Sega kontrar Nintendo NES Classic Edition med mini-Mega Drive

Permalänk
Medlem

Nej jag kör på min Radica megadrive isåfall. Den kör megadrive hårdvara och kan moddas för att kunna koppla in kasetter. Gjorde en mod på den precis för att fixa till ljudet. Original så har den distorterat ljud.

OT: Jag tror inte den är något för mig p.g.a emulering, AV inkoppling och IR(!) Kontroller. Den är inte speciellt upphetsande generellt.

Permalänk
Skrivet av Nyhet:

Nintendo är inte det enda företaget som vill dra nytta av kundernas retrokärlek. Med Mega Drive Classic Game Console gör dock Sega en något annorlunda satsning än den gamla ärkerivalen.

Läs hela artikeln här

Kotaku disagrees

http://kotaku.com/no-sega-doesnt-have-its-own-mini-genesis-17...

Permalänk
Medlem

och där dog hela debatten.. you proved it.

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Livsnjutare 😎

Den bärbara konsolen / versionen kan nog få ett köp utav mig!

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk

... Inget Shining Force? *FACEPALM*
Nåja. Kul med kontrollerna, i alla fall.

Permalänk
Medlem

Det verkar nästan roligare att snikra ihop en egen liten hallon-låda och köra retropie än detta to be honest.
Varför kan inte både Nintendo och Sega inse att nyutgåvor/uppdaterade versioner av Snes, Nes, Nintendo 64, Gamecube, Master System, Mega Drive, Dreamcast och är någonting vi, framförallt oss födda på 80-talet och som växte upp med dessa konsoler, eftersträvar utan att behöva bygga sjaskiga och ibland onödigt krångliga emulator-burkar?
Självklart är det möjligen inte ekonomiskt försvarbart att lansera en nyutgåva för varje konsol, nej. Utan gör istället en universal konsol som kan ta alla kontrollers som man kan köpa till för 2-300:- eller nåt.
Vore drömmen.
Please Nintendo och Sega, lyssna på vad vi eftersträvar istället för dessa halvfärdiga och urusla 3:e parts-utgåtvor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Det verkar nästan roligare att snikra ihop en egen liten hallon-låda och köra retropie än detta to be honest.
Varför kan inte både Nintendo och Sega inse att nyutgåvor/uppdaterade versioner av Snes, Nes, Nintendo 64, Gamecube, Master System, Mega Drive, Dreamcast och är någonting vi, framförallt oss födda på 80-talet och som växte upp med dessa konsoler, eftersträvar utan att behöva bygga sjaskiga och ibland onödigt krångliga emulator-burkar?
Självklart är det möjligen inte ekonomiskt försvarbart att lansera en nyutgåva för varje konsol, nej. Utan gör istället en universal konsol som kan ta alla kontrollers som man kan köpa till för 2-300:- eller nåt.
Vore drömmen.
Please Nintendo och Sega, lyssna på vad vi eftersträvar istället för dessa halvfärdiga och urusla 3:e parts-utgåtvor.

Skickades från m.sweclockers.com

Det blir nog svårt att tjäna något på en sån produkt med dina krav, snarare lär de gå back på varenda en de säljer. Det du pratar om är i princip Wii och Wii U och deras VC och det kommer kosta betydligt mer än så. Speciellt om man ska ha adaptrar för tidigare generationers kontroller men också stöd för fysiska kassetter och optiskt media.

Samtidigt hade det varit intressant att se hur en sån officiell produkt skulle bli om den fick kosta vad det kostade. Seriösa retrospelare som har äkta spelkassetter lär ha råd att lägga ut ett par tusen på en sån produkt trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det blir nog svårt att tjäna något på en sån produkt med dina krav, snarare lär de gå back på varenda en de säljer. Det du pratar om är i princip Wii och Wii U och deras VC och det kommer kosta betydligt mer än så. Speciellt om man ska ha adaptrar för tidigare generationers kontroller men också stöd för fysiska kassetter och optiskt media.

Samtidigt hade det varit intressant att se hur en sån officiell produkt skulle bli om den fick kosta vad det kostade. Seriösa retrospelare som har äkta spelkassetter lär ha råd att lägga ut ett par tusen på en sån produkt trots allt.

Ja det är väl det som sätter stopp för en sån här produkt, allt jobb med emuleringen och få den att funka korrekt. Inte ekonomiskt försvarbart tyvärr.

Hade en sån här konsol funnits att köpa hade jag inte haft några invändningar om den så kostade runt 3-4000:- för all nostalgikänsla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag spelade knappt Sega Mega Drive utan det jag kommer ihåg att jag spelat är väl typ Sonic-spelen. Blir nog ändå ett köp utav båda konsolerna förutsatt att man kommer kunna använda en adapter och koppla konsolen till HDMI-uttaget på datorskärmen. Nintendo i ena och Sega i andra skulle vara fett!

En adapter kommer inte fungera. En aktiv omvandlare, skulle kunna göra jobbet, men en sådan kostar mer än konsolen du vill köra på HDMI uttaget. Personligen anser jag nog att det är en grov miss att inte ha uppskalning i spelkonsolen, och HDMI ut. Trots att enheten är från 2012...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.