Bygt ihop spel datorn men får ingen bild på skärmen?

Permalänk
Medlem

Bygt ihop spel datorn men får ingen bild på skärmen?

Hej.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455433/namnlos

Byggde ihop dessa delar.

Vid första försöket så börjar corsair 750n fläkt att snurra men slutar efter cirka 5-10sek
Får även ingen bild på skärmen provat via moderkortet och grafikkortet
Har provat att starta den och bytt plats på olika kablar alltid samma resultat

Har ni haft samma problem?

Permalänk

Snurrar alla fläktar, på grafikkort tex? Nätagget är ju semipassivt så kan ju vara därför de fläktarna slutar snurra.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Skrivet av PeppeH:

Hej.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455433/namnlos

Byggde ihop dessa delar.

Vid första försöket så börjar corsair 750n fläkt att snurra men slutar efter cirka 5-10sek
Får även ingen bild på skärmen provat via moderkortet och grafikkortet
Har provat att starta den och bytt plats på olika kablar alltid samma resultat

Har ni haft samma problem?

På den listan du länkar finns inte någon CPU kylare...... Kan ju va det som är problemet......

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av Alexi Estada:

På den listan du länkar finns inte någon CPU kylare...... Kan ju va det som är problemet......

Jag ser en

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

@TheMuffinMan: Mycket möjligt alla andra fläktar snurrar som dom ska

Permalänk
Skrivet av TheMuffinMan:

Jag ser en

Vart?

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455433/namnlos

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Skrivet av PeppeH:

@TheMuffinMan: Mycket möjligt alla andra fläktar snurrar som dom ska

Vad har du för skärm och vilken port har du använt?

Kan du ta bild och posta?

Anslutit 8 pin's ström till cpu?

Visa signatur

nVidia Titan X (Pascal), Intel i9 9900K, 32 GB DDR4@3200 MHZ, Samsung 970 EVO 1TB, Asus Maximus Gene XI.

Acer Predator X34, Logitech G900, G513, G13, G933.
Creative GigaWorks S750 - 7.1 högtalare

Permalänk
Medlem

@PeppeH:
Antingen så är det en moderkorts skada eller så är det Nätagget
Du har ju inte valt något skräp. Något jag skulle valt till min dator.
Om du inte har ESD skyddat så kan du ha förstört något på moderkortet. Men det är ganska ovanligt om man bara är försiktig.
Jag tror nog att det är Nätagget. Men testar runt lite och se vad det är fel på. Jag tippar på att det är fel på nätagget. Det har ju 5 års garanti trots allt så det ska inte vara några problem.

Visa signatur

~ FD Define S ~ EVGA Supernova G3 750W ~ ASUS Z97-A ~ [Intel Pentium G3258 @ 4.3 GHz - RAM 8GB 1600MHz - Noctua NH-U12S] ~ SAPPHIRE R9 390 Nitro ~ [Samsung 850 Pro 128GB + 850 EVO 250GB] ~

Permalänk

hade nog samma problem som du, tyvärr hitta jag ingen lösning så pratade med inet och dom ville att jag skulle skicka in grafikortet

Visa signatur

Corsair 450D, i7 4790K, ASUS Z97-A, SAMSUNG 850 EVO 250GB, CRUCIAL BALLISTIX SPORT 8GB 1600MHZ, EVGA G2 750W, ASUS STRIX GTX 970, WD Blue 1TB

Permalänk
Medlem

@PeppeH:

Fint bygge!
Hur pass mycket erfarenhet har du av att bygga själv?

Här har du en grundläggande felsökningsguide:
https://www.inet.se/info/169/felsokningsguide

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem

När det gäller felsökning så är det som alltid dvs plocka ut ALLT du inte behöver (förutsatt att du är så pass säker på att du kopplat allt rätt annars börja om på 0). Behåll endast det kritiska moderkort/cpu, psu och ramminne. Funkar det då så har du GPU problem. Fungerar det inte så är det något av det du har kvar. Har du tillgång till en annan psu så testa först med den.

CPU alt. moderkort är klurigt tyvärr och då datorn är ny skulle jag inte rota i detta trots att jag gjort det så många gånger.

*Edit: Mitt inlägg utgår från att han byggt själv vilket jag kan läsa. Men jag ser som många andra att han länkat en korg där inet har monterat. Har inet monterat så rör inte en grej och skicka tillbaka (om du inte klart kan se lös kabel)

Visa signatur

Intel Core i7 13700K | ASUS PRIME Z790-P | 32gb DDR5 5600mhz | Asus Strix RTX3080 10gb | CORSAIR 850W Gold | Samsung m2x2 | NZXT H5 Flow Matte Black | Logitech G Pro X Superlight | Razer Huntsman v2 TKL | LG 27'' UltraGear QHD Nano IPS 180 Hz + 2x27" 1440p | Corsair iCUE H115i ELITE CAPELLIX

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeppeH:

Hej.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9455433/namnlos

Byggde ihop dessa delar.

Vid första försöket så börjar corsair 750n fläkt att snurra men slutar efter cirka 5-10sek
Får även ingen bild på skärmen provat via moderkortet och grafikkortet
Har provat att starta den och bytt plats på olika kablar alltid samma resultat

Har ni haft samma problem?

Tittar jag på listan som du har bifogat så är det ju Inet som har byggt och testat att den fungerar, men av din text så får jag intrycket av att du har monterat datorn... Vad är det som gäller? Under transporten till dig är det väl någon kabel som har lossnat eventuellt. Ta en bild på innanmätet av din dator så vi kan se om det är något som är felkopplat...

Permalänk
Medlem

Hejsan, problemet fixat ramen satt på 1&3 så vi provade med 2&4 så funkade det galant, ett lätt fel men GAHHHH