Permalänk
Medlem

Hjälp med ny skärm, ASUS VG248QE

Köpte för 2 dagar sedan en helt ny monitor till datorn men vet inte vad som är felet med den.
Spelar jag och rör runt med kameran så blir bilden väldigt skarp och hård, detsamma gäller när jag skrollar upp/ner på olika fönster eller när jag kollar på ett filmklipp, man ser verkligen pixlarna så fort någon rör sig.
Har aldrig brytt mig om sånt här innan men det är så extremt (i mina ögon) att jag inte kan ignorera det, även lilla systern på 12 år märkte detta.
Och nu undrar jag om det här är något som man kan fixa med rätt inställning, eller är skärmen inte kompatibel med mitt grafikkort (om det nu har någon betydelse)
Hade inga som helst problem med min gamla skärm, behövde inte ens peta på inställningar.
Ha i åtanke nu att jag kan inte ett piss om datorer, så be kind!

Jag tackar på förhand!

Mina spes
GPU: GeForce GTX 770
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-6600K CPU @ 3,50GHz
Minne: 16,00 GB RAM
Nuvarande upplösning 1920 x 1090, 60Hz
Operativsystem Microsoft Windows 10 Home

Nya monitor

Gamla monitor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zecryl:

Köpte för 2 dagar sedan en helt ny monitor till datorn men vet inte vad som är felet med den.
Spelar jag och rör runt med kameran så blir bilden väldigt skarp och hård, detsamma gäller när jag skrollar upp/ner på olika fönster eller när jag kollar på ett filmklipp, man ser verkligen pixlarna så fort någon rör sig.
Har aldrig brytt mig om sånt här innan men det är så extremt (i mina ögon) att jag inte kan ignorera det, även lilla systern på 12 år märkte detta.
Och nu undrar jag om det här är något som man kan fixa med rätt inställning, eller är skärmen inte kompatibel med mitt grafikkort (om det nu har någon betydelse)
Hade inga som helst problem med min gamla skärm, behövde inte ens peta på inställningar.
Ha i åtanke nu att jag kan inte ett piss om datorer, så be kind!

Jag tackar på förhand!

Mina spes
GPU: GeForce GTX 770
CPU: Intel(R) Core(TM) i5-6600K CPU @ 3,50GHz
Minne: 16,00 GB RAM
Nuvarande upplösning 1920 x 1090, 60Hz
Operativsystem Microsoft Windows 10 Home

Nya monitor

Gamla monitor

Din nya skärm är en 144Hz, har du ändrat skärminställningarna i windows till 144Hz?

Permalänk

@MacAllan: Använder han ens en kabel som klarar 144Hz?

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MegaAlalil:

@MacAllan: Använder han ens en kabel som klarar 144Hz?

Tyvärr kan jag inte svara på den frågan

Permalänk
Medlem

Köpte själv en likadan skärm nyligen, DVI-kablen man får till stödjer 144hz (bytte dock till en DP)
Dock kan jag inte känna igen ditt problem o jag själv är helnöjd, kör på standardinställningarna på skärmen

Visa signatur

CPU: I5 6600K | Kylning: be quiet! Pure Rock | GPU: ASUS 1070 ROG STRIX DC3 OC | RAM: Corsair 16GB DDR4 | Moderkort: MSI Z170-A PRO | PSU: EVGA Supernova G2 750W | SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB | Lagring: WD Blue Low Power 2TB | Chassi: Phanteks P400
Citera för svar

Permalänk

@MacAllan: Trådskaparen verkar inte heller kunna svara på den frågan xD

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Pro M, CPU: Intel Core i5 6600k, GPU: Sapphire R9 390 Nitro, MOBO: MSI Z170A Inet edition, HDD: WD 500GB Caviar Blue, PSU: EVGA Supernova G2 750W, RAM: Corsair Vengence LPX 2x4GB Röd.