Permalänk
Avstängd

Köpt ny skärm och behöver lite råd.

Köpte en ny Philips BDM3270 då den gamla, av exakt samma märke och modell gav upp. Den första jag fick hade breda band vertikalt över hela skärmen och en liten pixel död. Den andra hade ett kluster på 10-15 pixlar, stendöda och nu sitter jag med den tredje, och den ser ut så här;

Helt svart bild, alltså ingen information överhuvudtaget; det är, eller snarare skall vara helt svart. Jag har haft skärmar där det har blött ljus på liknande sätt innan, från 2005, som var beväpnad med TN-panel och lysrör. Denna skärmen är ett decennium nyare, har led-belysning och AMVA-panel, som andra recenserat har den bästa svärtan sedan svarta hålet uppfanns.

Om man tror att detta inte stör när man använder skärmen normalt, så ser det ut så här när jag spelar Minecraft;

Jag behöver VERKLIGEN tips och råd om hur jag skall göra, för jag vet ärligt talat inte om jag orkar byta an gång till. Jag har ingen bil, är lagom sjuk så jag knappt kan gå utanför dörren och att baxa ner 32 jävla tum ner till postombudet en gång till... alltså, jag vet inte. Men å andra sidan vet jag inte om jag skall acceptera att skärmen ser ut på detta viset.

Snälla svara och säg vad ni tycker

Permalänk

@VresiBerba:

Till en viss grad får man acceptera BLB men det där är inte acceptabelt. Du får tyvärr ta dig kraften att skicka efter en ny. Prata även med återförsäljare om de kan ordna hemleverans och då även hämtning som goodwill.

Permalänk
Avstängd

Uhm, jag måste säga att jag är något besviken för den ruskigt dåliga respons jag har fått, trots att jag bönade och bad om support och hjälp. Är jag överkänslig? Är skärmen helt normal? Skall jag acceptera detta? Hallå...?

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt skickat tillbaka. Skall inte känna att man vantrivs med skärmen som man trots allt tittar på mest av datorn.
Jag köpte nya skärmar förra året (3st för surround) och dom fick jag skicka in och fick nya som var lika dåliga eller sämre, tog 8 utbytta skärmar innan jag fick tre som dög) ångrar jag att jag inte fortsatte för jag stör mig ännu på att en av skärmarna har en gul ton) En polare köpte Dell skärm, och fick byta den 4 eller 5 gånger för att den tjöt, så det känns lite vildavästern med skärmar just nu :/

Permalänk
Medlem

Skicka tillbaka.
Bäst är att göra en retur på den så att du kan köpa nåt annat märke.