Analoga tangentbordet Wooting One går att förhandsboka

Permalänk
Melding Plague

Analoga tangentbordet Wooting One går att förhandsboka

Den som är sugen på analoga tangentbordet One kan värma upp betalkortet. Nu öppnar tillverkaren Wooting portarna till förhandsbokare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Väldigt intressant tangentbord! Stilrent och enkelt. Kommer förmodligen bli ett köp!

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

På vilket sätt kan man komma att uppleva en skillnad med detta gentemot vanliga (digitala?) tangentbord?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

@Zache_: Analog input gör så att Tangentbordet känner hur hårt du trycker, vilket betyder att du skulle kunna använda det för att kontrollera bättre i typ bilspel, likaså typ trycka mjukt på W för att gå, tryck hårt för att springa. likt en joystick på en handkontroll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Delbo:

@Zache_: Analog input gör så att Tangentbordet känner hur hårt du trycker, vilket betyder att du skulle kunna använda det för att kontrollera bättre i typ bilspel, likaså typ trycka mjukt på W för att gå, tryck hårt för att springa. likt en joystick på en handkontroll.

Ooo, ja det är ju klart nu när du säger det. Då kommer jag alltså slippa trycka på caps-lock varje gång jag är rosenrasande i forumet - nu kommer mitt ilskna tangenterande att registreras som stora bokstäver!

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att se poängen med det. Känns inte som om det kommer vara bättre än en kontroll vid spel där analog input gör stor nytta, typ bilspel och spel där man kan gå så finns det ju en hotkey för det. Finns det några andra användningsområden där det kommer vara bra att ha analog input?

Permalänk
Medlem

Ser snyggt ut, men skulle kännas konstigt utan numpad. Å andra sidan, inte så ofta jag använder numpad.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Vet att jag tidigare beslutade mig för att inte köpa ett, och nu minns jag varför: det går inte att använda hela switchens slaglängd för analogt bruk, utan bara mellan 2 och 4 mm som det är i nuläget.

Alltså måste man precisionstrycka ned till 2mm för att den ska börja registrera, och det vet jag att jag tyvärr skulle få problem med.

Har dock för mig att det stod något i deras FAQ om att de jobbade på att försöka få till en switch med hela 4mm-spannet tillgängligt, som börjar registrera direkt. Om de lyckas med det så köper jag förmodligen.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karazhan:

Jag har svårt att se poängen med det. Känns inte som om det kommer vara bättre än en kontroll vid spel där analog input gör stor nytta, typ bilspel och spel där man kan gå så finns det ju en hotkey för det. Finns det några andra användningsområden där det kommer vara bra att ha analog input?

Senaste splinter cell saknar vad jag vet stöd för att ändra hastigheten när man rör sig. På konsol så använder man thumbsticks och kan alltså smyga tystare.

Tidigare splinter cell spel så kunde man scrolla för att öka/minska rörelsehastighet.

Hade dessutom varit ganska schysst i typ Counter strike.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Fine att en är tkl, men båda?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

Det är ju inte två olika modeller som kan köpas, utan två olika paket.
Det dyrare paketet innehåller en uppsättning extra brytare, men det är också allt har jag för mig.
Lite sugen är jag allt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Häftig idé och så med analogt input, särskilt ihop med spelande. Men det måste ju också finnas stöd för det i spelen, eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zache_:

Ooo, ja det är ju klart nu när du säger det. Då kommer jag alltså slippa trycka på caps-lock varje gång jag är rosenrasande i forumet - nu kommer mitt ilskna tangenterande att registreras som stora bokstäver!

Hahaha

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

Sugen, men behöver min numpad!

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Fine att en är tkl, men båda?

De har bara ett tangentbord, det är olika paket bara.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Sugen, men behöver min numpad!

Om den här går bra så är det meningen att nästa modell kommer att ha numerisk del.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk

Undrar just hur tangentbordet hanterar smulor och damm? Eftersom det sitter en IR-diod och lins under varje tangent borde det väl finnas viss risk för att minsta lilla skräp kan störa funktionaliteten?

Permalänk
Medlem

förstår ej varför folk lirar med mekaniska tangentbord. använder ett office HP tangentbord o ja maxxar kills på servrar.. de e väl nog bara en kul pryl o möjligheten att trycka på många fler knappar samtidigt e vad jag kan se-

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

förstår ej varför folk lirar med mekaniska tangentbord. använder ett office HP tangentbord o ja maxxar kills på servrar.. de e väl nog bara en kul pryl o möjligheten att trycka på många fler knappar samtidigt e vad jag kan se-

Tycker inte heller att mekaniska tangentbord är sååå mycket bättre på spel. Vissa menar att det är bättre på strategispel som SC2 etc. Det kan nog vara så.

Själv har jag mekaniskt tangentbord eftersom jag arbetar med programmering och jag spelar också. Jag gillar att kunna vara så snabb som möjligt när jag skriver kod. Alltså inte enbart att skriva utan att även använda shortcuts. Jag är en sån människa som får ont i huvudet när jag ser folk använda musen för enkla saker som att gå till ett annat program istället för alt-tab, eller när folk inte använder ctrl+c etc. När folk inte använder de mer avancerade shortcuts så är det mindre irriterande men lite är det.

Eftersom jag vill vara så snabb som möjligt på att skriva samt använda shortcuts så vill jag ha exakt samma layout på tangentborden som jag använder. Detta har jag alltid tyckt varit jobbigt varje gång jag bytte tangentbord eftersom tangenterna sitter annorlunda. På mekaniska är de i princip samma på alla. Detta innebär att jag på jobbet och hemma inte behöver tänka på att jag har olika "layouts". Om jag skulle föredra att ha ett nytt tangentbord så kan jag köpa något helt annat och mina fingrar behöver inte vänja sig om.

[OnT]
Själv gillar jag TKL men jag gillar att ha numpad när jag matar in nummer, därför gillar jag min quickfire

Permalänk
Medlem

Oj! Den här hade jag glömt bort. Längtar skarpt efter att få se den beprövas av redaktionen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Gtoxed:

förstår ej varför folk lirar med mekaniska tangentbord. använder ett office HP tangentbord o ja maxxar kills på servrar.. de e väl nog bara en kul pryl o möjligheten att trycka på många fler knappar samtidigt e vad jag kan se-

För att de är "skönare" och mer distinkta än ett generellt 125kr dito.
Men de gör ju ingen direkt skillnad i prestanda så länge alla knappar fungerar som de ska..

Visa signatur

]| Ryzen 2700x | 16GB Ram | 1080Ti Founders Edition 11GB |[
]| Intel D5400XS | 2xQx9775 | 2xD-Tek Fuzion V2 | 8GB Ram | HD4890CF |[