Permalänk

Söker tangentbord !

Hej alla Sweclockers Det är nämnligen så att jag ska åka till dreamhack winter 2016 och behöver därför köpa ett tangentbord som inte har Marcos och ingen numpad. Alltså väldigt litet eftersom det finns så lite plats på dh. Helst under 700 ungefär! Tack på förhand!

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk

?????

Visa signatur

Gpu:RX 580 8 GB nitro+|CPU:I7-3770k|16gb ddr3|Seasonic focus 650|

Permalänk
Medlem

Det du letar efter är ett så kallat sextio procentigt (60%) tangentbord. Om du inte är ute efter något speciellt så kan du ta dig till närmsta Elgiganten, Media Markt etc. och införskaffa dig ett för 200kr. Denna eller denna till exempel.

Visa signatur

● Active

Permalänk
Inaktiv

@thecokeman:
Mekaniska Alternativ:
60% ISO (Nordic): Pok3r (Över budget)
68% ANSI: Magicforce (Under Budget)

P.S. Finns nästan inga brädor som har Marcos, (Jag har aldrig sett något) D.S.

Permalänk
Medlem

@anon257891: Har du någon åsikt om Magicforce-brädan? Jag har sneglat på den för att ta med till jobbet/skolan men är osäker på kvalitet. Hur presterar OUTEMU(?)-switchar jämfört med cherry-mx? Hur är byggkvaliteten jämfört med t. ex. ett ducky?

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

@Release:
Kort sagt: Extremt prisvärd!

Längre Sagt:
Använde iofs bara outemu-brytarna en väldigt liten stund (Bytte till Zealios-brytare), men Outemo upplevde jag som aningens mindre "raspiga" än Cherry MX. Och teknisk livslängd på brytarna är nog inget som man behöver bekymra sig över i praktiken (ircc så har Outemu högre MTBF än Cherry?).

Överlag så är ju byggkvaliten god, väl i klass med de mekaniska "gaming-brädorna", om än inte riktigt lika god som Ducky, dock är det inte långt borta (å andra sidan är priset väldigt bra! 1/3 av ett Ducky One!).

Jag gillar 68% Layouten skarpt!

Sen finns ju Magicforcen att få tag i med t.ex. Gateron eller Khali-brytare också och med (färdig) bakgrundsbelysning (till något högre pris).

P.S. Legenden/Fonten på medföljande Keycapsen är ju dock blä (enligt min subjektiva åsikt), men standardbottenrad och MX-stammar gör ju det till ett mindre problem. D.S.

P.S.
Permalänk
Medlem

@anon257891: Då låter det som en bra lösning för mig. Och jag kan hålla med om att legenderna ser hemska ut (om än inte så hemska som vissa gaming-modeller har valt med sina kantiga, "tuffa" typsnitt) men eftersom det är ansi blir det ju en smal sak att byta ut dem. Tack för tipset, det är sällan Magicforce ens nämns här på swec och jag funderade på vad det kan bero på. Jag är ännu mer brydd i den frågan nu.

TS: förlåt för kapning.

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz

Permalänk
Inaktiv

@Release:
P.S. Att fylla tomrummet under PCBn med lite gammal musmatta eller ljuddämpningsmatta höjde "kvalitetskänslan" ett par snäpp och gav ett trevligare ljud. Enkel "moddning" med bra resultat (skruvarna sitter under gummifötterna), är f.ö. sant för de flesta brädor som inte har alltför påkostade chassin IMO D.S.

Permalänk
Medlem

@anon257891: Du bara sprutar ur dig bra tips idag!

Visa signatur

Moderkort: GIGABYTE B550 AORUS PRO V2 PSU: Corsair RM850X CPU: AMD Ryzen 5 5600X Kylare: NZXT Kraken Z53 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO 10G LHR RAM: G.Skill Trident Z 32GB (4x8GB) DDR4 / CL16 / 3200 MHz