Permalänk
Medlem

Windowsplatta

Gav en gammal Android platta till en liten grabb. Vill testa Windows den här gången. Ett plus vore med HDMI utgång. Är Asus T100HA-FU029T ett bra val? Stödjer Chromecast Windows plattor? Plattan ska användas mest till film och slösurf därför vore hdmi en fördel.

Permalänk
Medlem

@Lorault: Chromecast är endast till för Android enheter eller webbläsaren Chrome. Om jag skall vara helt ärlig så fungerar appar absolut bäst på iPad. Men om du absolut inte vill ha Apple så ta en Sony platta. Den Windows plattan du kollar på är som "en billig laptop" med 32GB HDD dvs "Inte så kul"

Permalänk
Medlem

@tearzyo: Har kikat på denna platta. https://www.inet.se/produkt/1972937/asus-transformer-book-t10... 64GB SSD. Men Chromecast kommer alltså inte fungera eller även om jag installerar Chrome?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

@tearzyo: Har kikat på denna platta. https://www.inet.se/produkt/1972937/asus-transformer-book-t10... 64GB SSD. Men Chromecast kommer alltså inte fungera eller även om jag installerar Chrome?

Kan styra Chromecast från min PC med Chrome så borde väl fungera från en platta också.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Tackar. Satsar på den plattan när jag kommit hem nästa vecka. Om det inte finns fullt stöd för chromecast så har jag telefonen.

Permalänk
Medlem

@Lorault: Berätta gärna hur den kändes när du lekt med den ett tag.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

osäker på hur nya atom processorn är men har en platta med gammla Z3735F och kan säga att den funkar felfritt om man bortser från att den är lite små seg till å från, men då är det även bara 2gb ram.

samt man får vara väldigt försiktig med HDMI'n då den har en tendens att glappa en del och är ganska skör (kan säkert också vara att det är en Lamina platta jag har) men kan va värt å nämna iallafall.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

@Gambit_2K: Hämtadé plattan. Mycket nöjd med köpet. Inget hackande eller dylikt. Operativsystemet är 64-bit Wndows. Ska lägga upp bild på plattan i visa ditt senaste inköp. Man bör satsa på 4GB plattan. Plattan med 2GB RAM lär käkas upp direkt.

Permalänk
Medlem

@Lorault
Fortfarande nöjd med köpet?
Har spanat in denna till frun som behöver något smidigare än den snart 10år gamla 15" laptopen, när hon ska läsa en kurs i andra sidan landet. Kommer mest användas när hon är på resande fot. Också sugen på att testa Windows 10, har en några år 10" androidplatta. 10" känns som en lagom storlek och smidigt att kunna separera skärm och tangentbord, 4Gb ram och 64Gb lagring ger mycket för pengarna. Har stort förtoende för Asus som tillverkare och dom ger 2år garanti. Tycker den känns svårslagen i sin prisklass.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segge:

@Selfish
Fortfarande nöjd med köpet?
Har spanat in denna till frun som behöver något smidigare än den snart 10år gamla 15" laptopen, när hon ska läsa en kurs i andra sidan landet. Kommer mest användas när hon är på resande fot. Också sugen på att testa Windows 10, har en några år 10" androidplatta. 10" känns som en lagom storlek och smidigt att kunna separera skärm och tangentbord, 4Gb ram och 64Gb lagring ger mycket för pengarna. Har stort förtoende för Asus som tillverkare och dom ger 2år garanti. Tycker den känns svårslagen i sin prisklass.

Jag är nöjd med köpet men vissa irritationsmoment har jag märkt. Exempelvis fastnar pekaren av någon anledning när man använder touchpaden (får trycka på en tangent i tangetbordet) så hoppar den igång. Det finns också en Microsd stöd om du vill ha yttterligare lagring. Men plattan är mycket för pengarna alla fall. Om hon ska hålla plattan mycket så rekommenderar jag pekpenna. Finns risk att man klickar fel med fingrarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Jag är nöjd med köpet men vissa irritationsmoment har jag märkt. Exempelvis fastnar pekaren av någon anledning när man använder touchpaden (får trycka på en tangent i tangetbordet) så hoppar den igång. Det finns också en Microsd stöd om du vill ha yttterligare lagring. Men plattan är mycket för pengarna alla fall. Om hon ska hålla plattan mycket så rekommenderar jag pekpenna. Finns risk att man klickar fel med fingrarna.

Tack för den snabba återkopplingen. Nu hoppas jag dustin får iväg ordern idag som dom påstår om beställningar som görs före kl 16

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81