HyperX Revolver ett bättre headset än HyperX Cloud II?

Permalänk
Medlem

HyperX Revolver ett bättre headset än HyperX Cloud II?

I skrivande stund har jag använt HyperX Cloud II i ett antal månader, ett par lurar jag har varit extremt nöjd med. De har nu pajat så jag behöver nya. Corsair VOID Whireless Dolby 7.1 RGB Gaming Headset var det första som slog mig tanken då jag har andra saker från Corsair som jag är väldigt nöjd med.

Köpte idag HyperX Revoler då det tidigare HyperX Cloud II var, som jag sa tidiagre, ett headset jag är extremt nöjd med. Min tanke är att HyperX Revolver måste vara som Cloud II fast bättre från de alla/flesta hållen, åtminstonde aldrig sämre. Stämmer det eller har jag fel?

Jag sökte efter recensioner gällande HyperX Revolver och såg ett det fanns ett snack om HyperX Revolver samt HyperX Revolver S. Finns det En, två eller fler verisioner av HyperX Revolver? Jag jag vet och förstod så fanns det bara EN verision (HyperX Revolver) enligt killen på Webhallen. OM det nu finns en S verision, är den bättre och värd pengarna?

Permalänk
Medlem

Det enda Revolver headset jag hittar som inte är det vanliga är ett "gears of war special edt Xbox One S". http://www.techtimes.com/articles/170633/20160721/hyperx-unwr...

Hade rekommenderat Revolver över Corsair Void, dålig passform på void och micken håller sådär i testerna. http://www.nordichardware.se/peripherals/svenska-headsetguide...

Visa signatur

Gigabyte GA-Z77X-UP7 | i7 3770K 3.5 GHz | Crucial Ballistix Elite DDR3 1600 MHz 4x4 GB | Crucial M500 240GB SSD | Seagate Desktop 3TB 7200rpm 64MB | Corsair H80i | Gigabyte GTX 970 Windforce G1 Gaming 4GB SLI | BitFenix Ronin | Be-Quiet Dark Power Pro 10 750 W | Asus Xonar Essence STX
Inet Fraktfritt

Permalänk
Medlem

@Captain_Spock: Tack för ditt svar. Har dock kommit till det beslutet att vänta och kolla runt mer

Permalänk

Hoppar in här även om inlägget börjar bli gammalt.

Jag köpte HyperX Cloud II idag för 669:- från Proshop, fraktfritt. Valde det pga priset.

Kollade en massa jämförelser mellan Cloud II och Revolver innan köpet. Skriver ner lite punkter jag hittat här. Båda headset:en är säkert mycket bra.

Ljud
Kollar man in synpunkterna på YouTube och vad som skrivits på nätet om dem så verkar uppfattningar om ljudkvalitén skilja sig. En del talar för att Cloud II är bättre, en del för Revolver. Elementen skiljer sig då Cloud II har 53mm och Revolver 50mm. Cloud II skall tydligen ha lite mer tryck i basen utan att för den skull Revolver upplevs som dålig. Sedan är ju Cloud II ett USB-headset med virtuell surround medan Revolver anlsuts med vanlig 3.5 mm. Så tror man att virtuell surround är något man vill ha, talar det för Cloud II.

Mikrofon
De flesta verkar dock överens om att mikrofonen är bättre på Revolver och har inbyggd brusreducering. Mikrofonen på Cloud II verkar helt ok den också.

Passform
Cloud II skall tydligen sitta lite hårdare mot huvudet än Revolver men de flesta skriver positivt om passformen på båda.

Först lutade mitt beslut åt Revolver eftersom det är en nyare modell men med tanke på priset för Cloud II på 669:- föll valet på dem.

Jag kollade också på lite dyrare modeller som Sennheiser G4AME Zero/One men jag kunde inte hitta någon information eller något test som kunde berättiga prisskillnaden på de billigare HyperX-headset:en.

Det bästa är såklart om man kan provlyssna och testa båda i butik men det har jag inte haft möjlighet till. Kanske återkommer när jag testat igenom mina Cloud II. Kommer förmodligen på måndag.

Visa signatur

"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere." - Einstein

Permalänk

På vilket sätt gick ditt hyperx headset sönder #0? Har själv ett Qpad QH-85 som började glappa i sladden där den går in i vänster hörlur, vilket då orsakar att ljudet endast fungerar i ena luren. HyperX cloud är ju i princip samma headset som Qpad's så blir ju lite osäker på att byta till ett hyperx

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk

Hoppar in här igen. Rekommendar följande review som nämner lite om ljudskillnader och annat:
https://youtu.be/G8jyi87yn3k

Visa signatur

"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere." - Einstein