Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Låt bli att XP-grinda då? Det enda jag ser när du skriver är "jag trycker ner gaspedalen lite extra, och nu går det fortare än vad jag vill :(". Låt bli att fånga 50 dubletter och sansa dig lite.

Jag har spelat i två veckor och är på nivå 12. Antingen går det för fort att gå upp i nivå eller så spelar du rätt mycket?

lvl 12 på två veckor, du kan ju typ inte spelat spelet isf? Eller gör du det med flit? Alltså levla långsamt så du ska spela längre? För när du blir lvl 12 får du lucky egg, har du då sparat på dig massa skit så evolvar du allt, du blir 14-15 på 30 min. Sen gör du om samma sak vid nästa lucky ägg.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D AIRFLOW | Moderkort: ASUS Prime Z790-P WIFI | Processor: Intel Core i7 13 700k 3.4 GHz | Processorkylare: Arctic Liquid Freezer II 280 A-RGB | RAM: DDR5 Corsair Vengeance 64 GB 5600 MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 4080 Gaming OC - 16 GB | Nätaggregat: Corsair RM 1000e W | Hårddisk | WD Black SN850X 2 TB Gen 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

lvl 12 på två veckor, du kan ju typ inte spelat spelet isf? Eller gör du det med flit? Alltså levla långsamt så du ska spela längre? För när du blir lvl 12 får du lucky egg, har du då sparat på dig massa skit så evolvar du allt, du blir 14-15 på 30 min. Sen gör du om samma sak vid nästa lucky ägg.

Finns inte en chans att man har nog med pokémons för att ett lucky egg ska vara värt på lvl12.
På lvl19 drog jag två ägg och tog lvl23, slösade dock minst 5min på transfer och att jag kollade på annat när animationen tog slut.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag levlade till 24 sen la jag ner, råkade kolla på en stream och såg hur sjukt orättvist spelet är.
Vi har 3 gym (cirka 20 minuter promenad mellan varje) och 4 stops med cirka 10min promenad mellan varje) på streamen hade han 6 st pokestops han kunde ta utan att flytta på sig, sen längs med den gatan fanns ytterligare 30 stops. Alla gick att ta på under 10 minuter.

Jag förstår att det är svårt att hitta landmarks i mindre orter, men det finns fan inget som motiverar att det måste vara ett pokestop på varenda jävla grej inne i städerna.

Visst är det så, det är ett helt annat spel på glesbygden/småorter jämfört med större städer.
Jag var till en större stad för ett par dagar sedan, ett pokestop per kvarter och på det största torget fanns det flera pokestops och samtliga hade lures dessutom!
Ska man lira i de högre divisionerna så är glesbygden hopplöst. Men jag använder pokemon huvudsakligen som en motivation till att cykla minst två timmar per dag, och sedan gå på promenad en timma på kvällen. Att jag får köpa pokeballs för riktiga pengar är surt, men jämfört med ett gymkort blir det fortfarande billigare

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av monoleg:

Förlåt...fotstegen har varit glitchade från dag ett.

Verkligen inte, jagade mons perfekt hela första veckan och några dagar in på att det släpptes i Sverige.

Skrivet av trickeh2k:

Alltså vad fan? Med senaste 0.31-uppdateringen till iOS så har dom tagit bort battery saver mode?

Det buggade ju till och från ändå, så man får hoppas det införs med vettigare funktion.

Skrivet av Chibariku:

Pokevision är ju resultatet av ett ickefungerande tracking system.

Klassiskt argument. Kartor fanns innan fotsteget skevade ur. Det är snarare produkten av nyfikenhet och lathet. Har inget emot dem, men argumentet används ju även vid ändamål då mjukvaror öppnas för att otillåten mjukvara ska bli tillgänglig, vilket alltid leder till piratkopiering eller liknande. Grundtanken från Pokevisions skapare var nog en, men jag förstår att bla Niantic inte är glada i idén.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattiiss:

I måndags var jag på nivå 9. Då brände jag ett ägg för att kunna hanka mig upp till nivå 12 så jag skulle kunna få tag i bättre bollar. Det är enda gången jag har aktivt satsat på att avancera till högre nivåer. Annars spelas det väl en stund var och varannan dag. En kompis som spelat i drygt en vekca är på nivå 17, och han är mer ute och aktivt jagar (bor dessutom på Kungsholmen, där det är minst sagt gynnsamma förhållanden). Annars känner jag nog ingen som är högre än nivå 15-20, och då är det ganska sansade spelare. Så jag tycker det låter som att du spelar rätt mycket om du når en så hög nivå på så kort tid. Därav slutsatsen att om du tycker det går för fort kanske du inte ska trycka så hårt på gasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Alltså varför i helvete får jag aldrig 10km ägg? får bara 2 och 5km och vips är 9ägg fulla med skräpägg jag varken kan slänga eller bryr mig om, är det så för er andra lvl20+ ?

Är alltså 10 km-ägg markant bättre än de andra? Jag har bara kläckt ett ägg hittills och har inte fått några nya sen jag var typ nivå 8 eftersom det är fullt i hönshuset. Nu har jag två 10-ägg och åtta stycken 5 km, där det enda jag kläckt var ett på 5 km. Ska jag skatta mig lycklig, eller har du bara otur på senare nivåer?

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Kimball:

Klassiskt argument. Kartor fanns innan fotsteget skevade ur. Det är snarare produkten av nyfikenhet och lathet. Har inget emot dem, men argumentet om fotstegen känns inte skarpt.

Fast även innan det "skevade ur" så var det ett dåligt system, utan tvekan. Att de sen sätter stopp för tredjepartstjänster och samtidigt tar bort sina egna funktioner, det är helt skevt.

Niantic verkar vara ett sånt företag som tror sig veta vad spelarna vill, utan att fråga vad spelarna vill. I princip alltid en extremt dålig strategi.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Fast även innan det "skevade ur" så var det ett dåligt system, utan tvekan. Att de sen sätter stopp för tredjepartstjänster och samtidigt tar bort sina egna funktioner, det är helt skevt.

Niantic verkar vara ett sånt företag som tror sig veta vad spelarna vill, utan att fråga vad spelarna vill. I princip alltid en extremt dålig strategi.

Jag tyckte hela idén var lite intressant, det var ju inte effektivt, men att finna saker perfekt via en kompass ala Diablo 3 är ju inte heller roligt imho. Tyckte systemet var en okej avvägning mellan hållaihanden och slumpmässighet.

Sen nä, Niantic verkar inte ha kundfokus högst upp på listan, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Verkligen inte, jagade mons perfekt hela första veckan och några dagar in på att det släpptes i Sverige.

Det buggade ju till och från ändå, så man får hoppas det införs med vettigare funktion.

Klassiskt argument. Kartor fanns innan fotsteget skevade ur. Det är snarare produkten av nyfikenhet och lathet. Har inget emot dem, men argumentet används ju även vid ändamål då mjukvaror öppnas för att otillåten mjukvara ska bli tillgänglig, vilket alltid leder till piratkopiering eller liknande. Grundtanken från Pokevisions skapare var nog en, men jag förstår att bla Niantic inte är glada i idén.

Fanns säkert tidigare men när man oftast bara har 3-6 pokemon på nearby där jag bor och inget sätt att se avståndet på så började jag köra med pokevision iaf.

När fotstegen fungerade hade man ju iaf en ärlig chans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimball:

Njae RNG, fick inte mitt första 10km ägg förrän lvl 21..

Har fått fyra och är lvl 15. dock vill man kanske inte ha dom på låg level då dom får så låg cp. kommer ta en evighet att kläcka dom, när jag cyklar sakta, 10-15km/h måste jag cykla 8km för att få 2km. har testat flera gånger och får aldrig mer än hälften av sträckan. var någon dag då jag cyklade 2 mil och kläckte mitt 5km ägg precis i tid till att jag kom hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tauc:

Har fått fyra och är lvl 15. dock vill man kanske inte ha dom på låg level då dom får så låg cp. kommer ta en evighet att kläcka dom, när jag cyklar sakta, 10-15km/h måste jag cykla 8km för att få 2km. har testat flera gånger och får aldrig mer än hälften av sträckan. var någon dag då jag cyklade 2 mil och kläckte mitt 5km ägg precis i tid till att jag kom hem.

Vad jag vet så sänkte de hastigheten i senaste patchen till runt 11km/h som max

Permalänk
Medlem

ja som sagt 10km äggen kan ju visserligen kläcka monster från 5 och 2 km ägg också men vafan man vill ju ha nåt monster som bara finns i 10km ju ,ser många som tar över gym med monster från dom där äggen och själv får man bara låglvl ägg trots lvl 21.. börjar bli lite trött och att man inte kan ta bort ägg man inte vill ha är också jävla värdelöst.

Och äggen är ju cappade vid lvl 20 så får man ett 10km ägg vid lvl 15 så är det bara att öppna det ingen ide spara det tills senare då det baseras på lvl man är när man får det och inget annat och det blir ett slöseri oavsett :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

Vad jag vet så sänkte de hastigheten i senaste patchen till runt 11km/h som max

Nämns ingenting om det i patch noten, har du någon annan källa? Hade ju varit fint med en indikator när man går över hastigheten, cyklar till jobbet så hade ju varit fint med iaf 20 km/h så man kunde få det tillgodoräknat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Chibariku:

Nämns ingenting om det i patch noten, har du någon annan källa? Hade ju varit fint med en indikator när man går över hastigheten, cyklar till jobbet så hade ju varit fint med iaf 20 km/h så man kunde få det tillgodoräknat.

Det finns ingen officiell information om sådant, men det de säger är ju "walk to hatch this egg"...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det finns ingen officiell information om sådant, men det de säger är ju "walk to hatch this egg"...

Förvisso, synd att distansmätningen laggar så mycket att det blir svårt att testa sig fram också. Är det 11 km/h kan man ju inte ens ta med den på löpturen längre :/

Permalänk
Medlem

Vet någon vad max CP på magikarp är? Har några runt 140-144 men vet ej om man skall evolva en av dem eller vänta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DOGE:

Vet någon vad max CP på magikarp är? Har några runt 140-144 men vet ej om man skall evolva en av dem eller vänta.

Min högsta är på 150, har sett folk med 170. Du kan nog hitta ännu högre beroende på vilken level du är på. Vilken level är du på?

Permalänk
Mattecoach

@DOGE: Viktigare än CP är ju dock IV.

Permalänk
Medlem

Hittade en trevlig sida för att visa IV på all mina Pokemon:
www.pokeadvisor.com

Den kan sortera på IV, senaste och CP. Klockrent för att bestämma vilka man ska spara och kasta.

Mvh
z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Det är väl delvis sant? Jag har läst att IV i Pokémon GO ska påverka som mest 10%. Så om man hittar en Pokémon med 20% bättre CP, så bör den ändå vara bättre oavsett IV om jag förstått det hela rätt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Förvisso, synd att distansmätningen laggar så mycket att det blir svårt att testa sig fram också. Är det 11 km/h kan man ju inte ens ta med den på löpturen längre :/

Jag sprang med min igår och det fungerade, fast som vanligt inte perfekt. Fungerar dock alltid dåligt på cykeln även om man kör långsamt. Har läst någonstans att det beror på att den använder gyrofunktionen i mobilen för att konfirmera att man går (stegräknarfunktionen).

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Mr:

Det är väl delvis sant? Jag har läst att IV i Pokémon GO ska påverka som mest 10%. Så om man hittar en Pokémon med 20% bättre CP, så bör den ändå vara bättre oavsett IV om jag förstått det hela rätt...

Men det är fortfarande möjligt att uppgradera den med sämre CP. Det går åt mer start dust och candy men du får en "starkare" pokemon.

Så har jag förstått det....
/z

Visa signatur

C2D E6300 @ 3.2HGz 1.2V | Thermalright 120 Extr. | Gainward 8800 GT Golden Sample |Samsung 2x500Gb | Corsair VX 550V | Antec P182 [img]http://valid.x86-secret.com/cache/banner/421648.png[/img]

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Finns inte en chans att man har nog med pokémons för att ett lucky egg ska vara värt på lvl12.
På lvl19 drog jag två ägg och tog lvl23, slösade dock minst 5min på transfer och att jag kollade på annat när animationen tog slut.

Är level 14 nu och har just fått ihop tillräckligt med pidgey/weedle och candy för att köra ett ägg effektivt, får se vad man landar på sen, sen är det bara att börja om från börjar med att samla pidgey/weedle + candy.

@Henrik-W: Sätt fast telefonen på benet, då borde ju stegräknaren fungera även med cykel.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av xpanterx:

Är level 14 nu och har just fått ihop tillräckligt med pidgey/weedle och candy för att köra ett ägg effektivt, får se vad man landar på sen, sen är det bara att börja om från börjar med att samla pidgey/weedle + candy.

Hur många tänker du köra ungefär samtidigt? Gissar att det är bra att ha så mycket tålamod som möjligt för när man går upp i level blir det ju bökigare hela tiden att fånga nya för de blir starkare.....

/z

Visa signatur

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Chibariku:

När karaktären springer så räknas inte avståndet, är vad jag hört.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Mattecoach

@Mr Mr: Ja, den är bättre just nu, men den har bäst potential om den har högst CP (viktigast är dock fortfarande attacker).

Permalänk
Medlem

nice

så jävla fett me nice

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Skrivet av zonar:

Hittade en trevlig sida för att visa IV på all mina Pokemon:
www.pokeadvisor.com

Den kan sortera på IV, senaste och CP. Klockrent för att bestämma vilka man ska spara och kasta.

Mvh
z

Tack! Den med 141cp hade 75% IV så det får bli den.

Nvm, fick precis en 158 med 87%IV

Permalänk
Medlem

@zonar: Har över 30st, läste att 30st är det man hinner med, men har lite extra ifall att

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

@Mr Mr: Ja, den är bättre just nu, men den har bäst potential om den har högst CP (viktigast är dock fortfarande attacker).

IV måste du mena.

Och viktigast är ju "ras", sen attacker