Permalänk
Medlem

Diablo 3 säsong 7

Såg ingen tråd om det, men säsong 7 närmast smygstartade igår och då får man väl hänga på ett tag.. För mig blev det en WD nu, såg någon kommentar om att de var bra i S7 och jag har knappt spelat det tidigare så varför inte..!

Permalänk
Medlem

Kör faktiskt min första säsong nu. Har inte den blekaste om vad jag gör än så länge men reder sig nog när jag når 70:) Kör en DH, det kan jag iaf säga

Permalänk
Medlem

Gjorde en Monk för första gånga gången, rätt kul än så länge tog GR 75 solo i natt (rank 10). Antar att jag slutat redan nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Yea blev ingen tråd från min sida denna gång. Kommer inte köra denna säsong pga brist av intresse (metat såg ut att bli fyra jävla supports).
Tog gr120 i s6 iaf.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Yea blev ingen tråd från min sida denna gång. Kommer inte köra denna säsong pga brist av intresse (metat såg ut att bli fyra jävla supports).
Tog gr120 i s6 iaf.

Nej nej, du har missförstått. Metat är totalt omgjort! I alla andra seasons så är det 3support meta som gjort att folk kunnat pressa högre men det är omgjort genom att nerfa nästan alla support klasser så dom inte längre buffar andra utan nästan bara sig själva. Och minks te.x dom healar inte ens hälften så bra längre.

Så det är absolut inte ett 4 support meta i S7. Detta är nog första säsongen där folk inte kommer slå sina tidigare Griftrekord.

// Marcus

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Nej nej, du har missförstått. Metat är totalt omgjort! I alla andra seasons så är det 3support meta som gjort att folk kunnat pressa högre men det är omgjort genom att nerfa nästan alla support klasser så dom inte längre buffar andra utan nästan bara sig själva. Och minks te.x dom healar inte ens hälften så bra längre.

Så det är absolut inte ett 4 support meta i S7. Detta är nog första säsongen där folk inte kommer slå sina tidigare Griftrekord.

// Marcus

Metat på PTR var fyra supports (fram tills de nerfade ringen på WDs dagen innan patch).
Barb, monk, två WDs. Alla bara buffade WD pets och kollade på.
Vad jag kan se av leaderboard verkar det vara exakt samma meta atm =D
Dvs ingen gör nå skada, alla väntar på att gargen ska döda.

Vad jag såg på PTR kommer grupp vara sjukt långt bakom tidigare säsonger. T.ex farmade vi 119/120 i s6, nu verkar rekordet hamna närmare 105.
Dvs kommer man nå lägre paragon också och att köra gr80 snabbt kan vara vad säsongen går ut på.
Folk på min friendlist kör redan gr70+ speedruns.

Går iofs att få ut 700b/h+ i 80s. 1-2000 para på 170h~ av det

Eftersom jag spelade kring 1000h på s6 och s7 såg ut att bli skit så sket jag i att fixa grupp

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Någon här som har möjlighet att boosta en liten stund? kör HC seasons

Johnnyponken#2571

Permalänk

Hoppade över S6. Provade S7, körde en munk till paragon 39, fick 6 pc raiment-setet utifrån ett drop, en kadala och 4 från season journey. Sen tappade jag suget att spela.
Behövs något nytt i spelet för att jag ska börja spela igen.

Visa signatur

i7-6700K | ASUS Z170 Pro Gaming | MSI GTX 1060 Gaming X 6GB | HyperX Fury 16GB | Sandisk Ultra II 960GB | BeQuiet Pure Rock | Fractal Design R5 | Corsair RM750x | Qpad Mk-50 | Qpad 8K | Dell 2412m

Permalänk
Medlem

Jag mår fysiskt och psykiskt illa av att levla (no joke, only serial). Någon BFF som kan tänka sig powerlevla min karaktär på HC?

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av djlasseman:

Hoppade över S6. Provade S7, körde en munk till paragon 39, fick 6 pc raiment-setet utifrån ett drop, en kadala och 4 från season journey. Sen tappade jag suget att spela.
Behövs något nytt i spelet för att jag ska börja spela igen.

Jag slutade efter S6, känner likadant, något nytt behövs. Får se när Blizzcon kommer även om det känns mörkt.