nytt competetive spel

Permalänk
Inaktiv

nytt competetive spel

hej..

söker ett nytt spel att spela.
gärna med ranksystem så som lol, dota, cs eller liknande..
gärna där man möter andra och kan spela med eller emot sina vänner.

dem jag nämnt spelar jag redan och har tröttnar på. Har kollat på rocket league men det är inte så lockande..

Permalänk
Medlem

Overwatch?

Permalänk
Skrivet av anon217901:

hej..

söker ett nytt spel att spela.
gärna med ranksystem så som lol, dota, cs eller liknande..
gärna där man möter andra och kan spela med eller emot sina vänner.

dem jag nämnt spelar jag redan och har tröttnar på. Har kollat på rocket league men det är inte så lockande..

Overwatch är ju hyffsad bra =).. Sen finns ju heroes of the storm

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibariku:

Overwatch?

är det bra?
tycker det känns precis som tf2.
är competetive delen bra? hur funkar ranksystemet.

Skrivet av teddysbear:

Overwatch är ju hyffsad bra =).. Sen finns ju heroes of the storm

hots är värdelöst IMO,, då det inte är så individuellt. hatar upplägget att alla delar xp och inga items

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

är det bra?
tycker det känns precis som tf2.
är competetive delen bra? hur funkar ranksystemet.

hots är värdelöst IMO,, då det inte är så individuellt. hatar upplägget att alla delar xp och inga items

Själva spelet är riktigt bra, rankingsystemet behöver dock finslipas lite. Men i stora drag går du upp i rank när du vinner och ner när du förlorar. Hur mycket du går upp eller ner avgörs av hur du har presterat (damage, heealing done mm) jämfört med hur andra har presterat med den karaktären på den banan.

Dock inga items eller xp under matchen, utan det enda som gäller är att ladda upp sin Ultimate ability, och spela som ett lag för objective naturligtvis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibariku:

Själva spelet är riktigt bra, rankingsystemet behöver dock finslipas lite. Men i stora drag går du upp i rank när du vinner och ner när du förlorar. Hur mycket du går upp eller ner avgörs av hur du har presterat (damage, heealing done mm) jämfört med hur andra har presterat med den karaktären på den banan.

Dock inga items eller xp under matchen, utan det enda som gäller är att ladda upp sin Ultimate ability, och spela som ett lag för objective naturligtvis.

låter helklart spännande. man tröttnar inte på de olika spellägena?
finns som match? alltså typ deathmatch utan objectives

Permalänk
Medlem

@anon217901: Rocket League är nog för dom flesta roligare än det ser ut så om du inte provat själv så kan det va värt att ge det en chans. Spela med handkontroll isåfall om det finns tillgängligt.

Permalänk
Medlem

Smite kanske?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Squallie:

@yepsson: Rocket League är nog för dom flesta roligare än det ser ut så om du inte provat själv så kan det va värt att ge det en chans. Spela med handkontroll isåfall om det finns tillgängligt.

har flera kompisara som spelar som säger samma sak, samtidigt som några refunda direkt

haha har kollat mycket och det lockar inte riktigt men kanske får ge det en chans

Permalänk
Medlem

@anon217901: Finns 4 spellägen i dagsläget, dock inget renodlat death match. Här är de olika lägena förklarade http://overwatch.gamepedia.com/Game_Modes

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dukieee:

Smite kanske?

glömde lista det.. gillar det själv men alla mina polare hatar det av någon anledning

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Chibariku:

@yepsson: Finns 4 spellägen i dagsläget, dock inget renodlat death match. Här är de olika lägena förklarade http://overwatch.gamepedia.com/Game_Modes

ok, tackar ska ta mig en titt..

Permalänk
Medlem

@anon217901: Starcraft 2 LotV är helt okej faktiskt! 1v1 så du kan inte skylla på någon annan när du fölorar,
Har du inte djupdykt i RTS världen så är det kanske dags...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av anon217901:

har flera kompisara som spelar som säger samma sak, samtidigt som några refunda direkt

haha har kollat mycket och det lockar inte riktigt men kanske får ge det en chans

Köp det, och se till att du testar det med polare, inte solo, så ska du nog bli lika positivt överraskad som jag.

Ett annat spel som överraskat mig positivt är Rainbow Six Siege, jag har tyckt det såg tråkigt ut men gav det en chans när de hade free weekend, och det blev ett köp direkt. De har dock problem med fuskare på de högsta rankerna (som de lovar att de ska fixa soon™...) men jag har knappt märkt av det då jag inte direkt spelar på så höga ranks.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harddrive:

@yepsson: Starcraft 2 LotV är helt okej faktiskt! 1v1 så du kan inte skylla på någon annan när du fölorar,
Har du inte djupdykt i RTS världen så är det kanske dags...

för mkt mikra och makra för mig har faktiskt st2 men fastnade aldrig LotV? ny expansion?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Phukkitt:

Köp det, och se till att du testar det med polare, inte solo, så ska du nog bli lika positivt överraskad som jag.

Ett annat spel som överraskat mig positivt är Rainbow Six Siege, jag har tyckt det såg tråkigt ut men gav det en chans när de hade free weekend, och det blev ett köp direkt. De har dock problem med fuskare på de högsta rankerna (som de lovar att de ska fixa soon™...) men jag har knappt märkt av det då jag inte direkt spelar på så höga ranks.

får väl görat

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

ok, tackar ska ta mig en titt..

Trådtipps.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1428273-overwatch-ar-de...
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1332957-blizzards-overw...

Glöm inte att kolla senare inlägg i trådarna för att se vad folk anser numera om spelet gentemot när många införskaffade det. I mitt fall så tröttnade jag på det löjligt snabbt men det är helt enkelt inte i min smak.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem

@anon217901: LotV är en ny expansion, ja. Mechanics är något som man övar upp och inte ens tänker på när man spelar sen.. när man väl lärt sig att tajma basics så blir det rätt så kul. Proffs spelare som t.ex. spelar protoss ligger runt 80 APM (actions per minute) som egentligen inte är så mycket alls.

Heartstone kanske?
Fifa?
Street fighter?

Varför överhuvudtaget datorspel? Börja lira Magic the Gathering eller något kanske? Sen om man vill finns ju mtgo som är online versionen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harddrive:

@yepsson: LotV är en ny expansion, ja. Mechanics är något som man övar upp och inte ens tänker på när man spelar sen.. när man väl lärt sig att tajma basics så blir det rätt så kul. Proffs spelare som t.ex. spelar protoss ligger runt 80 APM (actions per minute) som egentligen inte är så mycket alls.

Heartstone kanske?
Fifa?
Street fighter?

Varför överhuvudtaget datorspel? Börja lira Magic the Gathering eller något kanske? Sen om man vill finns ju mtgo som är online versionen.

ok, känns så tidskrävande

hatar sportspel, men älskar skate serien
heartstone är rätt slappt men faller bort då jag inte kan spela med mina vänner mer än 1v1 åt gången.
gillar tanken med bräd/kortspel har börjat med pokemon go. rätt kul haha.
det släpps inte så mkt competetive inriktade spel tyvärr känns de som.. hoppas BF1 blir bra.

Permalänk
Medlem

@anon217901: Tänk bara på om du börjar med MtG eller liknande så kan det blir en dyr hobby ;P men det är kul att tävla. Och så är det ganska beroendeframkallande ..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Harddrive:

@yepsson: Tänk bara på om du börjar med MtG eller liknande så kan det blir en dyr hobby ;P men det är kul att tävla. Och så är det ganska beroendeframkallande ..

alla bra hobbys är dyra

Permalänk
Medlem

Jag vill slå ett slag för Block n Load, F2P på Steam – detta då communityt behöver växa lite.
En blandning av TF2 och Minecraft fast inte alls.
Se trailer: https://www.youtube.com/watch?v=C14Q-fsgbLM

Visa signatur

🛜🫀: HP ProDesk 400 G3, i5 6500, 8GB DDR4, Intel X520-DA2
🐳🐧: AMD R5 3600 | Google Coral.ai | ASRock X570D4U-2L2T | Silverstone CS381 | 80GB DDR4 | 8 HDD BTRFS RAID1
⌨️🎮: R9 3900X | RTX 2080 LC | Acer XF270HUA | 96GB @ 3200 | MSI X570 MPG G EDGE WIFI | CORSAIR C70
🎞🎶: LG OLED55C8 | Epson TW3200 | Onkyo TX-NR646 | Infinity Reference 61/51 mk2 | Shield TV V2 | minhembio.com

Permalänk
Medlem

@Phukkitt: Ang. Rainbow Six: Siege, så har jag lirat på de högre rankerna när spelet var nytt, plat 3/ diamond. Ddos, exploits och fuskare är vardagsmat där. Då ( ca 6 mån sen ) snackades det om anti-fusk och att banna exploiters och ddosare. Inget av det där har hänt vad jag vet. Ubisoft bryr sig inte om någon fuskar i deras spel. Jag kan dock säga att man kan köpa R6: Siege om man har 4 st andra att spela med och man inte tänker ta spelet allt för seriöst, då kan spelet vara väldigt roligt.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Skrivet av anon217901:

är det bra?
tycker det känns precis som tf2.
är competetive delen bra? hur funkar ranksystemet.

hots är värdelöst IMO,, då det inte är så individuellt. hatar upplägget att alla delar xp och inga items

competetive delen är helt ok men som några säger behöver finslipas. Men spelet förövrigt är otroligt roligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gauz:

@Phukkitt: Ang. Rainbow Six: Siege, så har jag lirat på de högre rankerna när spelet var nytt, plat 3/ diamond. Ddos, exploits och fuskare är vardagsmat där. Då ( ca 6 mån sen ) snackades det om anti-fusk och att banna exploiters och ddosare. Inget av det där har hänt vad jag vet. Ubisoft bryr sig inte om någon fuskar i deras spel. Jag kan dock säga att man kan köpa R6: Siege om man har 4 st andra att spela med och man inte tänker ta spelet allt för seriöst, då kan spelet vara väldigt roligt.

Kul grej ang. det; Ubi postade nyss en massa info om säsong 3, och meddelade dessutom att de kommer implementera BattlEye: http://rainbow6.ubi.com/siege/en-US/news/detail.aspx?c=tcm:15...
Säsong 3 börjar nästa tisdag, men det lär väl dröja lite längre innan de börjar köra med BattlEye om jag tolkar dem rätt. Det tog dem en jäääääääkla tid, men bättre sent än aldrig antar jag.

Finns info ang. de nya operators här med: https://blog.ubi.com/rainbow-six-siege-operation-skull-rain-r...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon217901:

låter helklart spännande. man tröttnar inte på de olika spellägena?
finns som match? alltså typ deathmatch utan objectives

Fast samma kan du väl säga om allt annat, typ i LoL spelar du samma 5vs5 karta om du inte vill köra ARAM eller 3vs3, Dota är nog lika, samma med Smite. Grejen med Overwatch, samma med LoL är olika karaktärer med olika färdigheter, iofs så har inte Overwatch 100+ hjältar som i LoL.

Om du gillar springa runt skjuta spel så är nog Overwatch ditt bästa alternativ, spelet sålde väldigt bra och är populärt. Verkar även som att Blizzard kommer investera i E-sport delen i Overwatch, så själva "competitive" kommer troligtvis bli bättre, men kommer ta tid.