Köp av ny dator, behöver råd/hjälp

Permalänk
Medlem

Köp av ny dator, behöver råd/hjälp

Hallå där, nu är det dags för mig att införskaffa mig en fräsch och ny gaming burk, då jag har en burk som gjort sitt.
Jag är inte den bästa personen på datorer, därför så vänder jag mig hit till er som har en bra aningl. Jag skrapade ihop en dator på inet och undrar då om den är bra för titlar i framtiden (Vill helst maxa alla nya spel med minst 60fps).

Här är min varukorg på Inet.

Berätta gärna om ni tycker att något är fel eller behövas bytas mot någon annan del och varför.

MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimkiee:

Hallå där, nu är det dags för mig att införskaffa mig en fräsch och ny gaming burk, då jag har en burk som gjort sitt.
Jag är inte den bästa personen på datorer, därför så vänder jag mig hit till er som har en bra aningl. Jag skrapade ihop en dator på inet och undrar då om den är bra för titlar i framtiden (Vill helst maxa alla nya spel med minst 60fps).

Här är min varukorg på Inet.

Berätta gärna om ni tycker att något är fel eller behövas bytas mot någon annan del och varför.

MVH

Vad har du för komponenter i din nuvarande dator?

Permalänk
Medlem

@Puttefnasket:
CPU: i5 650
GPU: GTX 660
En ganska gammal dator så behöver nog en uppgradering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimkiee:

@Puttefnasket:
CPU: i5 650
GPU: GTX 660
En ganska gammal dator så behöver nog en uppgradering.

Har du verkligen inga fler komponenter än så... Inget moderkort, inga hårddiskar, inga minnen inget nätagg... Det var illa.

Permalänk
Digital fyndjägare

@pimkiee: Du behöver en CPU kylare också.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/9611321/

Visa signatur

• In My Defens God Me Defend •

Permalänk
Medlem

@Puttefnasket: Såklart det är allt det i där med men har ingen aning namnet på dem eftersom datorn är typ från 2009ish