Permalänk
Medlem

CSGO Problem

Hallå! Börjat spela csgo en hel del och har börjat "mixtra" med settings i spelet etc på sistonde.
När jag började spela hade jag mellan 2-300 fps konstant, gick aldrig under det.
Nu kör jag allt på lågt utom texturer som är hög med x8 antialiasing på 4:3 1024x någonting för maximal prestanda, men spelet är skit skumt!
Ibland får jag bara ut 29-30 fps och när jag har "tur" 50-80.
Sitter på en AMD phenom ii x6 1050t 2.80 ghz stock och oc 3.43 (kör alltid oc)
Ett nvidia gtx 750 ti (asus om det spelar roll)
16 gb ram

Snälla någon, hjälp mig från träsket

Permalänk
Skrivet av albinb4:

Hallå! Börjat spela csgo en hel del och har börjat "mixtra" med settings i spelet etc på sistonde.
När jag började spela hade jag mellan 2-300 fps konstant, gick aldrig under det.
Nu kör jag allt på lågt utom texturer som är hög med x8 antialiasing på 4:3 1024x någonting för maximal prestanda, men spelet är skit skumt!
Ibland får jag bara ut 29-30 fps och när jag har "tur" 50-80.
Sitter på en AMD phenom ii x6 1050t 2.80 ghz stock och oc 3.43 (kör alltid oc)
Ett nvidia gtx 750 ti (asus om det spelar roll)
16 gb ram

Snälla någon, hjälp mig från träsket

Hur står sig temperaturerna på grafikkortet och processorn när du spelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem
Skrivet av gylldevik:

Hur står sig temperaturerna på grafikkortet och processorn när du spelar?

Skickades från m.sweclockers.com

Ska kolla det lite senare idag! Men tweakade lite mera efter min post. då gick fpsen upp en del till 100-120 typ

Permalänk
Medlem

Finns inget magiskt commando eller inställning för en otrolig ökning av fps.
Tro mig har testat allt i jakten på mer fps och slutar alltid med att jag tappar bort mig i vad jag ändrat och får börja med en ny config.
Håll dig till det du kan ändra i menyerna i spelet när det gäller settings utöver binds.

Sourcemotorn är gammal i dagens mått mätt så cs go kan liras med 150fps+ på även en burk med några år på nacken.
Min gamla core2 duo (2x3,2ghz) med ett gtx560 kort klarar att leverera 120fps+ med 1024x768 och allt på low.

Så är temperaturerna rätt så nolla din config och starta om från noll.
Löser det ditt fps problem så lägg ner med att ändra massa commandon som du hittar i diverse guider över nätet.

Jag har själv som sagt ändrat allt, bytt möss, tangenbord, headset, skärmar för förstå varför mina skott inte träffar.
Hitta svaret när jag kom till punkten självinsikt.
Jag är helt enkelt inte tillräckligt bra för att landa skotten

Visa signatur

Den ända kampen man förlorar är den man ger upp!

Permalänk
Skrivet av albinb4:

Ska kolla det lite senare idag! Men tweakade lite mera efter min post. då gick fpsen upp en del till 100-120 typ

Sedan så är processorn väldigt svag, då cs mest baseras på cpun

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RT 5600 | RTX 3070 | 32GB 3600Mhz ddr4
i7 8650u | UHD 620 | 16gb ddr3

Permalänk
Medlem

CPUn är som en äldre i7, antar att det är märket du ogillar. Alltså är den inte svag! Och ska alltså rent teoretiskt kunna köra CS väldigt bra.
Kollat temperaturerna nu under en benchmark i varje fall. CPU var 24-25 Celsius från början och gick upp till 31-32. GPU gick från 35 till 40. Så temperaturerna är det absolut inget fel på! Ska testa en spel session mot bottar och se hur temperaturerna är efter det.

Men än så länge tycker jag inte att något av svaren varit till nytta. Verkligen ingen som har någon aning om vad felet kan vara?

Permalänk
Medlem

Jag hade en Phenom II x6 @ 3.6ghz och när jag spelade CSGO på den så låg jag mellan 160-200 fps med ett gtx 770 2gb. Windows 10.
Alla settings på low. 1024x960 4:3
Sen så får du högre fps när du kör MM för det är mindre folk på servern.
Vet inte hur du har lyckats att få 300fps konstant med den riggen?
Lägre upplösning kanske?
stänga av antialiasing?

Visa signatur

Fractal Design Define S | EVGA SuperNOVA 750 G2 | Asus Rog Strix Z370-F Gaming | Intel i7 8700k | Noctua NH-D15 | 16GB Corsair Vengeance | MSI RTX 2080 | Acer Predator XB271HU | Win 10 Home x64

Permalänk
Medlem

Nu kört 2 matcher på banorna Dust 2 och Nuke där temperaturerna på GPU höjts med 2 grader till 42.
Alltså kan vi nog helt utesluta att det är temperaturerna som ställer till det!
Också så tabbar spelet ned av sig självt ibland, alltid när man ska clutcha eller dylikt.

Permalänk
Medlem

@Jarreman: Läst runt på massa forum och en av dem hade en betydligt mycket bättre rigg än mig men fick sämre fps. Så vet inte hur jag lyckats med 2-300 fps konstant. Vi kan ju säga att den snittade 240-250 men peakade på 300 ish.
Kör upplösning 1280 x 1024 4:3 tror jag det är. Stängde av anti aliasing och drog på multicore rendering så boostade det en del! Nu hoppar fpsen friskt mellan 50-180 iallafall. Dippade tom under 30 på nuke på T sidan

Permalänk
Medlem

Vill också tillägga detta:
När problemen började uppstå med fps så började datorn frysa till ibland, också under spelets gång. CS tabbar ned sig självt och jag kan inte gå in på t.ex. steam butik eller se profiler eller något! Har i princip bara tillgång till spel bibliotek och vänlistan på steam.
Det började efter jag uppdaterat drivrutiner för ljud och internet

Permalänk
Medlem

Hade börjat med en ominstallation, sen formatera om det inte skulle fungera.

Sen är(var) väl nuke ganska så ökänd för att spöka med lite sämre datorer, iaf när revampen kom ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hempztar:

Hade börjat med en ominstallation, sen formatera om det inte skulle fungera.

Sen är(var) väl nuke ganska så ökänd för att spöka med lite sämre datorer, iaf när revampen kom ut!

Löste problemen! Att steam store etc var blank var att enbart rensa cachen.
Fps problemen försvann när jag ominstallerade cs och kollade över startup options lite mera samt tog bort autoexec.cfg. Spelet går stadigt på 230 fps och peakar på 300. Nuke är ostabil som fan men duger. 70-150 fps.
Spelet tabbar dock ner sig fortfarande, dock verkligen inte lika frekvent! Väldigt spelbart.

Skickades från m.sweclockers.com