Permalänk
Inaktiv

Jag har kastat alla mina Pokémon's och jag är bara lvl 9. Dom känns ju helt värdelösa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Som tröst så tänkte jag inte på det där med lvl och kläckte precis ett 10km-ägg på lvl 7. Tror inte min Mr.Mime kommer vara speciellt användbar

Skrivet av Marticus:

Spara resten av dina 10km-ägg till lvl 20 i fortsättningen ☺

Stämmer verkligen detta? Har läst lite olika om det, men tycker de flesta säger att CP:n man får av de kläckta ägget baseras på den lvl:n du fick ägget på.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Stämmer verkligen detta? Har läst lite olika om det, men tycker de flesta säger att CP:n man får av de kläckta ägget baseras på den lvl:n du fick ägget på.

Finns nästan ingen bekräftad info alls tyvärr, men för att göra det jobbigare så har jag läst mest att ägg cappar vid lvl 20, så man bör spara dom.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Alla mina ägg är från lvl1-2 så kan rapportera hur det går sen.
Kommer nog kläcka dem imorrn när jag tar lvl20+

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Spara resten av dina 10km-ägg till lvl 20 i fortsättningen ☺

Har bara ett, men sparar det nu

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Inaktiv

Ingen som vet ifall det går att byta team på något vänster?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikron:

Ingen som vet ifall det går att byta team på något vänster?

Det finns inget enkelt sätt, men det ryktas att man, som i ingress, kan framföra sina behjärtansvärda skäl till niantic och hoppas att de lyssnar.
http://fraghero.com/heres-how-you-can-change-your-pokemon-go-...

Permalänk

Någon som kan förklara hur ägg fungerar? är det bara random eller ngt? jag har hittlils bara fått 5km och 2km. Och hur funkar det med incubators? jag har bara en orange. Har sett andra med flera blå. Hur får man de?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fantgrenen:

Någon som kan förklara hur ägg fungerar? är det bara random eller ngt? jag har hittlils bara fått 5km och 2km. Och hur funkar det med incubators? jag har bara en orange. Har sett andra med flera blå. Hur får man de?

Ja, när man får ägg, vilken typ de är och vad de innehåller är slumpmässigt (vissa pokemon kan dock bara komma ur ägg med längre sträcka). Man får några till när man når vissa nivåer och de går också att köpa i butiken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Elgot:

Det finns inget enkelt sätt, men det ryktas att man, som i ingress, kan framföra sina behjärtansvärda skäl till niantic och hoppas att de lyssnar.
http://fraghero.com/heres-how-you-can-change-your-pokemon-go-...

Drog iväg ett litet krokodiltårsmeddelande!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mikron:

Drog iväg ett litet krokodiltårsmeddelande!

Berätta gärna hur det går. Det finns nog fler som är intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Har bara läst om det ett par gånger på reddit. Och då var det alltid i en post från data dumpen som gjordes där de listade upp saker som dom hade tagit reda på via den datan dom hade.
En av dom var då att det baseras på när man får ägget och inte när det kläcks.

Om det nu stämmer vet jag inte om något har beprövat men det är allafall vad dom tycks tro efter ha gått igenom koden som dom fick tag på.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle testa detta nu när jag skaffat ny mobil (sony xperia z5).
Men av nån anledning så har det fastnat efter karaktär skapandet.

Visa signatur

MB: ASUS Prime X570-P
CPU: AMD Ryzen 5 3600X
GPU: SAPPHIRE Radeon RX5700 XT Nitro+ 8G OC
32GB ram

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Tycker seriöst spelet blir sämre ju högre lvl man blir. Pokemons flyr nu, de hoppar ur bollen gång på gång, du får helt slut på bollar o måste campa pokestops.
Att CP sedan scalear med lvls e också dumt. Varför ens ge en starter pokemon i början om den är helt värdelös redan efter 20 minuters spelande när du hittar en Rattata med 60cp.

Känns onödigt att ens satsa på att power uppa öht förrens lvl 30, då du kan få de starkaste pokemonsen och en pokemon du fått på lvl 22 utklassas lätt av en från lvl 25 osv.
Att det dessutom endast finns pidgey o rattata i 80% av landet e ju grymt tråkigt.

Så många udda design beslut..

Tycker istället level endast ska öka chansen att hitta sällsyntare pokemons samt öka chansen att hitta starkare mons. Liksom att det ändå finns en liten chans att du hittar ett monster på lvl 8 som är din starkaste även på lvl 30.

Jag håller med dig. Spelet tappar verkligen ju längre man kommer. Inte nog med att varje ny level tar så fruktansvärt mycket längre att ta sig igenom än den förra, även det du nämner om att fånga Pokémon börjar bli irriterande. Jag behöver några mer Weedle för att kunna uppgradera en hela vägen, men varenda jävla Weedle flyr oavsett dess CP. Andra flyr efter fem perfekta kast och helt plötsligt har man slut på pokébollar. Dessutom är det inget kul när spelet förespråkar att man sparar alla Pokémon man ska uppgradera tills man har ett lucky egg, för annars tar levlarna orimligt lång tid.

Istället för fokus på att fånga och slåss med Pokémon blir det, ju högre level man får, mer fokus på att fånga skräp som Pidgey och massuppgradera dem för maximalt XP.

Trist då jag gillade det mycket i början, men nu har jag inte spelat på några dagar.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

På tal om slut pokébollar. Tar snart lvl20 (gjort 0 evolves, kläckt 0 ägg) och har bara tre stops i stan, bommar ni mycket eller blir det bra mycket svårare snart?

Inte köpt nå bollar såklart.

Visa signatur

Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

På tal om slut pokébollar. Tar snart lvl20 (gjort 0 evolves, kläckt 0 ägg) och har bara tre stops i stan, bommar ni mycket eller blir det bra mycket svårare snart?
http://bergers.tv/image.php?di=IXUW
Inte köpt nå bollar såklart.

Well, missar mycket vissa sessioner och vissa ingenting. Vissa hoppar ut på bra kast osv osv. Sen om man inte rör sig mellan stops tar dom slut fort. Ska tilläggas att dom flesta bara har 350items som max. Du har ju köpt uppgradering till 1k. Ett tag fick jag mest revives/potions på stoppen så fick bara plats med under 50 bollar och dom försvann snabbt när man inte gick runt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alligatorn:

Well, missar mycket vissa sessioner och vissa ingenting. Vissa hoppar ut på bra kast osv osv. Sen om man inte rör sig mellan stops tar dom slut fort. Ska tilläggas att dom flesta bara har 350items som max. Du har ju köpt uppgradering till 1k. Ett tag fick jag mest revives/potions på stoppen så fick bara plats med under 50 bollar och dom försvann snabbt när man inte gick runt.

Yea men om du räknar ser du att jag slängt nästan alla pots/revives (har 80~ hyper pots).
Har faktiskt inte sparat pots/revives före jag köpte 1000 slots, man har fan inte plats för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Läste nu att tack vare att Nintendo gjorde större förlust en väntat skjuter de upp lanseringen av Pokémon GO Plus till september -.-

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@BergEr Det är svårare som lvl 25+ att fånga än när man var lvl 10-15 jag är också snart lvl20 och jag märker redan att lätta monster cp100 bara kan springa iväg efter 1 försök bara trots ett perfekt kast så visst ska man spara sina bollar, längre fram om du fortsätter spela kommer du få brist på bollarna oavsett hur många du har.

Tycker det är en märklig kurva man blir högre lvl men spelet blir samtidigt svårare? jag förstår verkligen inte logiken bakom detta eller spelet kanske är menat som pay 2 win du måste köpa bollar i deras jävla shop så dom tjänar pengar suck...

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Yea men om du räknar ser du att jag slängt nästan alla pots/revives (har 80~ hyper pots).
Har faktiskt inte sparat pots/revives före jag köpte 1000 slots, man har fan inte plats för det.

Jo jag förstår, jag har lite svårt att slänga saker vad det än gäller så sitter ofta upp mot 100 revives i bagen
Tar bort 10-20st om jag är på g mot något stop eller så. Men blir nog en bag upgrade om jag pallar ta några gym.

Permalänk
Medlem

@HazZarD Fan. Jag är level 15 och upplever att många av de Pokémon jag försöker fånga flyr direkt efter en till tre perfekta kast med bollarna.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag tycker fångandet inte alls är konsekvent, jag är lvl 21 atm, och har upplevt fastän jag får ''Great'' med en ultra ball på en Pokémon, så smiter den lik förbannat, sen efter det kastet, provade jag en vanlig röd pokeball - får samma Pokémon på första kastet utan någon som helst ''Nice, great, excellent osv''.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Skrivet av Ostbiten:

Jag tycker fångandet inte alls är konsekvent, jag är lvl 21 atm, och har upplevt fastän jag får ''Great'' med en ultra ball på en Pokémon, så smiter den lik förbannat, sen efter det kastet, provade jag en vanlig röd pokeball - får samma Pokémon på första kastet utan någon som helst ''Nice, great, excellent osv''.

Antagligen något % system.
Så är lite kasta tärning fast du gör oddsen bättre.

Känns logiskt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

@HazZarD Fan. Jag är level 15 och upplever att många av de Pokémon jag försöker fånga flyr direkt efter en till tre perfekta kast med bollarna.

ja tyvärr blir det bara värre, dom måste ju fan ändra nåt alltså för med tiden lär ju folk tröttna det ska inte bli svårare ju mer tid man lägger ner snarare tvärtom, eller lägg in nån odds att träffa på rare pokemons borde ju öka annars lär man inte ha motivation till att lvla alls för man känner ju inte att man fått nåt värt besväret..

Permalänk
Medlem

Är bara level 17, men tycker inte att "pokemons flyr" är ett problem.

Kastar enbart glittrande curve-balls...

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av HazZarD:

ja tyvärr blir det bara värre, dom måste ju fan ändra nåt alltså för med tiden lär ju folk tröttna det ska inte bli svårare ju mer tid man lägger ner snarare tvärtom, eller lägg in nån odds att träffa på rare pokemons borde ju öka annars lär man inte ha motivation till att lvla alls för man känner ju inte att man fått nåt värt besväret..

Fast spel brukar väl bli svårare ju längre in man kommer, eller..?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Brukar ju bli svårare saker att fightas mot.. men dom lätta pokemon borde inte bli svårare.
Men visst är det samma pokemn med betydligt högre CP är en sak.. men en Pidgy CP10 borde bara bli lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Brukar ju bli svårare saker att fightas mot.. men dom lätta pokemon borde inte bli svårare.
Men visst är det samma pokemn med betydligt högre CP är en sak.. men en Pidgy CP10 borde bara bli lättare.

Min upplevelse är inte att de med låg CP blir svårare, allt under 100 är ju säkra fångster med vanlig pokeboll. Men de blir ju helt klart mindre vanliga, vilket gör totala upplevelsen svårare. Framförallt när en Pidgey cp10 fyller exakt samma funktion som en cp500 (=evolve).

Permalänk

Asså jag har inget problem med att dom hoppar ur bollen men Fan vad galen man blir när dom flyr efter ett /flera kast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

nja men som sagt rattatas eller pidgeys är ju fan otroligt att common skit ska vara så svårt ibland redan för mig som lvl 19, går jag tillbaka när jag var lvl 10 så räckte att kasta bollen en gång, nu kan som sagt ibland bara 1 försök göra att den flyr eller oftast du kastar lätt 6-7 gånger och den jäveln hoppar ur oavsett hur bra du prickar så man blir straffad lite ju högre lvl man blir och då är nåt väldigt fel..