Existerar inga bra gaming tangentbord som inte är mekaniska?

Permalänk
Medlem

Existerar inga bra gaming tangentbord som inte är mekaniska?

Hej, tänkt köpa mig ett nytt gaming tangentbord men hittar absolut ingenting.. Allt är mekaniskt och dom låter alldeles för mycket.

Har datorn i ett litet rum dörr i dörr med sovrummet och min sambo skulle halshugga mig om jag köper ett mekaniskt. Kör nu med ett LP andersson tangentbord som är totalt skräp men det är iaf knäpptyst! Men enda jag hittat som är liknande är razer. Är inte speciellt förtjust i razer men är det enda som finns på marknaden idag så är väll det ett måste..

Några tips? Budget ligger på runt 1000kr.

Bring back sidewinder x4!

Mvh

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Laptop: Macbook Air 2017
Stat: CPU: i5-4690k @4.4GHZ + Hyper 212 EVO // GPU: ASUS GTX 970 Turbo // MOBO: ASUS Z97-E // RAM: Crucial Ballistix 8GB // PSU: Corsair CX750M // SSD: Samsung 850 EVO 250GB + Crucial BX 200 240 GB // Chassi: CM Scout II Advanced // Skärm: ASUS MG248Q + BENQ RL2455HM //

Permalänk
Medlem

Bara läst massa negativt om dom där tangentborden, rewievs på youtube pratad åxå massa dynga om dom :/
Annars är dom dom lockande förutom mini space

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har själv Sidewinder X4 som håller sig än och det finns tyvärr inga tangentbord som är lika bra men har själv hört många förre detta Sidewinder användare som tycker att SteelSeries Apex 350 eller SteelSeries Apex 300.

Kanske kan funka även för dig?

EDIT: Too late - Vad är det du har hört om dem?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Har själv ett Logitech G510, skulle föredra ett mekaniskt men detta låter ju inte så farligt iallafal... Kanske kan vara något?

Permalänk
Medlem

Steelseries SHIFT kanske? Kolla upp det. Vet inte hur exakt hur mycket det låter dock, men är ganska mycket mindre än mekaniska.

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av DozeN:

Har själv ett Logitech G510, skulle föredra ett mekaniskt men detta låter ju inte så farligt iallafal... Kanske kan vara något?

Skrivet av Keffmode:

Steelseries SHIFT kanske? Kolla upp det

Ingendera tillverkas längre =/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ingendera tillverkas längre =/

Aww

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Ingendera tillverkas längre =/

Ah, ts kanske får kolla begagnat då.

Här är några fler jag hittade: Corsair Raptor K30/K40, Logitech Gaming Keyboard G105, SS Apex, Roccat ISKU FX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Har själv Sidewinder X4 som håller sig än och det finns tyvärr inga tangentbord som är lika bra men har själv hört många förre detta Sidewinder användare som tycker att SteelSeries Apex 350 eller SteelSeries Apex 300.

Kanske kan funka även för dig?

EDIT: Too late - Vad är det du har hört om dem?

Kanske är värt ett test iaf då! x4 var ju guld!

Skrivet av DozeN:

Ah, ts kanske får kolla begagnat då.

Här är några fler jag hittade: Corsair Raptor K30/K40, Logitech Gaming Keyboard G105, SS Apex, Roccat ISKU FX.

Mitt förra tangentbord var faktiskt ett Raptor K30, tror mitt nuvarande andersson tillomed är bättre än den skiten ofta den inte läste knapptryckningar osv.. Vilket inte mitt andersson gör heller då.. Iof vart många roliga LoL games man gnällt på att tangenterna inte svarar och man får höra att man bara är noob Roccat har jag dock inte kollat in här ska forskas!

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Hej, tänkt köpa mig ett nytt gaming tangentbord men hittar absolut ingenting.. Allt är mekaniskt och dom låter alldeles för mycket.

Har datorn i ett litet rum dörr i dörr med sovrummet och min sambo skulle halshugga mig om jag köper ett mekaniskt. Kör nu med ett LP andersson tangentbord som är totalt skräp men det är iaf knäpptyst! Men enda jag hittat som är liknande är razer. Är inte speciellt förtjust i razer men är det enda som finns på marknaden idag så är väll det ett måste..

Några tips? Budget ligger på runt 1000kr.

Bring back sidewinder x4!

Mvh

Vad har du för kriterier? Likt M$ Sidewinder, ínte mekaniskt och tyst? Vad är det som är skräp med Andersson?

Det finns många gamers som kör på de allra billigaste tangentbord du kan hitta och lyckas ganska bra. Lite svårt att presentera källa på det men så är det helt klart.

Jag har gamat med HPs standard tangentbord plus att jag har ett sånt på ett av mina kontor. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=528663
Det har fungerat. Jag är inget ess men det går.

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem

Microsoft Sidewinder X4 är bra om du kan hitta det begagnat, har ett själv!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Vad har du för kriterier? Likt M$ Sidewinder, ínte mekaniskt och tyst? Vad är det som är skräp med Andersson?

Det finns många gamers som kör på de allra billigaste tangentbord du kan hitta och lyckas ganska bra. Lite svårt att presentera källa på det men så är det helt klart.

Jag har gamat med HPs standard tangentbord plus att jag har ett sånt på ett av mina kontor. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=528663
Det har fungerat. Jag är inget ess men det går.

Mina kriterier är tyst och ser bra ut
Kan inte trycka ner allt för många tangenter samtidigt på anderssons tangentbord. Derför är det skräp för mig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

Microsoft Sidewinder X4 är bra om du kan hitta det begagnat, har ett själv!

Jo ägt ett par stycken 😁 Letat men allt jag hittat är i riktigt dåliga skick..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Har ett Sidewinder X4 någonstans i källaren..Är dom så eftersökta ??

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Jo ägt ett par stycken 😁 Letat men allt jag hittat är i riktigt dåliga skick..

Skickades från m.sweclockers.com

Dom recensera ett nytt idag , http://www.sweclockers.com/testpilot/1438287-testpilot-anders...
Kanske kan va nått?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition

Permalänk
Medlem

Vågar aldrig köpa något dyrare tb om man skulle spilla cola över det.

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Bruna brytare och o-rings?

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har ett Sidewinder X4 någonstans i källaren..Är dom så eftersökta ??

Det är dom

Skrivet av Mange75:

Är ju mekaniskt tyvärr

Skrivet av LudvigLindell:

Bruna brytare och o-rings?

Lyssnar på mekaniska brytare med o-ringar på YT och så himla mkt tystare blir det ju faktiskt inte? :/ Edit: är inte bruna brytare dom som låter högst?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Mina kriterier är tyst och ser bra ut

Tyst är de flesta rubberdome. Ser bra ut kan bara du bestämma.

Skrivet av of-doom:

Kan inte trycka ner allt för många tangenter samtidigt på anderssons tangentbord. Derför är det skräp för mig

Du är ute efter NKRO. Kolla på:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=1808181
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2180324
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2767654

Eller hitta själv på:
http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s281157486&o=produkt_pr...

Visa signatur

|| divine creator ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

är inte bruna brytare dom som låter högst?

Blåa är värst med sitt klickande, de bruna har samma känsla som de blåa, men utan klickandet. Övrig ljudnivå har jag inte koll på. :/

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

@of-doom: jag har bruna brytare och tycker inte att det är så farligt mycket ljud "/

Visa signatur

#1: Z370N ITX | i7 8700k | GTX 1080 | 32GiB
#2: P8Z77-M pro | i7 3770k | GTX 1050ti | 16GiB

Server: Z370-G | i5 8600T | 64GiB | UnRAID 6.9.2 | 130TB
Smartphone: Samsung Z Flip 5 | Android 13 | Shure SE535

Permalänk
Medlem
Skrivet av =dorf=:

Tack ska kolla in lite Roccat Isku FX ser väldigt lockande ut. Står inte på prisjakt att den har NKRO dock men tror den har det enligt google.

Skrivet av Laccy:

Blåa är värst med sitt klickande, de bruna har samma känsla som de blåa, men utan klickandet. Övrig ljudnivå har jag inte koll på. :/

Okok typiskt hur allt ska låta som en skrivmaskin idag..

Skrivet av LudvigLindell:

@of-doom: jag har bruna brytare och tycker inte att det är så farligt mycket ljud "/

Bruna brytare med o-ring låter tillomed en hel del. Kan förstå att ett videoklipp inte gör det helt rättvist dock.
https://www.youtube.com/watch?v=FVMe2sMLNPQ

EDIT: Tror ni man kan ta med sig ett par o-ringar till random affär och sätta på ett mekaniskt tangentbord för att testa?

Visa signatur

GPU: Vega 56 - RAM: 32GB - CPU: Ryzen 7 3700X - MasterLiquid ML240L
SSD: Kingston A2000 1000GB MB: ASUS ROG STRIX B450-F GAMING

Citera för svar!

Permalänk
Inaktiv

@of-doom:
Svaret är Topre, gärna "type-s", det blir inte tystare än så!

För att rymmas inom din budget föreslår jag ett begagnat (kolla marknaden) eller en Topre-kopia (Noppoo/Plum), t.ex. RC930-104 (-87), som kommer "type-s":ad från fabrik.

Alternativt (om du orkar modda lite själv och/eller kräver ISO): Ett CM Novatouch+hypersphere-ringar

Alternativt om du ökar budgeten: Realforce 88UB (ISO), Leopold FC660C, HHKB pro 2 Type S.

P.S. Sen att det inte finns några "gaming tangentbord" utan bara "tangentbord" behöver vi inte gå in på D.S.

P.S.
Permalänk
Medlem

Cherry STREAM 3.0

kostar typ 350kr

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Razer Deathstalker? Jag använder ett och har inga problem med det.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Det är dom

Är ju mekaniskt tyvärr

Lyssnar på mekaniska brytare med o-ringar på YT och så himla mkt tystare blir det ju faktiskt inte? :/ Edit: är inte bruna brytare dom som låter högst?

Ska leta upp mitt Sidewinder x4 nu

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

@of-doom:
Svaret är Topre, gärna "type-s", det blir inte tystare än så!

För att rymmas inom din budget föreslår jag ett begagnat (kolla marknaden) eller en Topre-kopia (Noppoo/Plum), t.ex. RC930-104 (-87), som kommer "type-s":ad från fabrik.

Alternativt (om du orkar modda lite själv och/eller kräver ISO): Ett CM Novatouch+hypersphere-ringar

Alternativt om du ökar budgeten: Realforce 88UB (ISO), Leopold FC660C, HHKB pro 2 Type S.

P.S. Sen att det inte finns några "gaming tangentbord" utan bara "tangentbord" behöver vi inte gå in på D.S.

+1 Håller med till fullo!

@of-doom: Du har svårt att hitta nåt bättre tyst tangentbord än ett Topre, specifikt ett Topre Type-S. Jagar du kronor är CM Storm Novatouch/Noppo/Plum bra val, men har du pengarna skulle jag rekommendera Realforce/HHKB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av of-doom:

Hej, tänkt köpa mig ett nytt gaming tangentbord men hittar absolut ingenting.. Allt är mekaniskt och dom låter alldeles för mycket.

Har datorn i ett litet rum dörr i dörr med sovrummet och min sambo skulle halshugga mig om jag köper ett mekaniskt. Kör nu med ett LP andersson tangentbord som är totalt skräp men det är iaf knäpptyst! Men enda jag hittat som är liknande är razer. Är inte speciellt förtjust i razer men är det enda som finns på marknaden idag så är väll det ett måste..

Några tips? Budget ligger på runt 1000kr.

Bring back sidewinder x4!

Mvh

Tangentborden med "Cherry MX RED" låter inte något speciellt. Sedan kan man dämpa "nedslaget i botten" med O-ringar.

Kvalitétsmässigt så ligger ju alla dessa så kallade "scissor- och rubberdome-switches" långt efter.

Sen om man är en sådan som "hamrar" på tangenterna så finns det inga tangentbord som är tysta. xD

Permalänk
Medlem

Jag personligen gillar inte annat än mekaniskt just nu. Men om du vill ha en bra deal kan du säkert kolla in på marknaden här så finns det nog något Razer för en bra slant.

Hint: Min annons