Permalänk

Grafik-kort till dator

Hej jag har haft den här datorn ett tag: https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/lenovo-h50-5...
Och jag undrar om jag kommer kunna skaffa ett spel grafik kort till den som tex ett gtx 750.
Tacksam för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrik801:

Hej jag har haft den här datorn ett tag: https://www.netonnet.se/art/dator/stationardator/lenovo-h50-5...
Och jag undrar om jag kommer kunna skaffa ett spel grafik kort till den som tex ett gtx 750.
Tacksam för svar

Vad har du för budget?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Det skulle du kunna, även om din processor är liite svag.

GTX 750 är dock inget spelkort enligt mig, möjligtvis ett riktigt kasst sådant. Köp något beggat ist

Permalänk

@DozeN: Tack för svar! Ska bara spela Riktigt mainstream spel som overwatch och cs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av henrik801:

Vad menas med det?
2000-12000?

Permalänk
Medlem

180W nätagg kanske lite klent?

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk
Medlem

Det är tänkbart att ett 750ti skulle kunna funka trots 180W nätagg då cpun har tdp på 65W, men det blir inte med några stora marginaler. Allt beror på hur välbyggt nätagget är.

Det är litet konstigt att Lenovo ens har valt att stoppa i ett gt730 då grafikdelen i A10 7800 är relativt kraftfull. Jag skulle tippa det sitter i bara att för sälja bättre då Geforce = spel. Det är tom tänkbart att R7 med 512 shaders är kraftfullare än Gt730, litet beroende på hur det är konfigurerat. Vissa av OEM-gpuer är riktigt skumma.

Visa signatur

Ryzen 5800x, B450m Mortar Max | 32GB Crucial Ballistix Black DDR4 3200MHz | MSI Radeon RX 6700XT Gaming X | Kingston KC2500 M.2 2TB | Corsair RM650X V2 650W | Phanteks Eclipse P400 | LG 32UD59

Permalänk
Medlem

Om man ber om hjälp så får man ju ge en budget. 1060 räcker långt förmodligen för din användning.

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: inte med den där datorn och dessutom har svårt att tro att ett 180w nätagg (av okänd kvalite) kommer räcka till ett gtx 1060 och hans cpu kommer vara flaskhals också.

har han råd så borde han bygga / låta någon bygga ihop en ny dator åt honom.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheStudent:

@DanKar1994: inte med den där datorn och dessutom har svårt att tro att ett 180w nätagg (av okänd kvalite) kommer räcka till ett gtx 1060 och hans cpu kommer vara flaskhals också.

har han råd så borde han bygga / låta någon bygga ihop en ny dator åt honom.

Missade nätagget där, herregud vad svagt! Han får helt enkelt skaffa en ny PSU med

Permalänk
Hedersmedlem

@henrik801 *Tråd rensad*

Tagit bort tramssvar, vänligen svara seriöst på våra hjälpsamma medlemmars relevanta frågor annars kommer tråden att låsas.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

@CooingPendulum: haha ja de verkar som att dom bygger verkligen såna datorer så att man inte kan byta ut någonting eller överklocka utan att köpa en hel ny dator eller byta ut halva existerande datorn..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheStudent:

@DanKar1994: haha ja de verkar som att dom bygger verkligen såna datorer så att man inte kan byta ut någonting eller överklocka utan att köpa en hel ny dator eller byta ut halva existerande datorn..

Har ju varit känt länge att märkesdatorer är en mardröm att sätta in andra delar i.