån men går upp i rök så fort man fokuserar på den, karaktärer som är inkonsekventa och icke-engagerande, action som är tråkig och korkad, försök till humor som är lika roliga som att trampa på en spik. Och överallt dessa one-liners som är lika slagkraftiga som en död hamster och urvattnade klichéer vars syfte är oförståeligt då de varken skämtas om eller bygger karaktärer. Lägg därtill ett manus som känns lika välgenomfört som en tvåårings försök att bygga en fusionsreaktor.
När en film bygger på att du som åskådare är korkad och saknar eller inte är intresserad av kritiskt tänkande, och sedan kapitalt misslyckas med att upprätthålla suspension of disbelief är det svårt att, som någorlunda intelligent person, inte uppleva filmen som en två timmars lång förolämpning av mänsklig intelligens i allmänhet och åskådarens i synnerhet.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Jag tyckte annars att American Pie 2 var mycket bättre än ettan...

Har svårt för den serien filmer och humorn där.

Det enda jag riktigt kommer ihåg (är det ettan? ) är när han våldtar blåbärspajjen och hans föräldrar kommer in.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

Tjaa, inte på min toptenlista heller kanske, men gissar att man antingen gillar eller hatar de filmerna...
Men tyckte ändå att de lyckats ganska bra utan att urvattna konceptet för mycket som det lätt annars blir.

AvP ett tyckte jag var bra också i samma hänseende, (även om tvåan sög)

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Däremot tyckte jag att den amerikanska versionen av Mr bean (långfilmen) sög rätt rejält, man har försökt med samma typ av humor som ovan nämnda filmer i några scener men det blir bara konstlat, överdrivet på ett tråkigt sätt och platt tycker jag, sedan har man en massa upprepningar av gamla skämt från de tidigare filmerna men för överdrivna eller lösryckta ur sitt gamla sammanhang så att de inte längre är roligt, det blir mest bara en lång gäspning trots Roan Atkinssons försök att räta upp filmen, men jag misstänker att han inte fungerar så bra ensam som han gjorde i det gamla teamet när de skrev sketcherna tillsammans.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Kom på nu att jag somnade till änglar och demoner på bio för ett antal år sen. Får väl ses som en bottenbetyg.
Jag hade förväntat mig lite samna stuk som Da Vinci Koden som jag gillar, men ne då.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tycker denna här tråden känns väldigt konstig...
Folk skriver filmer som är bland mina top 50 iallafall och då har jag nog sett typ över 10 000 filmer.

Min sämsta film är iallafall Confessions of a Dangerous Mind, så sjukt dålig ._.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Såg Suicide Squad igår och den är helt klart en av de sämsta filmer jag sett. Det är sällan jag överväger att lämna biografen i förtid men jag bet ihop och hoppades att det skulle ta sig förr eller senare - det gjorde det inte och i efterhand önskade jag att jag hade gjort det och spenderat tiden på i princip vad som helst annat.
En story som kan anas i ögonvrån men går upp i rök så fort man fokuserar på den, karaktärer som är inkonsekventa och icke-engagerande, action som är tråkig och korkad, försök till humor som är lika roliga som att trampa på en spik. Och överallt dessa one-liners som är lika slagkraftiga som en död hamster och urvattnade klichéer vars syfte är oförståeligt då de varken skämtas om eller bygger karaktärer. Lägg därtill ett manus som känns lika välgenomfört som en tvåårings försök att bygga en fusionsreaktor.
När en film bygger på att du som åskådare är korkad och saknar eller inte är intresserad av kritiskt tänkande, och sedan kapitalt misslyckas med att upprätthålla suspension of disbelief är det svårt att, som någorlunda intelligent person, inte uppleva filmen som en två timmars lång förolämpning av mänsklig intelligens i allmänhet och åskådarens i synnerhet.

Sådär känner jag inför alla superhjälte filmer...

Visa signatur

Phantek P400S | Asus ROG Strix Z370-F | i7 8700K | Corsair H115i | Corsair Vengeance 16GB 3000MHz | GeForce 2080 Super | Corsair AX 850W | Samsung 850 Pro 512GB | Samsung 840 EVO 256GB | 3TB WD Green |

Permalänk
Medlem

"Independence Day 2" känns aktuellast. Ruskigt dålig, vet inte vad de tänkte.

Permalänk
Medlem

Försöker undvika skitfilm, så jag är helt övertygad att det finns sämre, men..

The Midnight Meat Train - var det första jag tänkte när jag såg frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Remorse:

Försöker undvika skitfilm, så jag är helt övertygad att det finns sämre, men..

The Midnight Meat Train - var det första jag tänkte när jag såg frågan.

Slutet på den gör mig bara irriterad!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |