Permalänk
Medlem

Uppgradering inför framtiden!

Sommarjobbar nu och kände att det var dags att uppgradera datorn med pengarna med tanke på Battlefield 1 och annat trevligt som kommer under vintern. Lirar en jävla massa CS på toppnivå så jag behöver även lite extra FPS där (har ~250fps med drops till 150fps ibland, inte optimalt). Sen blir det en del DayZ, H1Z1, Dead by daylight med kompisar osv, men huvudsaken är att få bra fps på Battlefield 1 och ha ett bra bygge för framtiden.

Just nu sitter jag på detta;

Asus P8P67 LE
Corsair 8GB 1333Mhz DDR3
Intel Core i5 2500 (Cooler Master Hyper 212 EVO)
Nvidia GTX 960 (Asus Strix)
Corsair CX 600W

1TB Samsung HDD
120GB HyperX Fury SSD
Cooler Master Elite 430

Min budget ligger på 6500kr, kan möjligtvis gå upp om det är viktigt.
Frågan är om jag ska ha en i5a eller i7a? Utifrån det jag läst är i5 mer bang for the buck för gaming, så där sparar jag en tusenlapp..
Det jag tittat på just nu är ett uppgraderingskit från Webhallen (LÄNK) och ett GTX 980 (LÄNK) då de säljer ut dessa för sjukt låga priser, vilket blir 6139kr. Dock undrar jag lite om det är ett så jättebra val eftersom jag bara får 8GB RAM (1600Mhz), dock tror jag inte att jag någonsin överskridit 8GB. Egentligen vill jag dessutom ha ett nytt chassi, men tror inte jag har råd med det i min budget. Bryr mig egentligen inte hur datorn ser ut, så det gör inget.

Så vad tror ni, kära Sweclockare? Help me out!

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smurfeNn:

Sommarjobbar nu och kände att det var dags att uppgradera datorn med pengarna med tanke på Battlefield 1 och annat trevligt som kommer under vintern. Lirar en jävla massa CS på toppnivå så jag behöver även lite extra FPS där (har ~250fps med drops till 150fps ibland, inte optimalt). Sen blir det en del DayZ, H1Z1, Dead by daylight med kompisar osv, men huvudsaken är att få bra fps på Battlefield 1 och ha ett bra bygge för framtiden.

Just nu sitter jag på detta;

Asus P8P67 LE
Corsair 8GB 1333Mhz DDR3
Intel Core i5 2500 (Cooler Master Hyper 212 EVO)
Nvidia GTX 960 (Asus Strix)
Corsair CX 600W

1TB Samsung HDD
120GB HyperX Fury SSD
Cooler Master Elite 430

Min budget ligger på 6500kr, kan möjligtvis gå upp om det är viktigt.
Frågan är om jag ska ha en i5a eller i7a? Utifrån det jag läst är i5 mer bang for the buck för gaming, så där sparar jag en tusenlapp..
Det jag tittat på just nu är ett uppgraderingskit från Webhallen (LÄNK) och ett GTX 980 (LÄNK) då de säljer ut dessa för sjukt låga priser, vilket blir 6139kr. Dock undrar jag lite om det är ett så jättebra val eftersom jag bara får 8GB RAM (1600Mhz), dock tror jag inte att jag någonsin överskridit 8GB. Egentligen vill jag dessutom ha ett nytt chassi, men tror inte jag har råd med det i min budget. Bryr mig egentligen inte hur datorn ser ut, så det gör inget.

Så vad tror ni, kära Sweclockare? Help me out!

Bäst om du köper begagnat i7 3770k, kommer hålla ett bra tag till. För c.a 500kr kan du få 16gb snabba minnen som passar ditt moderkort. 480 8gb är bättre än 980.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Србо:

Bäst om du köper begagnat i7 3770k, kommer hålla ett bra tag till. För c.a 500kr kan du få 16gb snabba minnen som passar ditt moderkort. 480 8gb är bättre än 980.

Alright så du tror på en beg. i7 3770k och ett 980? Lär ju behöva nytt grafikkort för att klara BF1 med bra fps...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS ROG Strix Z790-F
Intel Core i9-13900K w/ Noctua NH-D15S
ASUS STRIX RTX 4080 OC
Corsair Dominator Platinum RGB 32GB DDR5

Permalänk
Avstängd
Skrivet av smurfeNn:

Alright så du tror på en beg. i7 3770k och ett 980? Lär ju behöva nytt grafikkort för att klara BF1 med bra fps...

Skickades från m.sweclockers.com

Om priset är rätt, personligen skulle jag nog köpt ett GTX 1070.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Nyfiken, CS på toppnivå? Nick, meriter?