Microsoft Windows 10 Anniversary Update tillgänglig för nedladdning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Är det bara jag, eller har "utzooming" effekten försvunnit när minimerar ett program och sen öppnar upp det igen (som det var i vista, men inte lika extremt)? eller har minns jag fel?

Hos mig finns den effekten kvar

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Skrivet av jnsson:

Hos mig finns den effekten kvar

Jag hade råkat bokat ur: "visa animeringar i windows". Trodde att det var någon annan onödig effekt, gillar utzoomnings effekten.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Jag hade råkat bokat ur: "visa animeringar i windows". Trodde att det var någon annan onödig effekt, gillar utzoomnings effekten.

vart hitta du den?

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Alltså jag fattar inte hur du kan få allt som du skriver om? Jag har samma OS och har inte sett röken av detta du talar om, förutom att med min automagiska inloggning, så blinkar välkomstskärmen till i en kvarts sekund sedan är allt som det var innan AU.

Jag valde engelska (US) samt USA som region. Vet inte om det har med saken att göra. Jag fick även Pandora (som inte ens fungerar i Sverige?) samt en par andra appar. Har även pekskärm på datorn om det nu har betydelse för bloatware.

Samma erfarenheter beskrivs här:
http://www.infoworld.com/article/3104999/microsoft-windows/wi...

Citat:
"In the FUD zone, I’m still unclear about the ability to block crapware tiles. I wrote about the problem a couple of weeks ago: Admins can’t keep Microsoft from pushing crapware Live tiles onto Win10 Pro PCs because certain Group Policies don’t work in the Anniversary Update. My current Win10 Pro AU machine has tiles for Solitaire, Candy Crush Soda Saga, Pandora, Asphalt 8, Age of Empires Castle Siege, FarmVille 2, Minecraft, Twitter, and Get Office -- in other words, about half of my Start menu tiles are unabashed, Microsoft-installed crapware, all on a machine that’s been through the official “start fresh” regimen."

Samt här:
https://www.askwoody.com/2016/details-about-the-win10-pro-dis...

I vilket fall som helst, så bad jag aldrig om att få dessa programmen installerade. Speciellt inte på en liten 64GB thumbdrive, där jag bara vill ha ett minimalt system (vilket gick utmärkt i tidigare versioner av Windows).

Värst av allt var att spel som Asphalt 8 samt FarmVille 2 installerades efter omstart, när jag redan rensat bort ett par andra appar.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av walkir:

Jag valde engelska (US) samt USA som region. Vet inte om det har med saken att göra. Jag fick även Pandora (som inte ens fungerar i Sverige?) samt en par andra appar. Har även pekskärm på datorn om det nu har betydelse för bloatware.

Samma erfarenheter beskrivs här:
http://www.infoworld.com/article/3104999/microsoft-windows/wi...

Citat:
"In the FUD zone, I’m still unclear about the ability to block crapware tiles. I wrote about the problem a couple of weeks ago: Admins can’t keep Microsoft from pushing crapware Live tiles onto Win10 Pro PCs because certain Group Policies don’t work in the Anniversary Update. My current Win10 Pro AU machine has tiles for Solitaire, Candy Crush Soda Saga, Pandora, Asphalt 8, Age of Empires Castle Siege, FarmVille 2, Minecraft, Twitter, and Get Office -- in other words, about half of my Start menu tiles are unabashed, Microsoft-installed crapware, all on a machine that’s been through the official “start fresh” regimen."

Samt här:
https://www.askwoody.com/2016/details-about-the-win10-pro-dis...

I vilket fall som helst, så bad jag aldrig om att få dessa programmen installerade. Speciellt inte på en liten 64GB thumbdrive, där jag bara vill ha ett minimalt system (vilket gick utmärkt i tidigare versioner av Windows).

Värst av allt var att spel som Asphalt 8 samt FarmVille 2 installerades efter omstart, när jag redan rensat bort ett par andra appar.

Hmm då är det antagligen den engelska versionens "fel" och att du har pekskärm.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av Cyberz:

vart hitta du den?

Inställningar>hjälpmedel>"andra alternativ" på vänster sida längst ner>"bocka av/på "visa animeringar i windows".

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

BSOD idag igen. Går bra nu!

Visa signatur

Intel i5 6600K | Be Quiet, Pure Rock! | Asus Z170 Pro Gaming | Asus GTX 1070 Strix Gaming | HyperX 16 GB (2x8GB) DDR4 2133MHz Fury Black | Samsung 850 Evo 250GB | Skärm: Samsung S27D390H | Chassi: Fractal Design Define R4 Black
Spelnick: Jernhand

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gothenburg:

BSOD idag igen. Går bra nu!

Testa att höja minnesspänningen (dram) till 1.25v om du inte redan gjort det och se om det blir mer stabilt.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Jävla skitupddatering, saker som inte fungerar som det ska efter jag gjorde denna update.

För det första så fick CS:GO 30-45 fps, vilket är helt ospelbart, hittade en fix där jag gick in i någon Xbox-app eller vad det var och avaktivera att den skulle spela in. Har ALDRIG i hela mitt liv aktiverat eller använt denna Xbox-app, så vet inte varför Windows gjorde det åt mig.

Sen fuckar fortfarande Facebooks hemsida ut med att ÖÄÅ osv grötar ihop sig på allt.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Sen fuckar fortfarande Facebooks hemsida ut med att ÖÄÅ osv grötar ihop sig på allt.

"ÖÄÅ"? Do you use those characters often?

Microsoft kanske tänker likadant som Adobe gjorde i mitten av 80-talet. Bara 30 år efter i utvecklingen

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Men verkar finnas en hel del W10 användare som blivit av med data och är just vansinniga! MS har skjutit sig själv i foten rejält.

Förstår inte hur ni pallar (och accepterar) tvingade uppdateringar med potentionella problem, installera om ditten och datten, uppdatera drivrutiner, ta bort ny bloatware som ändå kommer att installeras igen vid nästa uppdate, ändra tillbaks inställningar och tweaks, bli av med både kontroll och features som tidigare var där och än värre att de tar sig friheten att radera 3:e parts program lite som de själv tycker, reklam osv.

IMO är det ett OS i konstant flux vilket för många kommer att innebära nya problem och irritation vid varje större uppdatering - sen kan MS "hajpa" det hur mycket de vill..."W10 är det mest testade OS genom tiderna" tjo flöjt på den du!

Finns säkert bra saker också som många uppskattar men för mig är listan med minus definitift för lång - MS har gjort mitt val mycket enkelt - men var och en till sitt

Jupp, undrar också när datorer blev mode objekt???? Skall bli spännande och se MS kommande vårkollektion

PS: Det är helt och hållet upp till var och en att bestämma om de skall uppdatera eller inte - jag försöker bara att förstå...

Japp, jag förstår det inte heller. Jag bryr mig inte så mycket om OS, det finns bara 2 saker som jag vill att det ska göra.
1.Fungera.
2.Inte vara i vägen för vad jag ska göra.
När jag sitter vid datorn, eller någon annan enhet så vill jag inte sitta i ett OS och slösa tid, jag vill 99.9% av tiden utföra en uppgift.

Permalänk
Medlem

Uppdaterade precis, har inga problem alls Testade även spela lite och allt flyter på bra!

Edit: Hur f*n stänger man av "Aktiva Timmar" ????? Sjukt störande att det ska komma upp varje gång man är vid datorn..

Permalänk

Tycker datorn flyter på ännu bättre än innan, inte upplevt något negativt med uppdateringen och är nu van med listan över alla appar som man ser i start.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Skulle någon kunna vara snäll att förklara för någon som inte är så insatt. Kommer inte denna uppdatering automatiskt? Fick en uppdatering igår kväll, men det var knappast denna.

När jag installerar om Windows i framtiden kan jag installera denna version med en gång eller måste jag installera flera Windows på rad så att säga? Vore ju väldigt opraktiskt.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av shogun-r:

Skulle någon kunna vara snäll att förklara för någon som inte är så insatt. Kommer inte denna uppdatering automatiskt? Fick en uppdatering igår kväll, men det var knappast denna.

När jag installerar om Windows i framtiden kan jag installera denna version med en gång eller måste jag installera flera Windows på rad så att säga? Vore ju väldigt opraktiskt.

Om du har den äldre versionen av W10 så ja den bör komma automatiskt i uppdateringar.
Om du vill ha denna version på sticka bör du ta hem den från MS: https://support.microsoft.com/en-us/help/12387/windows-10-upd...
Denna lägger du sedan med hjälp av programmet på en USB-sticka.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av shogun-r:

Skulle någon kunna vara snäll att förklara för någon som inte är så insatt. Kommer inte denna uppdatering automatiskt? Fick en uppdatering igår kväll, men det var knappast denna.

När jag installerar om Windows i framtiden kan jag installera denna version med en gång eller måste jag installera flera Windows på rad så att säga? Vore ju väldigt opraktiskt.

Jag fick en länk här i tråden med uppdateringen för den kom inte till mig automatiskt heller. Den hade nog kommit, men jag hade fått vänta lite.

edit: Detta var länken jag fick
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10/

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Durham:

Uppdaterade precis, har inga problem alls Testade även spela lite och allt flyter på bra!

Edit: Hur f*n stänger man av "Aktiva Timmar" ????? Sjukt störande att det ska komma upp varje gång man är vid datorn..

Åtgärdscenter klicka på "tysta timmar" kanske?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KeyCat:

Bara nyfiken på vad det är för x64 stöd som du saknar i W7?

Lite slarvigt skrivet av mig bara, men var angående x64-drivrutiner stödet i XP jag menade.

Visa signatur

Snälla, kan SweC sluta låtsas vara en Youtube-kanal och återgå till en riktig hårdvaru- sida/forum där man får ordentlig information i text.

Permalänk
Medlem

Ja, x64 XP var ingen höjdare.

Permalänk

Seriöst jävla skit jag fick upp uppdateringen och tänkte jaja det här e säkert bra... mmmmm jätte bra
skiten tömde en hel hårddisk........ 700gb raderat................................ :@@@@@@

Permalänk
Medlem

@H2O iBlue:

Oochh!

Tråkigt att höra hur ytterligere en drabbats av MS enfaldiga korståg.

Permalänk
Medlem

Äntligen vart de av, hade tänkte göra clean install på en fräsj ny SSD. Men det får bli senare i höst.

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem

Nån som vet om man MÅSTE installera denna update? Tänkte om man kan fortsätta anv 10an utan att bli påtryckt med uppdateringen..

Permalänk
Medlem

Om du kör W10 Home/Pro är enda sättet är att stoppa Windows Update servicen och aldrig starta den igen eller alternativt dra ur nätverkssladden

Kör du W10 Pro kan du fördröja installationen men för eller senare så kommer du att få den installerad.

Permalänk
Medlem

anniversary update katastrofe

Uppdateringen flyttade alla personliga filer till C:
Explorer eller Utforskaren hänger och NVIDIA Version 372.90 på ett GT970 kort ger flimmer på skärmen i menyerna
ingen drop-down menyer visas i klartext
det går inte att bytta namn på filer klippa och klister fungerar trögt
icloud fungerar inte i MS Outlook
alla Program Temp filer är flyttat till C:
Microsoft är totalt överbelastade på supporten för tillfället
undrar va alla företag som plötsligt sitter med en sirap seg utforskar gör
och Sökrutan under start har spårlöst försvunnit.

Uppgradera inte i nuläget gör en fullständig återställnings bild av systemet innan

ingen av Mina Stardock program fungerar efter Anniversary Uppdate

stavfel