Begränsa tillgång/låsa appar och inställnignar (Android)

Permalänk
Medlem

Begränsa tillgång/låsa appar och inställnignar (Android)

Jag undrar vad ni använder för app(ar) för att begränsa möjligheterna att ändra inställningar och installera appar osv?

Min pojk är lite för klåfingrig och är inne och pillar med saker han inte vet vad det är och jag börjar bli lite less på att rätta till, avinstallera eller göra factory reset för att rätta till allt.

Det jag vill kunna begränsa är ffa installation av appar och att ändra inställningar. Det gör inget om appen kostar några kronor så länge den funkar enkelt och problemfritt.

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag hade en app som hette AppLock eller något liknande där man kunde välja vilka appar och sådant som skulle vara låsta och krävde ett lösenord för att öppna.

Vill minnas att det funkade fint för mig och ungen min kunde inte installera några appar eller ha något annat bus för sig med telefonen

Permalänk
Medlem

Jag lade in applock i mina barns mobiler när de var mindre och det fungerade perfekt. När man försöker komma åt en låst funktion måste man ange ett lösenord. I princip så kan man låsa vad som helst på telefonen. En app som är klart värt att köpa tycker jag.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.domobile.ap...

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb