Permalänk
Avstängd

Morrowind mods...

Jag surfade runt litet på Youtube nyss medan jag drack mitt morgonkaffe, jag dök på ett referat med olika Betseda titlar kronologisk ordning (finns rätt många sådana...) Men en grej jag noterade var att det verkar ha kommit ut nya grafik overhauls för morrowind så min fubndering medan jag sparar till len ny speldator är om det var någon remake baserad på samma spelmotor som skyrim, eller om det verkligen fans så snygga moddar till original morrowind som inte ändrade känslan i spelet?

Någon här som fortfarande kör Morrowind och har provat de senaste moddarna?

Tänk om det gick att få till hela den världen samlad i en modern spelmotor...

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Medlem

Det finns en morrowind mod till Skyrim eller om det byggs en vet jag, så det är Skyrim motorn med morrowind.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem

http://tesrenewal.com/
Här är forumet som jobbar på Skywind, Skyblivion, Morroblivion. Om man har erfarenhet inom spelutveckling så kan man signa upp sig här och vara med och hjälpa till.

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mizzarrogh:

Tänk om det gick att få till hela den världen samlad i en modern spelmotor...

Det hade ju varit drömmen! Men nu försvinner tyvärr känslan från Morrowind i Skywind. Däremot finns det moddar till Morrowind som gör spelet acceptabelt i dagsläget.

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

Rekommenderar att testa Tamriel Rebuilt. Otroligt stort mod som tillägger resten av Morrowinds landmassa med massor av nya intressanta quests och godheter.
http://www.nexusmods.com/morrowind/mods/42145/?

Visa signatur

[ i7 3930k @ 4,1GHz. Asrock x79 Extreme4. Team Group Red 16gb DDR3 2133MHz. EVGA GTX 1070 Hybrid. Adata 120gb SSD. Corsair AX850. Be Quiet! Dark Base Pro 900. Asus ROG Swift PG279Q. Harman Kardon 730. Fostex T20RP. Technics SL-1200MK3D]

Permalänk
Medlem

Nu måste man ju installera Morrowind igen ju! Bästa Elder Scrolls tycker jag.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Azureye:

Det hade ju varit drömmen! Men nu försvinner tyvärr känslan från Morrowind i Skywind. Däremot finns det moddar till Morrowind som gör spelet acceptabelt i dagsläget.

Exakt, jag har sett några videos om det men var långt ifrån nöjd med resultatet jag såg, bra gjort, men det är inte morrowind man ser och NPCs var skitfula. (No offense, men det var de om man jämför med känslan i originalet...)

Det fanns för mycket länge sedan ett sidoprojekt där någon påbörjade ett projekt som bestod av en stor karta med alla världsdelar (Dåp baserat på samma spelmotor som morrowind eftersom det var före de nyare spelmotorerna) , men tror tyvärr att det dog av.

Egentligen skulle ett next generation vara baserat på någon av de nya generationen spelmotorerna, inte den gamla mögiga de använde till Skyrim.

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number

Permalänk
Avstängd

Ok, jag var kanske litet hård där, men jag skall absolut kolla upp de projekten!

Visa signatur

Daisy, Daisy...
Three is a magic number
Yes it is, it's a magic number