Permalänk
Avstängd

Bra pizzeria på Södermalm?

Ansvarar för en grabb lite nu som då i sommar och undrar om någon kan tipsa om någon utmärkt pizzeria på Söder? Grabben gillar nämligen pizza och vill bjuda denne på Söders bästa pizza.

Någon som vet?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Primo Ciao Ciao på Bondegatan är bra. Lite dyrare än andra, men det kan det vara värt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd

Tack för tipset @alex5555! Ser riktigt bra ut.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Pane Vino har grym italiensk pizza. Inte direkt en "pizzeria", kanske. Men värt ett besök!

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Avstängd

Tack för tipset @Nioreh83. Lite väl tjusigt kanske men intressant!

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kolla även in Vapiano, de har rätt goda (om än lite dyra) pizzor men även pasta om du skulle gilla detta också! Lite mer exotiskt än "vanliga" pizzerior, men värt åtminstone ett besök IMHO!

Annars rekommenderar jag starkt pizzerian vid Tekniska Högskolans tunnelbana (inte på Södermalm, men tar väl ca 10 minuter med tunnelbanan från Slussen), precis intill ingången på "norra sidan" (d.v.s. motsatta sidan mot utgången till KTH). Minns inte namnet, men det är inte Dino Pizza som finns på Valhallavägen utan man får gå ner en trappa till tunnelbanan så är den precis där (man kan se tunnelbanespärrarna därifrån). De har riktigt goda pizzor där som vi studenter tycker om, och som ni också säkert skulle gilla!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Omnipollos Hatt kanske? Svåra hipstervibbar, men fantastiskt bra pizzor och öl (kanske inte för grabben). Också väldigt trevligt klientel, och personalen är jätteduktiga.

Visa signatur

Any machine is a smoke machine if you use it wrong enough - AvE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Minns inte namnet, men det är inte Dino Pizza som finns på Valhallavägen utan man får gå ner en trappa till tunnelbanan så är den precis där (man kan se tunnelbanespärrarna därifrån). De har riktigt goda pizzor där som vi studenter tycker om, och som ni också säkert skulle gilla!

Hört många som blivit matförgiftade där. En kompis bodde i korridor i närheten och den pizzerian var svartlistad.

Skrivet av Baalex:

Omnipollos Hatt kanske? Svåra hipstervibbar, men fantastiskt bra pizzor och öl (kanske inte för grabben). Också väldigt trevligt klientel, och personalen är jätteduktiga.

Angående pizzorna och ölen tycker jag raka motsatsen.
Personalen vet jag inget om.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Kolla även in Vapiano, de har rätt goda (om än lite dyra) pizzor men även pasta om du skulle gilla detta också! Lite mer exotiskt än "vanliga" pizzerior, men värt åtminstone ett besök IMHO!

Annars rekommenderar jag starkt pizzerian vid Tekniska Högskolans tunnelbana (inte på Södermalm, men tar väl ca 10 minuter med tunnelbanan från Slussen), precis intill ingången på "norra sidan" (d.v.s. motsatta sidan mot utgången till KTH). Minns inte namnet, men det är inte Dino Pizza som finns på Valhallavägen utan man får gå ner en trappa till tunnelbanan så är den precis där (man kan se tunnelbanespärrarna därifrån). De har riktigt goda pizzor där som vi studenter tycker om, och som ni också säkert skulle gilla!

Verkligen? Ingen i vårt lunchsällskap tyckte den var god. Samtliga tyckte att det var alldeles för salt. Kanske otur.

Jag skulle rekommendera pizza hut, det är kul. Deras dubbelmozzarella är sjukt god och buffé är ju nice. Finns väl en på götgatan. Fast om man bara gillar tunn pizza går det ju bort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Imaculent:

Hört många som blivit matförgiftade där. En kompis bodde i korridor i närheten och den pizzerian var svartlistad.

Skrivet av UprightCitizen:

Verkligen? Ingen i vårt lunchsällskap tyckte den var god. Samtliga tyckte att det var alldeles för salt. Kanske otur.
Skickades från m.sweclockers.com

Wut! Aldrig haft detta problem tidigare, och då har man ju ätit där ett par ggr med studiekamraterna. Men om så är fallet så kanske man bör undvika stället! Synd, för det var faktiskt en av de bättre pizzorna jag haft här i Stockholm!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Ansvarar för en grabb lite nu som då i sommar och undrar om någon kan tipsa om någon utmärkt pizzeria på Söder? Grabben gillar nämligen pizza och vill bjuda denne på Söders bästa pizza.

Någon som vet?

Bistro Bananas är bäst enligt mig och då är jag en riktig pizza kille. Spännande ingredienser/pålägg också.

http://bistrobananas.se

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Avstängd

Oj, jävlar. Tack för tipsen @oobum @Icte @Baalex @Imaculent @UprightCitizen @Markusas.

Detta var tydligen rätt ställe att fråga på. Vi kommer att besöka flera av pizzeriorna så det är bra med många tips!

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Skrivet av Icte:

Wut! Aldrig haft detta problem tidigare, och då har man ju ätit där ett par ggr med studiekamraterna. Men om så är fallet så kanske man bör undvika stället! Synd, för det var faktiskt en av de bättre pizzorna jag haft här i Stockholm!

Går också KTH, vi testade den då vi hade hört att den skulle vara bra men blev väldigt besvikna. Men det kan ju ha varit en tillfällighet, kanske ordinarie personal var sjuk eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska nog också testa nån av alla dessa ställen. Kul att testa något nytt

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Avstängd

Ja, det fanns många bra förslag @alex5555.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av UprightCitizen:

Går också KTH, vi testade den då vi hade hört att den skulle vara bra men blev väldigt besvikna. Men det kan ju ha varit en tillfällighet, kanske ordinarie personal var sjuk eller nåt.

Skickades från m.sweclockers.com

Mycket intressant. Jag blev nämligen bjuden dit för första gången ca 2013 och har varit där ca 10 ggr. Alltid haft bra mat och service (inte alltid pizza dock utan deras kebab också) och vi har alltid gillat maten där! Senast jag var där var i januari i år och då var det bra serverat den gången också, men nu blev man lite orolig! Aja

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Vapiano skall en hålla sig långt borta ifrån,. De är för pizza vad Burger King är för hamburgare..

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.