Permalänk
Medlem

@anon81912: fick också 11 på sidorna och typ en 20mm på botten. Riktig tjockis till tumstock dock

Permalänk
Medlem

Beställde precis från CDON rean för 4990.
Den tickar alla boxar jag ha.

Permalänk
Skrivet av phanto:

Beställde precis från CDON rean för 4990.
Den tickar alla boxar jag ha.

Beställde precis den från CDON för samma pris. Det stod dock inget kring leveransdatum. Vanligtvis brukar det stå t.ex. 1-3 vardagar. Hoppas att det finns i lager

Permalänk
Medlem

@Winterfell: tror jag nog.. mitt ex står nu över helgen i nåt sketet leveransställe i mitt-sverige, på väg mot sveriges framsida.

Permalänk
Skrivet av phanto:

@Winterfell: tror jag nog.. mitt ex står nu över helgen i nåt sketet leveransställe i mitt-sverige, på väg mot sveriges framsida.

Ok, mitt exemplar har fortfarande inte skickats. Det står bara att min order är "Mottagen av lagret".

Permalänk
Medlem

Fick hem mitt ex igår, grymt jävla nöjd!!
Något jag märkte i menyn, var att det finns ett OC (Overclock) läge, som man kan sätta "Enabled" och skruva upp frekvensen till 165Hz inget dom nämner nånstans men det fungerar att aktivera och sedan höja i Windows & Nvidia Control panel!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@rewoX: Jag läste detta också nånstans... mycket intressant! Funkar det fortfarande med g-sync i det läget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av phanto:

@rewoX: Jag läste detta också nånstans... mycket intressant! Funkar det fortfarande med g-sync i det läget?

Testade bara att skruva upp det igår för att se att det fungerade och inte bara va något mjukvarurelaterat, har inte testat om G-sync fungerar då också.. ( vart "rädd" och satte den tillbaka i 144hz läget igen xD )

EDIT: Verkar som deras sommar-rea är slut, åtminstone på den skärmen, för nu är det ord.pris igen, 6490:-.

http://cdon.se/hemelektronik/acer-predator-xb270hudbmiprz-tn-...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

@rewoX: OK! Förhoppningsvis får jag min idag, då blir det att testa

Permalänk
Medlem

@phanto
@rewox
@winterfell

Alright grabbar. Nu när vi är flera som har den här skärmen så kanske ni kan svara på en av mina frågor. När jag tabbar osv får jag alltid upp en logo där det står DP. Jag antar att den visar vad som är min videosource men jag förstår inte varför den ska göra det hela tiden. Ni kan ju höra av er om det är samma sak för er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

@phanto
@rewox
@winterfell

Alright grabbar. Nu när vi är flera som har den här skärmen så kanske ni kan svara på en av mina frågor. När jag tabbar osv får jag alltid upp en logo där det står DP. Jag antar att den visar vad som är min videosource men jag förstår inte varför den ska göra det hela tiden. Ni kan ju höra av er om det är samma sak för er.

Får upp samma "beskymmer" inget som direkt stör mig men ändå något som egentligen inte borde komma upp, det är som skärmen stängs på en mikrosekund och startar till igen, för att då tala om att den körs via DP..😂

Visa signatur
Permalänk

Har tyvärr inte läst allt här. Bara de 3 senaste inläggen/kommentarerna.

Jag har inte det "problemet" alls faktiskt. När uppstår det? När ni minimerar spel? Eller alla program? Vad har ni för inställningar på skärmen? Kör ni DP eller HDMI? Finns något som heter deep sleep, testat att ha det på alt av?. Har det själv på.

Visa signatur

- MOTHERBOARD: MSI Z690 Edge wifi
- CPU: Intel Core i9-12900KS
- GPU: Asus RTX 2070 Super ROG Strix Advanced
- PSU: CoolerMaster V1000 1000W 80+ Gold
- RAM: G.Skill 32GB (4x8GB) DDR4 3000MHz CL16 Trident Z RGB

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

@phanto
@rewox
@winterfell

Alright grabbar. Nu när vi är flera som har den här skärmen så kanske ni kan svara på en av mina frågor. När jag tabbar osv får jag alltid upp en logo där det står DP. Jag antar att den visar vad som är min videosource men jag förstår inte varför den ska göra det hela tiden. Ni kan ju höra av er om det är samma sak för er.

Hej,

Fick min skärm idag. Har inte märkt av det fenomen du beskriver. Kör Windows 10 Pro x64 Anniversary update (Version 16.07, OS Build 14393.10) med senaste Nvidia-drivrutinerna över Displayport.

EDIT: Förresten, vad kör ni för med några inställningar gällande contrast och brightness m.m.?

Kör för närvarande följande inställningar (har inte hunnit mixtra så mycket än):

Brightness: 50
Contrast: 50
Blue Light: OFF
Dark Boost: OFF
Adaptive Contrast: OFF
Gamma 2.2
Colour Temp: Normal
Saturation: 100
6-axis color: orörd (127 på samtliga)
Over clock: OFF
OD (Overdrive?): Normal

Deep Sleep är avstängt för både HDMI och DP

Permalänk
Medlem

@Winterfell: Konstigt att vissa av oss får det. Får prova att fabriksåterställa.

Permalänk
Bildexpert 📺

Med tanke på att "Over Clock" finns i menyn: har Acer XB270HUDbmiprz en överklockningsfunktion som låter dig gå ovanför 144 Hz? Hittar ingen officiell info om detta.

Permalänk
Skrivet av Laxpudding:

Med tanke på att "Over Clock" finns i menyn: har Acer XB270HUDbmiprz en överklockningsfunktion som låter dig gå ovanför 144 Hz? Hittar ingen officiell info om detta.

Hittade inte heller något kring detta innan jag införskaffade mig skärmen. Det går att välja mellan 150-165 i skärmens OSD-meny. Har inte testat den funktionen än då jag är nöjd med 144 Hz.

Permalänk
Skrivet av Gustenrocks:

@Winterfell: Konstigt att vissa av oss får det. Får prova att fabriksåterställa.

Jag har lagt märke till att skärmen ibland blinkar till under kanske en sekund och visar en overlay som anger vilken källa bilden kommer ifrån, t.ex. Displayport. Jag får dock inte upp detta när jag "ALT-TABBAR", utan när jag övergår från POST till Windows och ibland när upplösningen i ett spel ändras. Inget jag stör mig på i alla fall.

Permalänk
Medlem

@Winterfell: Jag kan ha hittat min lösning nu genom att köra windows i 144hz, något jag inte gjorde innan. Istället har jag hittat ett annat problem.

Säg till om ni får ett streck i mitten av skärmen. Som om den skurit ut ett vertikalt streck på 2-3mm bredd och sen flyttat det längst ut till höger eller vänster.

Permalänk
Medlem

Jag har kört min i OC, alltså 165hz, nu i ca en vecka utan några problem.

Det enda jag stört mig på, och detta gäller alla g-sync skärmar och är inte untikt för denna skärm, är att det flimmrar svagt vid stillbilder i spel (ex. loading screens).

Jag får en liten svart ruta där det står [ DP ] varje gång skärmen byter upplösning, eller när jag slår på den, men det är nog som det är meningen att fungera.

Permalänk
Medlem

DP visas inte och Ytterligare en fråga

Hej!

En fråga, jag tycker inte jag får G-sync att fungera ordentligt, eller i alla fall får jag inte den fantastiska känsla jag tycker alla pratar om.

Kör Fallout 4 och har provat olika refresh rate 120Hz-144 Hz (Kan vara bra att veta att ULMB kräver, förutom att G-sync är av, 120Hz, fungerar inte med 144Hz)

När jag kör fraps så får jag mellan 55-110 fps. Men tycker jag får mer ryckighet med G-sync och när jag slår på "refresh rate num" i monitorinställningarna (visar refresh rate i overlay) så är den låst på 144, är det samma för er? Jag tycker att den borde ändras med G-sync?

Har inga problem med dp, det visas inte när jag tabbar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Winterfell:

Jag har lagt märke till att skärmen ibland blinkar till under kanske en sekund och visar en overlay som anger vilken källa bilden kommer ifrån, t.ex. Displayport. Jag får dock inte upp detta när jag "ALT-TABBAR", utan när jag övergår från POST till Windows och ibland när upplösningen i ett spel ändras. Inget jag stör mig på i alla fall.

Blir så när skärmen tappar signalen, då visar den vilken port som skickar nästa signal efter den tappade.

Men annars, vad fasen är "Darkboost"?
Och jag har också samma problem med G-sync,,,det rycker som satan när jag spelar skyrim tex

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem

Skyrim och Fallout 4 G-sync problem

@Johnnymann: Har tittat vidare på det där med Skyrim och Fallout 4. Det är en begränsning i Betshedas (Typ - orkade inte slå upp stavningen grafikmotor. Allt över 60Hz tycker den inte om. Det är alltså inte skärmen eller G-sync i sig så på andra spel borde du, liksom jag, få uppleva G-sync välfungerande.

Permalänk
Medlem

Har precis beställt en skärm nu när cdon har bra pris på den igen!
Jag undrar om det följer med nån DP-kabel, eller borde jag beställa/köpa en?

Permalänk

@erik90: Fick min i torsdags, kan confirma att det följer med en DP kabel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av askerone:

@Johnnymann: Har tittat vidare på det där med Skyrim och Fallout 4. Det är en begränsning i Betshedas (Typ - orkade inte slå upp stavningen grafikmotor. Allt över 60Hz tycker den inte om. Det är alltså inte skärmen eller G-sync i sig så på andra spel borde du, liksom jag, få uppleva G-sync välfungerande.

Aha, det förklarade saken.
Tackar

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lerkan_67:

@erik90: Fick min i torsdags, kan confirma att det följer med en DP kabel.

Tack! Hur lång var din leveranstid? För det står inte angivet på produktsidan av någon anledning.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@erik90:
UPDATE!!
Har nu fått hem skärmen och ställer in mig i lovsången; den är utan tvekan supergrym, kan inte bli mera nöjd
Lekt lite med inställningarna men som andra sagt känns den bra "Out Of the Box".
Ställde såklart ned ljustyrkan då den är 80% default och ändrade färgtempen från varm till normal. Darkboost / Adaptive Contrast / Blue Light på off; som är default och i mitt tycke bäst
Det man får för 5k är underbart, spring och köp, detta är ett kap i ordets rätta bemärkelse!

Beställde min på Torsdag och den skickades på Fredagen. I postappen står det att min stått på lur i nån bondhåla över helgen, och ingen update vart den är nu. Borde trots allt komma idag så jag hoppas verkligen.
Så less att spela utan g-sync/ 1440P 144hz

Btw, nån som behöver en 3d Vision 2 skärm ( Asus VG278H - 120hz) i bra skick för billig peng, kan höra av sig till mig!

Permalänk

Tjena, Jag har nu köpt den där Acer skärmen som var nedsatt i pris från CDON, som en del av er i tråden även har gjort. Jag skulle vilja veta om någon av er också känner/ser att bildytan inte riktigt når ända ut till chassiet/ramen? jag har ju som sagt inställt på rätt upplösning och om jag jämför med min gamla 1080p skärm så ser den ut att täcka hela vägen ut mycket bättre. Acers kan ju vara skapt så men känns lite tråkigt att inte kunna få bilden hela vägen ut, det handlar ju max om 3mm kanske på vardera sida. Säg gärna till så man kan släppa det om det är likt för alla liksom

Permalänk
Medlem

@Sahlen903:

Inget jag märkt av men kan ta en närmare titt när jag är hemma!
Btw, grattis till oss som fick tag i denna superskärm för 5k, nu kostar den 6500kr igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sahlen903:

Tjena, Jag har nu köpt den där Acer skärmen som var nedsatt i pris från CDON, som en del av er i tråden även har gjort. Jag skulle vilja veta om någon av er också känner/ser att bildytan inte riktigt når ända ut till chassiet/ramen? jag har ju som sagt inställt på rätt upplösning och om jag jämför med min gamla 1080p skärm så ser den ut att täcka hela vägen ut mycket bättre. Acers kan ju vara skapt så men känns lite tråkigt att inte kunna få bilden hela vägen ut, det handlar ju max om 3mm kanske på vardera sida. Säg gärna till så man kan släppa det om det är likt för alla liksom

Det är samma för mig.

Visa signatur

4790K - Asus Gene Z97 - Gigabyte G1 980 - 16GB Vengeance PRO 1866MHz - Crucial MX100 512GB - EVGA G2 850W
Sony Vaio Pro 13 - i5 - 8GB - 256GB