Permalänk
Medlem

Någon som mer som har problemet med att när man spelat klart en runda och poäng tavlan ska komma upp så lägger spelet bara av och går ut till Win ?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Black TG . CPU: Intel i7 10700K Moderkort: MSI Z490 A-PRO. Kylare: Noctua NH-D15S GPU: ASUS GeForce RTX 3070 8GB DUAL OC V2 HDD: M.2 Samsung 970 EVO Plus 500GB, SSD:Samsung 860 EVO 1TB. Minne: Corsair 32GB DDR4 3200Mhz Veng RGB PRO. PSU: Corsair RM750X 750W V2 : Skärm : ASUS 27" ROG Swift PG279Q G-Sync Operativsystem: Windows 11 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskaaarn:

Någon här som ska till Shanghai? Är sugen men har ingen biljett än, säljs massor på taobao men vet inte hur legit det är, nån med erfarenhet?

Ser hellre matchen hemma än att fara till smoggen

Tar nästan en dag att resa och turneringen börjar om två dagar, du lär fara snart om du ska se den på plats =D

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ser hellre matchen hemma än att fara till smoggen

Tar nästan en dag att resa och turneringen börjar om två dagar, du lär fara snart om du ska se den på plats =D

Tänkte finalhelgen isånafall, bor i Hong Kong för tillfället så bara 2-3 timmar bort

Visa signatur

Слава Україні!

Permalänk
Inaktiv

Vad hände med SweClockers Steamgrupp? Bara 200 medlemmar, in och joina! http://steamcommunity.com/groups/DotA2Swec

Permalänk
Skrivet av Dythian:

Vilka heroes tycker ni man bör spela om man vill gå upp i MMR?

Jugger

Permalänk
Medlem

Tjena boys.

ca 100 matcher och säkert lika många communication abuse reports skickade tänker jag nu att det är dags att försöka styra nog med steamfriends som spelar Dota 2 för att till slut kunna få ihop 5mans att spela tillsammans med.

Just nu ligger jag på 2100 MMR, och är mest bekväm med att spela 3-5-roller. Favoriter är Tide, Dazzle, Timbersaw och Shadow Shaman. Jag är öppen för kritik och taggad på att utvecklas, och spelar gärna tillsammans med folk med högre MMR än mig ifall någon orkar ha med mig som lärjunge. Jag är dock först och främst ute efter mogna, lugna, sköna lirare att spela tillsammans med då jag får sån där cancer av flamande kids och tokiga ryssar...

Mitt accountname är Albinlj, och jag nickar helt enkelt "Albin". Adda mig gärna, jag spelar alla möjliga kvällar och eftermiddagar i veckan.

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

Vad hände med SweClockers Steamgrupp? Bara 200 medlemmar, in och joina! http://steamcommunity.com/groups/DotA2Swec

Brukar folk hänga i chatten när de letar folk? Jag har nu gått med i gruppen men det verkar dött bland kommenterarna, senaste är gjord i juni 2014 och har inte sett någon alls i chatten.

Permalänk
Medlem

Hade kusin på besök och han var sugen på att testa en match DOTA 2 efter att ha kört basic tutorial (han spelar vanligtvis LoL). Det skulle han inte gjort för två spelare i det motsatta laget körde över hans team totalt (52 vs 17) och de tog bra tid på sig att vinna, speciellt när de var i hans bas. Han klagade över att det inte fanns någon "Surrender" knapp som i LoL. Finns det någon sådan? Hur är matchmakingen annars för mitt konto är lvl 1 (har aldrig spelat någon match) och det kändes som att de som fick 25 kills var hade lirat Dota2 innan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade kusin på besök och han var sugen på att testa en match DOTA 2 efter att ha kört basic tutorial (han spelar vanligtvis LoL). Det skulle han inte gjort för två spelare i det motsatta laget körde över hans team totalt (52 vs 17) och de tog bra tid på sig att vinna, speciellt när de var i hans bas. Han klagade över att det inte fanns någon "Surrender" knapp som i LoL. Finns det någon sådan? Hur är matchmakingen annars för mitt konto är lvl 1 (har aldrig spelat någon match) och det kändes som att de som fick 25 kills var hade lirat Dota2 innan.

Ditt kontos lvl har ingen betydelse. Beroende på hur bra man är kalibreras du mot vilka du får spela mot, om man aldrig spelat ett game förut kan jag tänka mig att man får spela bland de som är någonstans i mitten på skillnivå första matchen ( dessa kommer fortfarande vara mycket bättre än nybörjare). Men efter ett par matcher får man möta spelare som är mer på din nivå i skicklighet, men man får som nybörjare nästan räkna med att medspelare kommer bli arga när man spelar dåligt. Ett förslag är att spela med någon kompis till en början innan man fått känsla för spelet.
Angående surrender knappen tycker jag att det är bra att den inte finns, det är alldeles för lätt för ens eget lag att ge upp om den funnits. Har lyckats vända flera matcher som sett helt hopplösa ut.

Visa signatur

ASUS Strix 980Ti, i5 6600k, 16GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade kusin på besök och han var sugen på att testa en match DOTA 2 efter att ha kört basic tutorial (han spelar vanligtvis LoL). Det skulle han inte gjort för två spelare i det motsatta laget körde över hans team totalt (52 vs 17) och de tog bra tid på sig att vinna, speciellt när de var i hans bas. Han klagade över att det inte fanns någon "Surrender" knapp som i LoL. Finns det någon sådan? Hur är matchmakingen annars för mitt konto är lvl 1 (har aldrig spelat någon match) och det kändes som att de som fick 25 kills var hade lirat Dota2 innan.

Spelade ni spelläget "Limited Heroes" så förstår jag. Där har jag märkt att folk går in och trollar och har totalt lekstuga. Dock så vet Dota inte hur bra du är. Du kan ju faktiskt vara ett proffs utan att du själv vet om det. Efter några matcher tror jag det jämnas ut så du hamnar med likasinnande. Bara att "stå ut" ett antal matcher så kommer det lossna!

GLHF

Visa signatur

Intel Core i7 6700k - MSI SLI PLUS - EVGA GTX 970 SC ACX - EVGA 750 G2 - Corsair Vengance LPX 8gb DDR4 2666MHz x 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Växla:

Ditt kontos lvl har ingen betydelse. Beroende på hur bra man är kalibreras du mot vilka du får spela mot, om man aldrig spelat ett game förut kan jag tänka mig att man får spela bland de som är någonstans i mitten på skillnivå första matchen ( dessa kommer fortfarande vara mycket bättre än nybörjare). Men efter ett par matcher får man möta spelare som är mer på din nivå i skicklighet, men man får som nybörjare nästan räkna med att medspelare kommer bli arga när man spelar dåligt. Ett förslag är att spela med någon kompis till en början innan man fått känsla för spelet.
Angående surrender knappen tycker jag att det är bra att den inte finns, det är alldeles för lätt för ens eget lag att ge upp om den funnits. Har lyckats vända flera matcher som sett helt hopplösa ut.

Är det MMR grejen som spelar roll som folk snackar om?
Faktum är att ingen blev arg på honom eftersom han faktiskt fick flest kills. Däremot var det en annan som dog 15 gånger tror jag early game och alla trodde han var en feeder.

Skrivet av Torr:

Spelade ni spelläget "Limited Heroes" så förstår jag. Där har jag märkt att folk går in och trollar och har totalt lekstuga. Dock så vet Dota inte hur bra du är. Du kan ju faktiskt vara ett proffs utan att du själv vet om det. Efter några matcher tror jag det jämnas ut så du hamnar med likasinnande. Bara att "stå ut" ett antal matcher så kommer det lossna!

GLHF

Nope, det var faktiskt All Pick.
Tänkte att ingen föds med kunskap om hur man spelar Dota 2 Men iofs finns det väl folk som gör nya accs som spelat innan.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Keeper of Traditions

Någon annan som fått sjuka FPS drops helt plötsligt? Det brukar rulla på i över 100, nu ligger det runt 20-40.
Är det den senaste grafikdrivrutinen, eller är det Valve som gjort något?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av DunderKlumpen:

Någon annan som fått sjuka FPS drops helt plötsligt? Det brukar rulla på i över 100, nu ligger det runt 20-40.
Är det den senaste grafikdrivrutinen, eller är det Valve som gjort något?

Det verkar ha försvunnit efter en nedgradering av grafikdrivrutinerna.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

http://www.dota2.com/687

Vet inte riktigt vad jag tycker om det här...

Ändrar spelet varje patch istället för att balansera det. Är det verkligen vad alla vill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

http://www.dota2.com/687

Vet inte riktigt vad jag tycker om det här...

Ändrar spelet varje patch istället för att balansera det. Är det verkligen vad alla vill?

Går inte att nå perfekt balans, ändring är fint.
Blir så tråkigt att se samma saker hela tiden.
I 6.86 varje game = invoker, OD, bh, specter, lion, chen, zeus, vr, beastmaster, ebola. Noll jävla variation i MM och knappt i turneringar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Går inte att nå perfekt balans, ändring är fint.
Blir så tråkigt att se samma saker hela tiden.
I 6.86 varje game = invoker, OD, bh, specter, lion, chen, zeus, vr, beastmaster, ebola. Noll jävla variation i MM och knappt i turneringar.

Ja men balans som i att skfita runt heroes, dock med nya ranked ap kommer vi inte se samma op heroes hela tiden ändå. Nya items och ändringar i banan kan man inte ha alla patcher :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Relive:

Ja men balans som i att skfita runt heroes, dock med nya ranked ap kommer vi inte se samma op heroes hela tiden ändå. Nya items och ändringar i banan kan man inte ha alla patcher :/

Med tanke på att förra patchen kom för 130 dagar sen eller nå sånt så tycker jag det är ok. Det är ju inte som att vi får nya items och omgjord karta varannan vecka.

Har inte läst allt (ska göra det nu, kom just hem) men såg klippen av DC. Ändringarna på banan var ju ganska små men verkar sköna.
Items var ju inte direkt gamebreaking kändes det som, enchantress lär vara fin nu (om den inte blev nerfad pga nya item1).

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

6½ timme tills Manila Major drar igång!

Permalänk
Medlem

Fy fan vilken bra turnering! Längtar tills TI6.

GRATTIS OG!!

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Hade kusin på besök och han var sugen på att testa en match DOTA 2 efter att ha kört basic tutorial (han spelar vanligtvis LoL). Det skulle han inte gjort för två spelare i det motsatta laget körde över hans team totalt (52 vs 17) och de tog bra tid på sig att vinna, speciellt när de var i hans bas. Han klagade över att det inte fanns någon "Surrender" knapp som i LoL. Finns det någon sådan? Hur är matchmakingen annars för mitt konto är lvl 1 (har aldrig spelat någon match) och det kändes som att de som fick 25 kills var hade lirat Dota2 innan.

Lite sent svar men det fungerar så att när du går in i spelet för första gången så kan du välja vilken typ av erfarenhet du haft tidigare. Om du aldrig spelat liknande spel tidigare, om du spelat liknande spel så som LoL i detta fall. Eller om man har spelat just Dota tidigare. Beroende på vilken så möter du bättre/sämre spelare, väljer du att du aldrig spelat något liknande så möter du andra som valt det också och som även dom är nya konton. Visserligen finns det folk som gör smurfs också för att trolla nybörjare. Man kan inte ge upp i Dota, vilket är ganska bra på ett vis, men man borde enligt mig ändra fountain (alltså spawnen) så att man inte kan bli fountain-farmad/spawnkill då det inte tillför något annat än att det laget som är överlägset får högre score och det andra laget konstant dör utan att kunna göra något. Finns exempel där en viss hero blivit extremt farmad och kan tanka fountain, riktigt tråkigt att det går överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

@Mocka: Spelläget Captain's mode, Captain's draft har "surrender" bara att skriva gg i allchatten

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Lite sent svar men det fungerar så att när du går in i spelet för första gången så kan du välja vilken typ av erfarenhet du haft tidigare. Om du aldrig spelat liknande spel tidigare, om du spelat liknande spel så som LoL i detta fall. Eller om man har spelat just Dota tidigare. Beroende på vilken så möter du bättre/sämre spelare, väljer du att du aldrig spelat något liknande så möter du andra som valt det också och som även dom är nya konton. Visserligen finns det folk som gör smurfs också för att trolla nybörjare. Man kan inte ge upp i Dota, vilket är ganska bra på ett vis, men man borde enligt mig ändra fountain (alltså spawnen) så att man inte kan bli fountain-farmad/spawnkill då det inte tillför något annat än att det laget som är överlägset får högre score och det andra laget konstant dör utan att kunna göra något. Finns exempel där en viss hero blivit extremt farmad och kan tanka fountain, riktigt tråkigt att det går överhuvudtaget.

Skrivet av actiwe:

@Mocka: Spelläget Captain's mode, Captain's draft har "surrender" bara att skriva gg i allchatten

Haha det var längesedan jag skrev det där Tack för informationen. Har inte rört DOTA2 men kollar ibland på matcher, ser verkligen skoj ut.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av actiwe:

@Mocka: Spelläget Captain's mode, Captain's draft har "surrender" bara att skriva gg i allchatten

Det gäller väl bara i Lobby och inte i MatchMaking?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Det gäller väl bara i Lobby och inte i MatchMaking?

Ja.

Permalänk
Medlem

@Friterad: Möjligt faktiskt, spelar inte CM eller CD själv

Visa signatur

Progamer

Permalänk
Medlem

Kikar International via DotaTV och återigen är ljudet hackigt och även kameran. Var så till och från förra året också, varför fixar de inte sådant...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kanske lite offtopic. Jag spelar inte Dota 2 själv men ville testa och se skillnaden när Vulkan är aktiverat. Kan dock inte ställa in vilken API man ska använda under grafikinställningarna. Var ändrar jag det?

Edit:
Nevermind, jag hittade det på nätet själv

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Kanske lite offtopic. Jag spelar inte Dota 2 själv men ville testa och se skillnaden när Vulkan är aktiverat. Kan dock inte ställa in vilken API man ska använda under grafikinställningarna. Var ändrar jag det?

Högerklicka på Dota2 i Steam -properties - DLC - Ticka i vulkan support.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Högerklicka på Dota2 i Steam -properties - DLC - Ticka i vulkan support.

Jo det hade jag gjort redan när jag laddade ner det. Jag löste det sedan
Man ska lägga till dessa komandon -vconsole -vulkan

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare